پذیرش ریپل در شبکه های اجتماعی

پذیرش ارز رمزپایه ریپل (XRP) توسط شبکه های اجتماعی یوتیوب، توییچ و ویکی پدیا

سازندگان محتوا در اینترنت هم اکنون قادر خواهند بود تا توکن های ریپل (XRP) را به طور مستقیم از کاربران خود دریافت نمایند. این قابلیت با استفاده از یک پروژه پیشنهادی با عنوان “Coil” امکان پذیر می شود که توسط استفان توماس، مدیر ارشد فناوری سابق Ripple Labs، ابداع شده است.

در حال حاضر این استارتاپ مستقر در سانفرانسیسکو نسخه بتا افزونه خود با عنوان Coil را راه اندازی نموده است که به کاربران اجازه می دهد تا به طور مستقیم توکن های XRP را به سازندگان محتوا در اینترنت اهدا نمایند. در حالی که این مفهوم به وضوح از یک وب سایت و اپلیکیشن به نام Changetip الهام گرفته شده است، کویل تا حدودی پیشرفت خود را در میان سایر رقبا تثبیت نموده است.

در این رابطه توماس معتقد است:

به مدت چندین سال مردم در رابطه با پتانسیل معافیت های پرداختی برای حمایت از سازندگان محتوا در فضای وب بحث نموده اند. دیگران سرویس اشتراکی را ایجاد کرده اند که محتوا را بسته بندی می کند، اما پرداخت های ماهانه و اشتراک ها همواره به عنوان سیستم های بسته ای ساخته شده اند که قادر به گرفتن انواع مختلفی از محتوا در وب نیستند.

در حال حاضر Coil از سوی برخی از بزرگترین نامهای صنعت وب جهان از جمله یوتیوب (Youtube)، ویکی پدیا (Wikipedia)، توییچ (Twitch) و آرشیو اینترنت (Internet Archive) حمایت و پشتیبانی می شود. راه اندازی کویل دارای قابلیت های زیادی جهت پذیرش ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک است، مخصوصاً در رابطه با محتوای مبتنی بر اشتراک.

در بسیاری از انجمن های اینترنتی بحث کاربران در رابطه با وب سایت های مختلف با اشتراک ماهیانه است. این اشتراک ها به کاربران اجازه می دهد تا به محتوای نامحدود در سایت دسترسی پیدا کنند. با این حال، این واقعیت باقی می ماند که کاربران به ندرت از کل بسته استفاده می کنند. تنها راه حل پیشنهاد شده برای مقابله با این مسئله، پرداخت در ازای هر بازدید (Pay Per View) است که کویل نیز از آن بهره می برد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments