قرارداد آپشن بیت کوین

قراردادهای آپشن، قیمت 80 هزار دلار برای بیت کوین پیش بینی می کنند

بر طبق لیست منتشر شده از سوی کوین بیس، پیش بینی می شود بیت کوین بار دیگر در هفته آینده به بالاترین سطح خود، یعنی یک ATH جدید، دست پیدا کند.

در تاریخ 24 مارس، بنیانگذار شرکت تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال Glassnode با انتشار توییتی اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان میدهد تریدرها در معاملات مشتقات همتا به همتا در صرافی ها، قراردادهایی با تاریخ انقضای 30 آوریل (10 اردیبهشت) با قیمت Strike هشتاد هزار دلار برای بیت کوین قرار داده اند.

قیمت اعمال (Strike Price) قیمت ثابتی است که در قراردادهای آپشن ذکر شده است. معامله ‌گر با این قیمت می تواند ارز را خریداری کند(Call) و یا بفروشد (Put) البته در صورت انجام موفق قرارداد آپشن.

قراردادهایی با ارش ظاهری ۴۰۰۰ بیت کوین با هدف گیری قیمت نقطه ای کل به انجام رسیده، که این میزان بیش از ۵۰٪ از سایر قیمت های strike بیشتر است

این جمعه قرار است 6 میلیارد دلار قرارداد آپشن منقضی شود. انتظارات از قیمت بیت کوین برای ماه آوریل بسیار زیاد است و بسیاری از سرمایه گذاران شرط های جدیدی بر روی بیت کوین با قیمت 80 هزار دلار انجام میدهند.

Jan & Yann (@Negentropic_)

اگر قیمت در پایان آوریل کمتر از 80 هزار دلار باشد، تمامی این قراردادها منقضی می شوند که این موضوع نشان دهنده آن است که بازار بیت کوین هنوز فاصله زیادی با بازار تریدر های مشتقات دارد.

با این حال، طبق داده های جمع آوری شده موسسه skew ، برآورد احتمالات بر اساس داده های مارکت برای قراردادهای 30 آوریل نشان می دهد که فقط 6.19 درصد این امکان وجود دارد که بیت کوین به بالاتر از 80 هزار دلار برسد.

نمودار بیت کوین از دید skew
برآورد احتمال معاملات BTC برای 80000 دلار در تاریخ 30 آوریل – منبع : skew

حجم قابل توجهی از قراردادها نیز به قیمت strike صد و بیست هزار دلار همگرا شده است. به این معنا که برخی از تریدرها معتقدند قیمت بیت کوین طی 5 هفته آینده بیش از دو برابر خواهد شد. skew تخمین می زند که فقط 2.15 درصد احتمال دارد بیت کوین تا تاریخ 30 آوریل (10 اردیبهشت) به 100 هزار دلار برسد.

با این وجود، با توجه به آپشن های متعددی که تریدرها در چندین قرارداد با قیمت های متفاوت strike ایجاد کرده اند، ممکن است تریدر ها با قیمت 80000 یا 120000 دلار شرط بندی کنند که البته احتمالا به این قیمت ها نرسد.

Skew تخمین می زند 91 درصد از قراردادهای آپشن بیت کوین در 24 ساعت گذشته، معاملات خود را در Deribit تغییر داده اند . در Bit.com پنج درصد تغییر، Okex با دو درصد و Ledger X با تقریبا یک درصد در معاملات همراه بوده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments