5 ارز دیجیتال برتر هفته با احتمال پامپ (16 خرداد 1401)

5 ارز دیجیتال برتر هفته با احتمال پامپ (16 خرداد 1401)

به نظر می رسد که بیت کوین در این هفته در مراحل اولیه بازیابی است و رمز ارزهای استلار (XLM)، کاردانو (ADA)، دسنترالند (MANA) و مونرو (XMR) می توانند به دنبال آن بهبود یابند.

خرس‌ها در تلاش هستند تا رکورد بیت کوین از 9 کندل قرمز متوالی هفتگی را به ده هفته افزایش دهند، اما گاوها سعی می کنند از این اتفاق منفی جلوگیری کنند. اگرچه احساسات منفی در بازار باقی مانده است، آرتور هیز، مدیرعامل سابق غول مشتقات BitMEX، پیش بینی می کند کف قیمتی بیت کوین در محدوده 25000 تا 27000 دلار به پایان برسد.

داده های زنجیره ای از Glassnode نشان می دهد که احتمالا پول هوشمند شروع به انباشت بیت کوین کرده است. جریان خروجی خالص از صرافی های اصلی ارزهای دیجیتال در 3 ژوئن به 23286 بیت کوین رسید که بالاترین میزان از 14 می است.

بر اساس گزارش Arcane Research، یکی دیگر از نشانه های مثبت انباشت این است که سرمایه گذاری در محصولات قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETPs) در ماه می قوی بود و در دو روز اول ژوئن افزایش بیشتری نیز داشته است. ETP ها 205000 بیت کوین تحت مدیریت دارند که یک رکورد جدید است.

⁉️آیا بیت کوین می تواند روند صعودی خود را آغاز کند؟ اگر این اتفاق بیفتد، آیا آلتکوین های ذکر شده می توانند از آن پیروی کنند؟ در ادامه نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در پیروی از بیت کوین بهبود یابند، بررسی می کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در تاریخ 1 ژوئن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (30,459 دلار) سقوط کرد. گاوها تلاش کردند در 2 و 3 ژوئن قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، اما خرس ها تسلیم نشدند.

چارت روزانه بیت کوین

🔴فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایت قوی در 28630 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت BTC/USDT می تواند به حمایت حیاتی در 26700 دلار کاهش یابد. انتظار می رود خریداران با تمام توان از این منطقه حمایتی دفاع کنند زیرا در صورت عدم موفقیت، ممکن است روند نزولی از سر گرفته شود.

در روند صعودی، گاوها باید قیمت را به بالای 32659 دلار حفظ کنند تا نشان دهند که یک روند صعودی جدید ممکن است شروع شود. حرکت صعودی می تواند با یک پولبک افزایش یابد و بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (33778 دلار) بسته شود. سپس این جفت می تواند به هدف  36688 دلار و پس از آن به 40000 دلار برسد.

نمودار 4 ساعت بیت کوین

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت در حال فشرده شدن است. اگر چه گاوها قیمت را به بالای 20-EMA رساندند، اما در 50-SMA با مقاومت سختی روبرو هستند. این نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

یک مورد جزئی به نفع گاوها این است که آنها اجازه نداده اند قیمت به زیر سطح حمایت 29282 دلار برسد.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از خط روند نزولی بالاتر برود، گاوها تلاش خواهند کرد این جفت ارز را به 200-SMA سوق دهند. برعکس، اگر قیمت به زیر 29282 دلار برسد، توقف بعدی می تواند 28630 دلار باشد.

کاردانو (ADA)

کاردانو (ADA) در 31 می از خط روند نزولی برگشت و گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را همانطور که از سایه بلند کندل روزانه مشاهده می شود حفظ کنند.

چارت روزانه کاردانو

🟢اگرچه خرس‌ها با موفقیت از خط روند نزولی دفاع کردند، نکته مثبت جزئی این است که گاوها جفت ADA/USDT را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.56 دلار) نگه داشته‌اند. این امر احتمال شکست بالای خط روند نزولی را افزایش می دهد.

اگر این اتفاق بیفتد، این جفت می‌تواند به SMA 50 روزه (0.67 دلار) برسد، جایی که فروشندگان ممکن است دوباره چالشی قوی ایجاد کنند. شکست قیمت و بسته شدن آن بالاتر از این سطح نشان دهنده تغییر احتمالی روند است. سپس این جفت می تواند تا سطح شکست 0.74 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.53 دلار سقوط کند، خرس ها سعی خواهند کرد این جفت ارز را به 0.50 دلار و بعداً به 0.44 دلار بکشند.

نمودار 4 ساعته کاردانو

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت بین 200-SMA و 50-SMA فشرده شده است، اما بعید است که این محدوده معاملاتی برای مدت طولانی ادامه یابد. اگر گاوها قیمت را به بالای 200-SMA برسانند، این جفت می تواند تا 0.64 دلار افزایش یابد. شکست قیمت و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند درها را برای صعود احتمالی به 0.69 دلار باز کند.

🛑برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.53 دلار برسد، فروش می تواند شتاب بیشتری بگیرد. ممکن است جفت به 0.50 دلار و بعداً به 0.47 دلار کاهش یابد.

استلار (XLM)

در 30 می بود که ارز دیجیتال استلار (XLM) به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.14 دلار) صعود کرد. این اولین نشانه ای بود که احتمال دارد فشار فروش کم شود. خرس‌ها حرکت صعودی را نزدیک میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.15 دلار) متوقف کردند، اما نتوانستند قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند.

چارت روزانه ارز استلار

🔰این نشان می دهد که خریداران در حال خرید در کف هستند. اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه بکشانند، بازیابی قیمت استلار شروع می شود. سپس قیمت جفت ارز XLM/USDT می تواند تا 0.18 دلار و بعداً به SMA 200 روزه (0.21 دلار) صعود کند.

اگر قیمت استلار کاهش یابد و به زیر 0.13 دلار برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل می شود. چنین حرکتی نشان می دهد که میزان تقاضای این توکن در سطوح بالاتر کاهش می یابد که می تواند قیمت جفت ارز مورد نظر ما را به 0.12 دلار کاهش دهد. اگر این سطح حمایت نیز از بین برود، فروشندگان تلاش می کنند این جفت ارز به زیر سطح روانی 0.10 دلار بکشانند و روند نزولی را از سر بگیرند.

نمودار 4 ساعته ارز استلار

نمودار 4 ساعته این جفت ارز نشان می دهد که استلار در داخل یک مثلث متقارن معامله می شود. اگر گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت مثلث ببرند، قیمت جفت ارز XLM/USDT می‌تواند تا 0.15 دلار افزایش یابد و پس از آن به هدف الگوی 0.17 دلار صعود کند.

🎯از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها سعی خواهند کرد جفت ارز XLM/USDT  را به زیر خط حمایت مثلث ببرند. اگر این کار را انجام دهند، فروش می تواند تشدید شود و ممکن است جفت ارز XLM/USDT به سطح حمایت قوی در 0.13 دلار سقوط کند.

مونرو (XMR)

مونرو (XMR) نتوانست از میانگین متحرک ساده 50 روزه (202 دلار) بالا رود. همین امر ممکن است معامله گران کوتاه مدت که اقدام به خرید مونرو (XMR) کرده اند را وسوسه کند تا سیو سود کنند که باعث شده است قیمت مونرو به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (189 دلار) کاهش یابد.

چارت روزانه ارز مونرو

سرمایه گذاران ارز مونرو تلاش می کنند تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع کنند، اما با مشکل مواجه شده اند و این نشان می دهد که میزان تقاضا ضعیف است. اگر قیمت توکن مونرو کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، توقف بعدی آن می تواند خط روند صعودی باشد. اگر قیمت توکن مونرو زیر این سطح حمایت شکسته و بسته شود، می تواند قیمت را تا 167 دلار کاهش دهد.

♻️در مقابل، اگر قیمت مونرو از سطح فعلی بازگردد، خریداران تلاش خواهند کرد تا بر منطقه مقاومت بین SMA 50 روزه و 210 دلار غلبه کنند. اگر آنها موفق شوند که این کار را انجام دهند، جفت ارز XMR/USDT می تواند رالی خود را تا 230 دلار ادامه دهد.

چارت 4 ساعته ارز مونرو

🔺این جفت ارز در داخل یک کانال نزولی قرار گرفته است که نشان می دهد که شرایط کمی به نفع فروشندگان است. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر کانال کاهش دهند، این حرکت منفی ممکن است افزایش یابد و قیمت جفت ارز XMR/USDT به 167 دلار کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از خط حمایت خارج شود، خریداران سعی خواهند کرد جفت ارز را به بالای کانال بکشانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می تواند دوباره از مقاومت بالای 210 دلار عبور کند.

دسنترالند (MANA)

ارز دیجیتال دسنترالند (MANA) در چند روز گذشته نتوانسته است از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.06 دلار) عبور کند. اما هنوز هم گاوها موقعیت دارند.

چارت روزانه ارز مانا

🟢اگر سرمایه گذارانی که اقدام به خرید مانا (MANA) کرده بودند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، نشان می دهد که خرس ها قدرت خود را از دست می دهند. سپس جفت ارز MANA/USDT می تواند تا مقاومت 1.36 دلار افزایش یابد. این سطح، بسیار مهم است که باید مراقب آن بود، زیرا اگر مانا بالای این سطح شکسته و بسته شود، می‌تواند نشان‌دهنده کف قیمتی باشد و سپس قیمت این جفت ارز می تواند تا 1.68 دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.90 دلار برسد، این نشان می‌دهد که خرس‌ها دوست ندارند که تسلیم شوند. سپس این جفت ارز می‌تواند سطح حمایت مهم 0.60 دلار را بار دیگر تست کند. خرس ها باید قیمت را به زیر این سطح حمایتی بکشند تا نشان دهد که روند نزولی دوباره شروع شده است.

نمودار 4 ساعت ارز مانا

نمودار 4 ساعته جفت ارز MANA/USDT نشان می دهد که این جفت ارز در محدوده بین 0.94 تا 1.04 دلار رنج میزند. شیب تدریجی میانگین متحرک نمایی 20 روزه و اندیکاتور RSI در قلمرو منفی نشان می دهد که شرایط کمی به نفع فروشندگان است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 0.94 دلار برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند تا 0.90 دلار کاهش یابد.

💢برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای 1.04 دلار برسانند، نشان می‌دهد که میزان تقاضا از میزان عرضه بیشتر است. این می تواند درها را برای افزایش احتمالی مقاومت پیش رو در 1.15 دلار باز کند.

اگر قیمت رمز ارز مانا از این سطح پایین بیاید، این جفت ارز ممکن است مدت زیادی بین 0.90 دلار و 1.15 دلار در نوسان باشد. اگر مانا بالای 1.15 دلار شکسته و بسته شود، می تواند نشان دهد که بازار مانا در دست خریداران است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments