پروژه لیبرا

چرا پروژه لیبرا به استیبل کوین ها روی آورده است؟

بنیاد لیبرا اخیرا با انتشار نسخه دوم گزارش پر حرف و حدیث خود در خصوص استیل کوین ها، طرحش را در مورد ایجاد دسترسی به زیرساخت های مالی جهان مشخص کرده است. با توجه به ترس ناشی از تاثیر یک ارز جدید بر سیاست های مالی داخلی، گزارش اولیه با دقت فراوانی توسط نهاد های قانونگذاری مورد بررسی قرار گرفته بود.

تغییرات اصلی گزارش جدید که با در نظر گرفتن چالش های نهادهای قانونگذار اعمال شده  در ارتباط با این موضوعات می باشند:

  • کسب مجوز در ابتدای کار
  • استیبیل کوین ها
  • گره های (نود های) قانونی (VASPS)

مقاله توضیحی که در ادامه ذکر شده است، توسط Yoni Assia, مدیر عامل شرکت eToro ، پروفسور اومری راس، مدیر بخش بلاکچین eToro، و یوهانس رود جنسن، پروژه های eToro نگارش شده است:

مشکل اصلی این تغییرات باز بودن کمتر سیستم و همچنین میزان تمرکززدایی پایین تر آن است که به احتمال بالا سبب می‌شود تا انجمن بیت کوین این پروژه را نیز یک مورد مرکزگرای دیگر بداند. 

اما ما بر این باوریم که این تغییرات به فرایند بلقوه انتشار لیبرا سرعت می بخشد. با توجه به گزارشات در وبسایت etoro در رابطه با این موضوع، در حال حاضر رویکردی قانون مندانه تر در این مورد اتخاذ شده است. انتقال تمرکز به سوی موسسات مالی قانونی داخلی کشورها در حمایت از انجام تراکنش ها با ارزهای ملی ایده خوبی به نظر می رسد.

از اینکه می بینیم بنیاد لیبرا با حمایت از چندین ارز بر روی بلاک چین خود قدم های اولیه را در این مسیر بر می‌دارد خوشحالیم. ممکن است این مورد نقطه عطفی در مسیر اتخاذ سیستم های توزیع شده در نقاط مختلف در اقتصاد جهانی باشد.

شرکت etoro به عنوان یکی از اولین بازیگران فضای دارایی های دیجیتال, اقدام های  متعددی در زمینه توکن سازی دارایی های مالی انجام داده است. ما از سال ۲۰۱۲ پس از مشارکت در پروژه سکه های رنگی، بیش از ۱۷ دارایی توکن شده را در زمینه ارز و منابع به مشتریان خود ارائه داده ایم.  eToro اولین سازمانی بود که استفاده متن-باز دارایی های توکن شده را برای بلاک چین لیبرا امکان پذیر کرد، و مطلب منتشر شده در این مورد همچنان در صدر مطالب انجمن لیبرا قرار دارد.

امروزه ما دائما در حال افزایش ارائه ابزار متن-باز خود برای تجارت الکترونیک بر روی بلاک چین هستیم. با توجه به تصاحب کردن شرکت های Firmo و Delta و ملزم دانستن خود نسبت به پوشش شرکت GoodDollar، متعهد می شویم که آینده امور مالی را قدم به قدم بسازیم.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments