ایلان ماسک در برنامه زنده

کاهش قیمت دوج کوین پس از برنامه زنده ایلان ماسک

دوج  کوین رمز ارزی که از یک شوخی اینترنتی آغاز شد، پس از مدت ها انتظار سرانجام در Saturday Night Live مطرح شد، اما با وجود امیدهای هولدرها، نتیجه فوری آن  ریزشی شدید بود.

مدیر عامل تسلا ایلان ماسک که به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین حامیان دوج کوین شناخته می شود، سرانجام در مونولوگ افتتاحیه خود در نمایش کمدی، از دارایی دیجیتال مورد علاقه اش در تلویزیون زنده یاد کرد. 

مرجع این اشاره به دوج کوین، مادر ماسک بود که در صحنه به او پیوست و از او پرسید آیا هدیه روز مادرش دوج کوین است؟ ماسک پاسخ داد که چنین خواهد شد. 

در چند دقیقه پس از آن، دوج کوین بیش از 25 دلار سقوط کرد و از 0.66 دلار در ابتدای نمایش به 0.50 دلار رسید. از آن زمان تا کنون قیمت این ارز دیجیتال تا حدی بهبود یافته است.

یک ساعت قبل از شروع اپیزود، قیمت دوج 0.66 دلار بود که از بالاترین رکورد قیمت 0.72 دلار کمتر بود. یک جو منفی ممکن است منجر به این کاهش قیمت شده باشد. به نظر می رسد که خود ماسک سعی کرده بود جلو هیاهو تبلیغاتی را بگیرد، و از دنبال کنندگان  خود در توییتر خواست که “با احتیاط سرمایه گذاری کنند” و داده های جدید نشان می دهد که بسیاری از سرمایه گذاران ممکن است سود دوج خود را به دارایی های دیجیتال با مارک کپ بزرگ دیگر تبدیل کرده باشند.

علاوه بر این، باری سیلبرت – بنیانگذار و مدیرعامل Digital Currency Group، شرکت مادر سرمایه گذاری ارز دیجیتال در گری اسکیل، از طریق صرافی FTX  موقعیت فروش (short) در رابطه باDOGE را اعلام کرد. وی در طی چندین توییت افشاگری کرد که این موقعیت به اندازه یک میلیون دلار بوده و هرگونه درآمد یا وجوه باقیمانده پس از بستن این موقعیت شورت به خیریه اهدا خواهد شد.

با این وجود بسیاری از سرمایه گذاران DOGE امیدوار بودند که قیمت این ارز دیجیتال افزایش قابل توجهی داشته باشند. 

با توجه به اینکه این برنامه به صورت زنده در یوتیوب نیز پخش می شد، حتی یک اشاره کوچک می توانست تاثیر قابل توجهی در قیمت DOGE داشته باشد. ثابت شده است که ارز Meme بر اساس حجم مثبت رسانه های اجتماعی در برابر حرکت قیمت حساس است و مطالعات متعدد نشان داده است که توییت های ماسک اغلب منجر به افزایش قیمت این ارز می شوند. تصور می شد که اشاره در یک برنامه بزرگتر به طور بالقوه منجر به سود بیشتری می شود.

محقق معاملاتی آلامدا ، سام ترابوکو (که در توییت قبلی گفته بود که “در حال مطالعه ساختار معمول قسمت SNL است تا سعی کند و بفهمد چه زمانی اشاره به DOGE طبیعی است”) ، منجر به آغاز این قسمت شد، او حدس زد که اگر یک شوخی  یا اشاره در مونولوگ افتتاحیه ماسک رخ ندهد ، “همه چیز تمام خواهد شد”.

در افتتاحیه ، این کارآفرین میلیاردر در مورد چگونگی پست کردن نظرات عجیب و غریب در شبکه های اجتماعی خود صحبت کرد و گفت: 

“به هرکسی که ممکن است از صحبت های من در شبکه های اجتماعی آزرده خاطر شده باشد، فقط می خواهم بگویم من ماشین های الکتریکی را دوباره اختراع کردم و مردم را با کشتی های موشکی به مریخ می فرستم، آیا شما فکر می کنید من می خواهم یک فرد طبیعی و خنک باشم؟ “

ماسک همچنین به اتفاقی در سال 2018 اشاره کرد که در آن هنگام حضور در برنامه جو روگان ، ماری جوانا کشید.

“بسیاری از اوقات ، مردم با احمقانه ترین کاری که انجام می دهند، شناخته می شوند. مثل یک بار که من در پادکست جو روگان ماری جوانا کشیدم. و اکنون تمام مدت می شنوم که می گویند ایلان ماسک؟ تمام کاری که او می کند این است که در پادکست ها وید می کشد. مثل اینکه من از پادکست به پادکست می روم و وید را روشن می کنم. این داستان فقط یک بار اتفاق افتاد. “

با وجود اشاره به دوج کوین در مونولوگ ، تریدرها واکنش منفی نشان دادند. باید دید آیا دوج کوین می تواند انتظارات سرمایه گذاران خوشبین را در کوتاه مدت پس از این برنامه تلویزیونی برآورده کند یا خیر؟

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments