11 قانون معامله رمزارز

10 قانون در معامله رمزارز از قول تریدر های حرفه ای که نباید شکسته شوند

تریدر های با تجربه از گذشته درس می گیرند و یک سری قوانین برای خود می سازند تا دوباره اشتباهات خود را تکرار نکنند. آن ها همیشه مطابق قوانین خود عمل می کنند و اهمیتی هم ندارد که شرایط چقدر وسوسه انگیز است. هر کسی برای خود قوانینی دارد و در ادامه قرار است 10 مورد از قوانین مهم در این زمینه را بررسی کنیم.

😤

هیچگاه سعی به انتقام گرفتن در معامله نکنید

هنگامی که یک معامله را به پایان می رسانید، چه به ضرر چه سود، نمودار را ببندید و تا 24 ساعت به آن نگاه نکنید. این کار باعث می شود تا به دنبال انجام معامله ای انتقام جویانه نروید. همان دلیلی که باعث شده تا معامله شما بسته شود، دقیقا همان دلیلی است که نباید دوباره بلافاصله وارد همان معامله شوید.

یکی از دلایل اصلی معاملاتی که از روی انتقام صورت می گیرد ، باخت احساسی معامله کننده است. هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که تضمین کند که اگر دوباره وارد همان معامله شوید، زیان شما جبران می شود و احتمالا بتوانید جای دیگر یک معامله بهتری انجام دهید.

🛀

از معامله در آخر هفته ها خودداری کنید

پرایس اکشن آخر هفته در بازار رمزارز معمولا نوسانی است و حجم معاملات کم می شود. این موضوع باعث می شود تا پیش بینی پرایس اکشن سخت شود.

🛌

هیچ گاه جمعه ها در بازار فارکس معامله نکنید

جمعه ها معروف هستند به این که نوسان بیشتری به بازار فارکس اضافه می کنند و دلیل اصلی آن این است که تریدر های حرفه ای سود خود را می برند و پوزیشن های خود را می بندند تا مشکلی برای مدیریت پوزیشن های خود در آخر هفته نداشته باشند.

بعداز ظهر های جمعه به “chop and slop” مشهور است چرا که اکثر تریدر ها به چیز های دیگری فکر می کنند.

🕔

ساعت های خاصی را برای معامله در نظر بگیرید

سعی کنید در ساعت هایی ترید کنید که بیشترین تمرکز را دارید و به کار های دیگری مشغول نیستید. بازار رمزارز ها به صورت 24 ساعته است و بنابراین نمی شود همیشه حواستان به آن باشد. سعی کنید یک ساعت خاصی در روز را به معامله اختصاص دهید و مانند یک شغل به آن نگاه کنید.

مثلا سعی کنید وقت هایی که سر کار هستید پوزیشن مورد نظرتان را باز کنید و تا زمانی که دوباره به سر کارتان برنگشتید آن را بررسی نکنید؛ اینطوری از کار و زندگی نمیافتید!

💘

هیچوقت عاشق یک رمزارز خاص نشوید!

اگر عاشق یک کوین یا یک نوع سرمایه گذاری خاص هستید، تصمیماتی که می گیرید ضعیف خواهند بود. به یاد داشته باشید، این که از نظر احساسی به یک کوین خاص یا پروژه خاص علاقه داشته باشید کاری است که شاید برای یک سرمایه گذار بد نباشد ولی به عنوان یک تریدر به شدت آسیب رسان است.

😌

هرگاه اعصابتان سرجایش است معامله کنید!

این نکته بسیار مهم است. هنگامی که عصبانی هستید، خسته اید یا استرس دارید، معامله نکنید. هرگاه که توانستید به دور از احساسات و با قضاوت درست کار وارد شوید، می توانید معامله کنید.

داشتن یک زندگی که در هنگام معامله اصلا وارد ذهن شما نشود کلید ذهنیت خوب است.

🗒

یادداشت بنویسید

یادداشت نویسی شاید کسل کننده باشد ولی می توان گفت بسیار ضروری است چرا که کمک می کند تا یک اشتباه را دوبار تکرار نکنید. شاید از آن دسته افرادی هستید که مدام باید به خود یادآوری کنید که “عجله نکن!”، “به نمودار ها نگاه نکن” و از طرفی زمانی را صرف ثبت اطلاعات مربوط به معامله هایتان کنید.

🤹

معاملات کاغذی را فراموش نکنید

امروز ابزار ها و وبسایت های بسیاری برای انجام معاملات کاغذی وجود دارد.

منظور از معامله کاغذی، معامله کردن در یک محیط مجازی و غیر واقعی است که پول واقعی رد و بدل نمی شود و فقط جنبه تمرینی دارد.

برای مثال یکی از بهترین پلتفرم ها در این زمینه تریدینگ ویو است که آموزش کار با آن را نیز در وبلاگ پی98 قرار داده ایم.

سعی کنید هر روز ایده ها و اندیکاتور های خود را هر روز روز نمودار های پلتفرم های معاملاتی مجازی امتحان کنید.

🛩

در حین سقوط قیمت خرید نکنید

یک اصطلاح محاوره ای در زبان انگلیسی “catch a falling knife” به این “گرفتن یک چاقو در هنگام سقوط” است که به این معناست که هنگامی که قیمت یک نوع دارایی در حال سقوط است تا قیمت به پایین ترین حد خود نرسیده، خرید نکنید.

بسیاری از مواقع ممکن است شاهد این باشید که قیمت یک دارایی به طور ناگهانی و شدیدا افت کرده و به این فکر بیافتید که پیش از این که دیر شود، وارد معامله شوید، اما کمی بعد از ورودتان به معامله متوجه می شوید که هنوز خیلی فرصت های بهتری برای خرید داشتید و در واقع خرید شما یک ضرر کامل بود!

بنابراین ابتدا یاد بگیرید که چگونه می توان تشخیص داده که قیمت به کف خود رسیده و هنگامی که چنین تشخیصی دادید، وارد معامله شوید.

🌡

بیش از اندازه ترید نکنید

احتمالا متوجه شده باشید که هر چه کمتر ترید می کنید، سود بیشتری بدست می آورید. خوب است حتی در شرایطی که فرصت های مختلفی در بازار وجود دارد تعداد ترید های همزمان فعال شما بیشتر از 3 مورد نباشد. هر چه پوزیشن های بیشتری داشته باشید، مدیریت ریسک برای شما سخت تر می شود.

این ها نکات مهمی از قوانین یک تریدر عادی در وبسایت کوین تلگراف بود که به شما کمک می کند تا پیش از این که واقعا آن را تجربه کنید، از آن ها درس بگیرید.

البته که خودتان هم کمی که معامله کنید، می توانید لیستی برای خودتان تهیه کنید!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments