کریپتودایجست 11 مرداد

کریپتودایجست 11 مرداد 98: ارز دیجیتال فیس بوک شاید هیچ وقت عرضه نشود

کریپتودایجست جایی است که شما با صرف کمترین زمان به اخبار روز دنیای ارز دیجیتال دسترسی پیدا می کنید. هر جمعه با مهم ترین تیتر های خبری با شما هستیم. از حذف صفر های پول ملی تا نصف شدن پاداش ماینینگ لایت کوین. همه در کریپتودایجست 11 مرداد .

استیبل کوین “لیبرا” شاید هرگز منتشر نشود!

پروژه لیبرا فیس بوک که بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است حالا صحبت از عدم انتشار می کند. رمز ارز فیس بوک به نام لیبرا شاید هرگز منتشر نشود. سخنگوی فیس بوک اعلام کرده است که لازم است ما با قانون گذاران، سیاست مدار ها و متخصصین امر به توافق برسیم و اگر این توافق حاصل نشود ممکن است لیبرا منتشر نشود. یکی از کسانی که با این پروژه مخالف است دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکاست. مخالفت دونالد ترامپ فقط با پروژه لیبرا نیست، او حتی با بیت کوین نیز مخالفت خود را اعلام کرده است. چیزی که در مورد لیبرا این روزها مطرح است، ادعای یک استاد دانشگاه است. الکساندر لیپتون اادعایی مبنی بر کپی‌‌ بودن برخی از مفاهیم موجود در گزارش کار لیبرا را مطرح کرده است. لیپتون که از دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست و استادیار دانشگاه نیویورک است، مدعی شده این مفاهیم پیشتر در تحقیقات دانشگاهی او وجود داشته‌ اند.

در روزهایی که تورم امان مردم را بریده است، دولت در یک طرح دو فوریتی لایحه حذف صفر از پول ملی ایران را به مجلس داده است. طبق گفته اعضای هیئت دولت این طرح به حفظ حیثیت پول ایران کمک میکند و ربطی به کاهش تورم ندارد. دولتی ها معتقدند ایران نیز مانند ترکیه در این طرح موفق میشود. حذف صفر از پول ترکیه چندین سال پیش اجرا شد و نتیجه مطلوبی داشت. نکته ای که در مقایسه ایران و ترکیه باید در نظر گرفت، آن است که ترکیه در طی مجموعه اقداماتی که حذف صفر یکی از آنها بود، توانست اوضاع اقتصادی کشور را بهبود دهد. در وضعیت کنونی ایران که قیمت ها بسیار بالاست و تورم تحت کنترل نیست، اینکه آیا حذف صفر دردی از درد مردم کم میکند یا به دردها اضافه می کند، جای سوال باقی است.

پاداش استخراج لایت کوین نصف می شود.

تا حدود 3 روز دیگر، لایت کوین دستخوش یک هاوینگ (halving) برنامه‌ ریزی‌ شده می‌شود؛ فرایندی که هدفش حفظ قدرت خرید و افزایش کمیابی این ارز دیجیتال است. پاداش استخراج لایت کوین در حال حاضر ۲۵ واحد LTC (حدود ۲۵۰۰ دلار) برای هر بلاک است. با رخ دادن هاوینگ در روز ۵ آگوست (۱۴ مرداد)، این پاداش به ۱۲.۵ واحد LTC (حدود ۱۲۰۰ دلار) کاهش می‌ یابد. برخی معتقدند با نصف شدن پاداش استخراج لایت کوین، قیمت این رمز ارز بالا می رود اما گروهی معتقدند این ارز افزایش قیمت خود را در چند ماه اخیر داشته است و دیگر گران نمی شود. با رخ دادن هاوینگ، در چند روز و چند هفته اول، ممکن است سودآوری استخراج لایت کوین حدود ۵۰ درصد کاهش یابد، چرا که تنظیم شدن سختی استخراج، تا مدتی زمان می‌ برد. بنابراین بعضی از ماینرها ممکن است به استخراج ارزهای دیجیتال دیگر بپردازند که در نتیجه کم شدن هش‌ ریت را در پی خواهد شد. با این حال،‌ با توجه به کاهش نرخ تورم لایت کوین از ۸ درصد به ۴ درصد و مفید بودن آن برای افزایش قیمت این ارز دیجیتال، در بلند مدت و طی چند ماه آینده، قدرت پردازش می‌ تواند از سطح فعلی هم بالاتر رود. همین امر کم شدن سودآوری ماینینگ را جبران خواهد کرد.

عرضه کیف پول ارز دیجیتال شرکت Pundi X برای گوشی سامسونگ

شرکت Pundi X در یک همکاری با گوشی سامسونگ، کیف پول رمز را برای این گوشی ارائه می دهد. کیف پول ارز دیجیتال Pundi X برای گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 عرضه می شود. کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی اس 10 از این پس می توانند ارزهای دیجیتال ذخیره شده در کیف پول مبتنی بر بلاک چین خود را به Xwallet منتقل کنند، و پس از آن می توانند از این حساب جدید برای انتقال فوری ارز دیجیتال در سامانه پرداخت جهانی Pundi X استفاده کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments