5 نکته که در مورد عملکرد این هفته بیت کوین باید بدانید! | آیا رالی خرسی BTC به پایان رسیده است؟

5 نکته که در مورد عملکرد این هفته بیت کوین باید بدانید! | آیا رالی خرسی BTC به پایان رسیده است؟

بالاترین بسته شدن هفتگی بیت کوین از ژوئن تاکنون نتوانسته تثبیت شود زیرا با شروع هفته جدید نوسانات به سرعت تغییر کرده اند. بیت کوین (BTC) پس از ثبت بالاترین بسته شدن کندل هفتگی خود از اواسط ژوئن، وارد هفته جدیدی می شود – اما سوال اینجا است که آیا این افزایش قیمت ادامه دارد؟
پس از یک آخر هفته پرنوسان، BTC/USD توانست ضرر را در آخر هفته محدود کند تا یک کندل سبز در بازه‌های زمانی هفتگی ایجاد کند.
در هفته ای که می تواند آخرین هفته “آرام” تابستان باشد، گاوها در غیاب محرک های عمده بازار کلان که فدرال رزرو ایالات متحده را درگیر می کنند، فرصت دارند.
فاندامنتال ها روی بیت کوین قوی باقی می مانند، به دلیل افزایش سختی استخراج آن برای دومین بار متوالی در روزهای آینده است. همچنین در بازارهای مشتقات، نکات بسیاری از قبیل افزایش قیمت تا سطوح بالاتر و احساسات مثبت نیز وجود دارد.
⁉️بنابراین سوالی که اکنون برای هولدرها وجود دارد این است که این رالی چقدر قوی است و آیا این فقط یک حرکت متقابل صعودی در بازار نزولی گسترده‌ تر است یا خیر؟
کوین تلگراف پنج عامل را ارائه می دهد که ممکن است بر قیمت این هفته تاثیر بگذارد و به تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی بیت کوین کمک کند.

بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین و نوسانات قیمت آن 

بسته شدن کندل هفتگی در تاریخ 14 آگوست با حدود 24300 دلار، بهترین قیمت در دو ماه اخیر را برای بیت کوین رقم زد.

نمودار هفتگی نشان می دهد که روند صعودی ثابتی دارد که پس از پایین ترین سطح ماه ژوئن به حرکت خود ادامه می دهد و کندل هفته گذشته در مجموع حدود 1100 دلار یا 4.8 درصد بالاتر بوده است.

یک حرکت چشمگیر تا سال 2022، این افزایش های یک شبه نوسانات را در اولین روز معاملاتی وال استریت برانگیخت، سپس بیت کوین به 25200 دلار رسید و در نهایت به میزان قابل توجهی زیر سطح بسته هفتگی ریزش کرد. 

چارت هفتگی بیت کوین

چنین حرکاتی مشخصه روزهای اخیر بود که باعث تعجب معامله گرانی شد که همچنان در بازه های زمانی کوتاه تر محتاطانه عمل می کنند.

حساب تجاری محبوب کریپتو تونی در بخشی از آخرین به روز رسانی توییتر خود در این روز خلاصه می شود: هفته جدید با خرس ها برای تست مجدد سطوح کلیدی آغاز می شود.

یک بار دیگر، باید شاهد یک هفته جالب با عملکرد قیمت باشیم. قیمت آن در همه صرافی های تبادل ارز در بازه‌های زمانی پایین‌تر بوده است.

با توجه به داده های درون زنجیره ای Material Indicators اگر این حرکات غیرقابل پیش بینی وجود داشته باشد، احتمال شروع یک حرکت نزولی وجود دارد.

پس از بسته شدن، نمودار هفتگی، بیت کوین شروع به ریزش کرد، در حالی که در بازه‌های زمانی روزانه طبق ابزارهای معاملاتی همه چیز طبق روال عادی می باشد.

Material Indicators معتقد است این هفته به عنوان “هفته پایانی رالی خرسی” است. 

او در آخر هفته به دنبال‌کنندگان توییتر گفت: برای موفقیت در کریپتو، به یک استراتژی، یک برنامه ریزی دقیق برای مدیریت سرمایه، شناسایی روند حرکت قیمت و صبر نیاز دارید.

استراتژی DCA من چیزی زیر 25000 دلار است. پایان نامه من بر اساس رویداد هاوینگ 2024 است. حالا من فقط صبورم.

وضعیت بازار کلان روی لبه چاقو

پس از اعلام نرخ تورم آمریکا در هفته گذشته، پنج روز معاملاتی آینده از منظر داده های کلان نسبتاً آرام به نظر می رسد. فدرال رزرو ساکت است و تنها رویدادهای غیر منتظره در اروپا یا آسیا بر عملکرد بازار تأثیر می گذارد. به گفته یکی از تحلیلگران محبوب، احتمال ادامه واکنش‌های غیرقابل پیش بینی ارزهای دیجیتال به محرک‌های کلان فراتر از تورم می‌تواند کمتر از آن چیزی باشد که بسیاری فکر می‌کنند.

DecenTrader Filbfilb در یک بروزرسانی جدید بازار برای مجموعه معاملاتی خود، به کاهش همبستگی بین BTC و آنچه که او به طور گسترده‌تری فعالیت دارد، توجه کرد.

بیت کوین از همبستگی بالایی با بازارهای قدیمی پیروی می کرد، همانطور که در زیر نشان داده شده است، با S&P500 به رنگ سفید و NASDAQ به رنگ آبی، با این حال از زمانی که به پایین ترین سطح اخیر رسیده است، تمام نقاط نزولی در بازارهای قدیمی دوباره به دست آمده است و بیت کوین نتوانسته است همین روند را دنبال کند. او در کنار یک نمودار مقایسه ای نوشت.

نمودار معاملات آتی مینی BTC/USD در مقابل نزدک در مقابل نمودار آتی کوتاه S&P 500.

Filbfilb اضافه کرد که از زمان پایین‌ترین قیمت 17600 دلاری ماه ژوئن، بیت کوین در واقع به آن شدتی که همبستگی قبلی آن حکم می‌کرد افزایش نیافته است و استدلال می‌کند که قیمت باید بالای 30000 دلار باشد.

دلیل آن در سقوط شبکه ترا و پلتفرم سلسیوس نهفته است، که اگر همراه با نگرانی‌ها در مورد تورم و واکنش فدرال رزرو به آن همراه باشد، طوفانی کامل ایجاد می‌کند.

چیزی که تغییر نکرده است، تمایل بیت کوین به تحت الشعاع قرار گرفتن سیاست فدرال رزرو برای مبارزه با تورم است. داده‌های تورمی بهتر از پیش‌بینی‌ شده در روز چهارشنبه جدیدترین نمونه بود که به بیت کوین اجازه داد در کنار سهام به سمت بالا حرکت کند.

با حرکت رو به جلو، داده‌های CPI و تصمیم‌ گیری‌های سیاست پولی دنبال می‌شوند، همچنان در تعیین آنچه در آینده اتفاق می‌افتد، مهم هستند.

عوامل ژئوپلیتیکی از جمله درگیری روسیه و اوکراین، تنش ها بر سر تایوان و بحران انرژی اروپا در آینده عوامل خطر بیشتری را ایجاد می کنند. Filbfilb به این نتیجه رسید که وضعیت بازار کلان در “لبه چاقو” باقی می ماند.

در همین حال، اخباری از چین که کاهش ناگهانی نرخ بهره را بر اساس داده‌های ناامیدکننده اقتصادی اعمال کرد، روند رو به جلو را در روز کاهش داد.

ریموند یونگ، اقتصاددان بزرگ چین در گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند در پاسخ به بلومبرگ گفت: داده‌های اقتصادی ژوئیه بسیار نگران‌کننده هستند.

مقامات باید حمایت کاملی از مدیریت خسارات ناشی از کووید به منظور جلوگیری از کاهش بیشتر اقتصادی ارائه دهند.

در همین حال، لکس موسکوفسکی، مدیر عامل Moskovski Capital، پیش‌ بینی کرد که تمام بانک‌های مرکزی در نهایت نرخ‌های بهره را کاهش خواهند داد، نه افزایش.

تایید روند صعودی بیت کوین از نظر فاندینگ ریت

در همین حال، با نگاهی به تأثیر قیمت لحظه ای فعلی بر عادت های معاملاتی، به نظر می رسد که شرایط همچنان ممکن است روند صعودی بیشتری داشته باشد.

فیلیپ سوئیفت، سازنده در DecenTrader و بنیانگذار منبع داده Look Into Bitcoin، با تجزیه و تحلیل بازارهای مشتقات، فاندینگ ریت منفی را برجسته کرد.

فاندینگ ریت که نشان‌دهنده اعتقاد روزافزون معامله‌گران مبنی بر وقوع نزولی است، در واقع اغلب پایه‌ای برای سود بیشتر است. به این دلیل است که بازار انتظار نزولی را دارد و بیش از حد روی تحقق سود شرط‌بندی نمی‌ کند، و این امکان را می‌دهد که موقعیت‌های فروش (SELL) با پول هوشمند تحت فشار قرار بگیرند.

بیت کوین، همراه با بازارهای کریپتو به طور کلی، عادت دارد دقیقاً برعکس آنچه که اکثریت انتظار دارند، انجام دهد.

سوئیفت با آپلود نموداری که رفتار قیمت را در تنظیم‌های مشابه در گذشته نشان می‌دهد، اظهار داشت: جالب است که ببینیم نرخ سرمایه در برخی مواقع در این کاهش اخیر برای دلار بیت‌کوین منفی شده است.

توجه داشته باشید که قیمت پس از هر مناسبت چگونه افزایش یافته است.

نمودار فاندینگ ریت بیت کوین

در همین حال، داده‌های منبع تحلیلی Coinglass میزان فاندینگ ریت منفی را نسبت به هفته‌های پس از پایین‌ترین قیمت نقدی ژوئن نشان داد.

چارت فاندینگ ریت بیت کوین

افزایش سختی ماینر ها برای دومین بار

آخرین داده‌های منبع آمار BTC.com نشان می‌دهد که ماینرها به تدریج به سطوح تاریخی فعالیت بازمی‌گردند. سختی، پس از ماه‌ها کاهش، قرار است برای دومین بار متوالی در تنظیم مجدد خودکار آینده این هفته افزایش یابد.

در حالی که پیش بینی افزایش 0.9 درصدی کم است، نشان می دهد که رقابت بین ماینرها با این وجود در حال افزایش است و قیمت های بالاتر نسبت به آنچه در سال جاری بخش بسیار تحت فشار اکوسیستم بیت کوین بوده است، تاثیرگذار است.

در عین حال، تخمین‌های نرخ هش – بیانی از قدرت پردازش اختصاص داده شده به ماینینگ – زیر 200 اگزاهش در ثانیه (EH/s) ثابت باقی می‌ماند.

مروری بر فاندامنتال بیت کوین

بالاترین سطح 4 ماهه برای شاخص ترس و طمع کریپتو

ممکن است بررسی بالاترین نرخ دو ماهه قیمت بیت کوین خوب باشد، اما این تنها جنبه از دست دادن بازار در این هفته نیست. با توجه به سنجش احساسات، شاخص ترس و طمع رمزنگاری، نسبت به هر زمان دیگری از اوایل آوریل، «ترس» در میان فعالان بازار کریپتو کمتر است.

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که شاخص، همه ضررهای ناشی از انفجار Terra و فراتر از آن را بازبینی کرده است. در آخر هفته، این امتیاز به 47/100 رسید که بهترین آن از 6 آوریل بود و به 45/100 در روز کاهش یافت.

شاخص ترس و طمع بازار رمز ارزها

در حالی که این مربوط به “ترس” است که نیروی اصلی بازار می باشد، اما این عدد با اعماق “ترس شدید” که برای یک دوره زمانی بی سابقه در سال 2022 ادامه داشت بسیار فاصله دارد. پایین ترین سطح شاخص در سال جاری در اواسط ژوئن بود که در اواسط ژوئن بود. امتیاز فقط 6/100 را چاپ کرد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments