پروژه گرام

همه چیز در مورد برنامه کلاهبرداری گرام فری (Gram free)

در حالی که بازار ارز های دیجیتال در حال محبوبیت و عمومیت بیشتر است، عده ای سعی می کنند در این میان از کمبود اطلاعات افراد در زمینه رمز ارز ها استفاده کرده و با انتشار پروژه های کلاهبرداری، افراد را فریب دهند. یکی از این پروژه ها گرام فری (Gram free) نام دارد که اخیرا با ادعای اهدا ارز دیجیتال تلگرام فعالیت می کند. در این مقاله به بررسی این پروژه می پردازیم.

در قدم اول به سایت این پروژه مراجعه می کنیم. در سایت این پروژه ذکر شده است که پروژه گرام فری مربوط به بلاک چین TON و ارز دیجیتال تلگرام است. این در حالی است که هیچ اکانت رسمی تلگرام یا بلاک چین TON، اسمی از این پروژه ها نبرده است و اعلام نکرده که با این پروژه ها در ارتباط است.

پروژه گرام فری

اگر این موضوع را نادیده بگیریم و به نحوه فعالیت این شرکت بپردازیم، متوجه می شویم که پاداشی که به کاربران داده می شود، اکثرا از طریق تماشای ویدیو و زیر مجموعه گیری است. به طور یقین بیان می کنیم که اکثر فعالیت هایی که سود شما در آن وابسته به افزودن افراد به مجموعه و زیر مجموعه گیری است، پانزی و کلاهبرداری هستند و سرمایه گذاری در آنها اصلا توصیه نمی شود. و این موضوع که این شرکت ها برای اعتبار بیشتر نام پروژه هایی مانند تلگرام یا بلاک چین Ton را یدک می کشند، فقط ابزاری برای فریب کاربران است.

اگرچه عرضه اولیه ارز های دیجیتال در برخی مواقع می تواند سودآور باشد اما این موضوع بسیار وابسته به نوع ارز است. صرفا با بیان اینکه این پروژه ارز گرام به کاربران اهدا می کند و عرضه ارز تلگرام کاربران می توانند آنرا فروخته و سود چند برابر کنند، نمی توان به آن اتکا کرد. چرا که حتی پروژه بزرگی مانند ارز تلگرام نیز می تواند با شکست مواجه شود. همانطور که این اتفاق افتاد و اخیرا دادگاه آمریکا اعلام کرد که ارز دیجیتال گرام، به طور قانونی نمی تواند منتشر شود و پروژه بلاک چین TON با شکست مواجه شد.

حال که ارز دیجیتال گرام نیز دیگر عرضه نخواهد شد، به نظر شما داشتن ارز های این شرکت چه فایده ای خواهد داشت؟ و اصلا چرا باید این شرکت این ارز را به دیگران اهدا کند؟ هدف فعالیت های گرام فری چیست؟

اگر منو های سایت را به خوبی بررسی کنید متوجه می شوید که این سایت به کاربران پیشنهاد واریز بیت کوین برای انجام فعالیت به صورت راحت تر را می دهد! به این ترتیب این سایت می تواند با پرداخت های کاربران، بدون اینکه فعالیت خاصی انجام دهد، کسب درآمد کند.

علاوه بر این برای فعالیت در سایت بایستی در گرام فری عضو شوید. امروزه هویت افراد اهمیت بسیار زیادی دارد. پس کاملا مشخص است که این سایت می تواند از اطلاعات کاربران استفاده کرده و با ارائه ایمیل افراد به فعالان حوزه تبلیغات آنلاین درآمد بدست آورد.

در پایان اشاره می کنیم که سایت گرام فری در سال 2020 در کشور پاناما ثبت شده است و حتی در وبسایت های معتبر انگلیسی زبان در خصوص این شرکت هشدار داده شده است. پس قبل از سرمایه گذاری و اتلاف وقت خود؛ در خصوص این پروژه کلاه برداری، تجدید نظر کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
mohsen
mohsen
3 سال قبل

من تو این سایت با جمیل اصلیم ثبت نام کردم
چطوری میتونم واسه همیشه خارج شم و اطلاعاتم رو از دسترسشون خارج کنم؟

بدون نام
بدون نام
3 سال قبل

بخدا گیج شدم تو برخی ویدیو ها میبینیم همین ایرانی ها که میگن چند بار برداشت داشتن بعد برخی سایت ها میگن میخوان کلاه برداری کنن بعد ما فقط برای ثبت نام جیمیل خودمونو وارد کردیم اطلاعات دیگری ندادیم .بعد ویدیو هایی هم هست که نشان میده مردم جهان هم درحال فعالیت در این سایت هستن و برداشت کردن تورو خدا اگه مطمئنین کلاهبرداریه بگین

زهرا جباری
ویرایشگر
پاسخ به  بدون نام
3 سال قبل

درود بر شما. موارد کافی در خصوص اینکه این سایت معتبر است یا خیر در این مطلب قرار داده شده است. با مطالعه دقیق مطلب می توانید تصمیم بگیرید که در آیا معتبر هستند یا خیر.

Ebititan
Ebititan
3 سال قبل

با سلام خدمت شما
من توی گرام حساب باز کرده بودم دنبال یه حسابی بودم که بتونم اون ارز رو انتقال بدم و بعد تبدیل به پول خودمون کنم
با اطلاعاتی که نوشتین باید بیخیالش بشم؟
سامانه شما این امکانو داره که هر ارزی رو به تومان تبدیل کرد؟
راه انتقالش به حساب بانکی تو ایران چطوریه؟