آموزش ساخت استراتژی معاملاتی با ChatGPT | آیا ربات هوش مصنوعی برای معامله گران حرفه ای مفید

آموزش ساخت استراتژی معاملاتی با ChatGPT | آیا ربات هوش مصنوعی برای معامله گران حرفه ای مفید

می توان با استفاده از ترکیبی از اندیکاتورهای TradingView، مجموعه بی پایانی از استراتژی ها را برای معامله در بازه های زمانی مختلف ارائه داد. تنها محدودیت، تخیل و آشنایی کاربر با اندیکاتورها است.

این امکان وجود دارد که به طور مداوم اندیکاتورهای مختلف را با هم انتخاب کنید، عدد ورود به معامله را تغییر دهید و استراتژی به دست آمده را مجدد تست کنید. با این حال، ما مدیریت ریسک را در اولویت قرار می دهیم. مدیریت ریسک و سرمایه چیزی است که یک معامله گر را از یک قمارباز جدا می کند. همچنین به مدیریت تصمیمات احساسی یک معامله گر کمک می کند. ترس تقریباً همیشه زمانی به وجود می‌آید که معامله‌گر بیش از حد ممکن ریسک کرده باشد. این می تواند بر سودآوری تاثیر منفی بگذارد.

گذشته از تست هر استراتژی، هر معامله گر سودآوری باید بتواند زیان خود را محدود کند. هر معامله‌گر احتمالاً با یک سری معاملات زیان‌ده مواجه می‌شود. برخی از عناصر کلیدی مدیریت ریسک ChatGPT شناسایی شده عبارتند از: تنوع، اندازه موقعیت، حد ضرر، نسبت ریسک به ریوارد، و میزان ریسک.

تنوع بخشی ضروری است زیرا بازار کریپتو یک بازار بسیار بی ثبات است. دارایی ها در بیشتر موارد با بیت کوین همبستگی مثبت دارند. این بدان معناست که سرمایه گذاران می توانند تنها اندکی از وجوه خود را به دارایی های رمزنگاری تخصیص دهند که بین 5 تا 50 درصد خواهد بود. داشتن دارایی خالص در کریپتو بسیار خطرناک است.

دستورهای حد ضرر، سفارش هایی هستند که در سطوح بی اعتبار چارت قیمت ارز مورد نظر قرار می گیرند. آنها به طور خودکار اجرا می شوند و به گونه ای تنظیم می شوند که در صورت رسیدن قیمت به یک سطح از پیش تعیین شده، معامله گر از موقعیت زیانده خود خارج شود. این سطح را می توان با تحلیل تکنیکال تعیین کرد.

سرمایه از دست رفته در طول آن معامله در حالت ایده آل کمتر از 3 درصد کل اندازه حساب خواهد بود. اما چرا؟ چرا یک نفر نباید با ریسک کردن بخش قابل توجهی از اندازه حساب خود را در هر معامله درگیر کند؟

🔺پیش بینی ChatGPT در مورد قیمت دوج کوین | Doge تا سال 2030 به چه قیمتی می رسد؟🔺

محاسبه وین ریت معاملات

نمودار پیوست نشان می‌دهد که معامله‌گری با وین ریت 30 درصدی، 100 درصد شانس دارد که از هر 100 معامله، 8 معامله زیان ده داشته باشد. اگر معامله‌گر با هر معامله 10 درصد از اندازه حساب اولیه خود را به خطر می‌اندازد و هشت مورد متوالی را از دست می‌داد، 80 درصد کاهش پیدا می‌ کند.

سیستم معاملاتی خراب نیست، اما ضرر های آن تمام سودهای معامله گر را تحت تاثیر قرار می دهد. ترید کردن، بازی دو میدانی برای رسیدن به خط پایان نیست، بلکه یک ماراتن طاقت فرسا است که در آن بزرگترین دشمن شما خودتان هستید – به ویژه ترس و طمع.

برای حضور پایدار در بازارهای مالی و یا ترید با هوش مصنوعی، مقدار سرمایه ای که در هر معامله ریسک می کنید باید بتواند در برابر یک باخت مقاومت کند که بر اساس وین ریت خواهد بود. حتی اگر معاملاتی که انجام می‌دهید با ریسک به ریوارد 3:1 یا 4:1 باشند، زمانی که وین ریت خوبی نداشته باشید، سرمایتان از بین خواهد رفت.

از این رو، ریسک کردن تنها 1% یا 3% در هر معامله، در بلندمدت به احتمال زیاد موفقیت آمیز خواهد بود. سود ممکن است سریع نباشد، اما وجود خواهد داشت. و جنبه احساسی معامله نیز احتمالاً شدت خود را از دست خواهد داد، زیرا هر معامله باعث ضرر یا شکست شما نخواهد شد.

🔺از ChatGPT پرسیدم که آیا شیبا اینو قبل از سال 2024 به 1 دلار می رسد؟🔺

درک ریسک به ریوارد و محاسبه بازه زمانی هر معامله

فرض کنید حسابی به ارزش 1000 دلار داریم. ما مصمم هستیم که بیش از 1٪ در هر معامله ضرر نکنیم، به این معنی که هر معامله ضررده فقط 10 دلار یا 1٪ از اندازه کل سرمایه خواهد داشت. در همین حال، معاملات برنده ما می تواند 20 یا 30 دلار یا هر مقدار دیگری باشد. نسبت سود به زیان به دست آمده در صورت اتمام معامله، ریسک به ریوارد یا R: R نامیده می شود. معمولاً معامله گران نسبت 3:1 را هدف قرار می دهند، به این معنی که مایلند در هر معامله 1% از دست بدهند اما به دنبال سود 3٪ از کل حساب خود هستند.

یک معامله گر احتمالاً 100٪ مواقع موفق نخواهد بود. اگر حدود 30 درصد مواقع درست باشند، باز هم می توانند سودآور باشند. حتی یک معامله گر با وین ریت 5٪ می تواند در دراز مدت ماهر می شود. به طور مشابه، معامله‌ گری که فقط 5 درصد مواقع برنده می‌شود، باید فقط معاملاتی با RR 20:1 انجام دهد. چرا که (1-(x/x+1)) تقسیم بر 100=5، با حل x عدد 20 بدست می آید.

اگر یک معامله گر به دنبال معاملات 3R باشد و دلیل محکمی (مثلا بر اساس تحلیل تکنیکال یا تحلیل بنیادی) برای انجام آن معامله داشته باشد و در بیش از 25 درصد معاملات خود موفق باشد، در این صورت یک معاملات او سودآور خواهد بود.

⚜️خدمات خرید اکانت چت جی پی تی (OpenAi ChatGPT) با استفاده از سایت پی 98⚜️

چه چیزی در ایجاد ژورنال معاملاتی موثر است؟

یک معامله گر چگونه وین ریت خود را دنبال می کند؟ رایج ترین راه حل یک ژورنال معاملاتی است. این دفتری است که در آن معامله‌گر می‌تواند هر معامله‌ای را که انجام می‌دهد و بینش‌هایی که از آن می‌آموزد، یادداشت کند. ChatGPT می تواند به ایجاد یک الگوی اساسی برای این منظور کمک کند.

🔰در این الگو، R: R معاملات انجام شده، میزان موفقیت آنها یا همان وین ریت و دلایل معامله گر برای ورود و خروج از معامله را می بینیم. معامله گران همچنین می توانند برای جلوگیری از تکرار اشتباهات، احساسات خود را یادداشت کنند. آنها همچنین می توانند از ژورنال معاملاتی برای یافتن یک مزیت در بازار برای خود استفاده کنند.

این به معنای اطلاعاتی در مورد نوع تجارتی است که اغلب برای شما کار می کند. خرید (Long) یا فروش (Short)؟ اگر خرید است، آیا مواردی که RSI> 50 در هر دو M5 و M15 دارند می‌توانند عامل دیگری باشند که می‌خواهید قبل از گرفتن موقعیت‌های خرید بررسی کنید، زیرا به نظر می‌رسد این تلاقی به معاملات شما موفقیت بیشتری می‌دهد؟

💠چگونه با ربات چت جی پی تی (ChatGPT) ترید کنیم؟ آموزش ساخت ربات ترید با هوش مصنوعی💠

محاسبه سرمایه درگیر شده در هر معامله

اجرای یک ژورنال معاملاتی می تواند به این سوالات و بسیاری از این قبیل سوالات پاسخ دهد. ابزار دیگری که ChatGPT می تواند در ایجاد آن کمک کند، ماشین حساب سرمایه درگیر شده در معاملات است. ما قبلاً ریوارد را محاسبه کرده ایم: می‌توانیم ریوارد و میزان موفقیت را از طریق مجلات تعیین کنیم. بیایید سعی کنیم نمودار احتمالات ارائه شده قبلا را به خاطر بیاوریم. حتی با وین ریت 60%، باز هم احتمال برد 92% وجود دارد که از هر 100 معامله، شاهد 4 معامله متوالی زیان ده باشیم.

بنابراین، لازم است برای هر باز کردن هر معامله، 1٪ یا 3٪ یا چیزی در این بین ریسک کنید. محاسبه این می تواند زمان بر باشد. من از ChatGPT خواستم تا کدی برای کمک به محاسبه میزان سرمایه درگیر شده ارائه کند. کد را ملزم و تولید کرد. نکاتی که در هنگام ورود به معامله در نظر میگیریم باید میزان سرمایه درگیر شده، اهرم استفاده شده، میزان ریسک پذیری و فاصله حد ضرر باشد.

فرض کنید اندازه حساب 1000 دلار است، میزان ریسک پذیری 5 درصد و حد ضرر 6 درصد است. همچنین اهرم استفاده شده 10 می باشد. ما مارجین اولیه مورد نیاز را به صورت زیر محاسبه می کنیم:

🔺مارجین = (1000 * 0.05) / (0.08 * 10) = 62.5 دلار.

برای معامله گران اسپات، اهرم استفاده شده 1 برابر خواهد بود.

ربات هوش مصنوعی ChatGPT برای معامله گران حرفه ای چقدر مفید است؟

من از میکائلا پیسانی، سرپرست ML و دانشمند ارشد داده در Rootstrap پرسیدم. او یک متخصص در توسعه داده های بزرگ و هوش مصنوعی است و پاسخ او این بود:

معامله گران می توانند از ChatGPT به عنوان ابزاری برای دریافت موارد ضروری در بازار سهام استفاده کنند. احتمالاً برای معامله گران مبتدی بسیار مفید است و آنها را قادر می سازد تا اصول معاملات سهام را از ربات هوش مصنوعی یاد بگیرند. معامله‌گران پیشرفته‌ تر می‌توانند از آن به عنوان ابزاری برای جمع‌ آوری بینش و تصمیم‌ گیری سریع‌ تر استفاده کنند، اما با توجه به اینکه خروجی براساس داده‌های ارائه‌شده است، محدودیت‌هایی وجود دارد (در حال حاضر داده‌های آموزشی تا سال 2021 است).

همانطور که قبلا در مقاله اشاره شد، استفاده از ربات در لایو ترید ها محدود شده است. اما در مورد تاثیر ربات هوش مصنوعی بر تجارت الگوریتمی چطور؟

جدا از محدودیت های داده، که ضعف اصلی ChatGPT برای معامله گران است، زیرا بازار این ابزارهای هوش مصنوعی را برای بهبود کارایی بازار از طریق اتوماسیون و خروجی های بهبود یافته الگوریتم های معاملاتی جذب می کند.
به این ترتیب، می‌توانیم ChatGPT را به‌عنوان تأثیری مشابه با اولین پلتفرم‌های معاملاتی با فرکانس بالا ببینیم – که مزیت بالقوه‌ای برای معامله‌گران تازه وارد ایجاد می‌کند، اما به سرعت بخشی از هنجار بازار می‌شود.

یک بار دیگر، عدم دسترسی به داده های لایو به این معنی است که ChatGPT تنها به احتمال زیاد برای معامله گران مبتدی مفید خواهد بود. احتمالاً بر معاملات حرفه ای نیز تأثیر مثبت خواهد گذاشت. آن‌ها می‌توانند از ربات استفاده کنند تا بفهمند چگونه چندین شاخص و معیار را به طور هماهنگ اعمال کنند و از آن برای به دست آوردن درک بهتری از بازار استفاده کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments