عدم پرداخت ارز رانندگان بین المللی تا کنون

رانندگان بین المللی و ترانزیت هنوز موفق به دریافت ارز دولتی نشده اند

رضا نفیسی، مدیرکل دفتر حمل و نقل بین المللی و ترانزیت، در جلسه ای با حضور نماينده بانك مركزی، نمايندگان بانك های عامل و نماينده انجمن شركت هاي حمل و نقل بين المللي بر ضرورت رسیدگی فوری و با جدیت نسبت به تامین ارز رانندگان بین المللی جهت جابجایی کالاهای ترانزیت به مقاصد تجاری پر اهمیت تأکید نمود.

به گزارش روابط‌ عمومي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نفیسی در صحبت های خود عنوان کرد:

پس از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به بانک های عامل و ارائه راهکار اجرایی جهت تخصیص ارز دولتی به شرکت های حمل و نقل بین المللی و رانندگان ترانزیت، تاکنون چندین جلسه با حضور مدیران امور بین المللی پنج بانک عامل (شامل ملت، تجارت، ملی، پارسیان و سامان) برگزار شده و وب سرویس های مورد درخواست بانک های عامل که در جلسات مشترک قبلی در خصوص آنها به تفاهم رسیده ایم در اختیار این بانک ها قرار گرفته است. در حال حاضر تعدادی از آنها به صورت آزمایشی از سرویس های ارائه شده استفاده می کنند ولی تا کنون علیرغم سپری شدن مهلت سه ماهه تعیین شده، هیچ کدام از رانندگان موفق به دریافت ارز نشده اند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد:

با توجه به اهمیت موضوع و رسیدگی به مشکلات ارزی رانندگان ترانزیت، با صحبت های صورت گرفته در این جلسه مقرر شد تا بانک های عامل هرچه سریع تر فاز عملیاتی اجرای سامانه دریافت ارز را آغاز و از طریق شعب فعال در استان ها و پایانه‌های مرزی، ارز مورد نیاز رانندگان را پرداخت نمایند.

نفیسی در پایان جلسه یادآور شد:

در حال حاضر بالغ بر 30 هزار راننده در بخش حمل و نقل بین المللی و ترانزیت مشغول فعالیت هستند که سالانه به طور متوسط 400 الی 500 هزار تردد در این بخش به ثبت رسیده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments