پاسخ تلگرام به شکایت SEC

تلگرام در پاسخ به دادگاه مربوط به TON همه چیز را رد کرد

تلگرام در نهایت به شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درباره ICO که برگزار کرده بود که قانون گذاران بر این باور بودند که غیرقانونی بوده است، با رد کردن تمامی موارد، پاسخ داد.

تلگرام، کمپانی که سازنده یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان که با همین نام ارائه شده، می باشد، اخیرا تبدیل به موضوعی جنجال برانگیز شده است. مشکل بر سر پروژه رمزارز این کمپانی است؛ TON یا Telegram Open Network که توانست در یک ICO حدود 1.7 میلیارد دلار برای ساخت توکن خودش GRAM سرمایه جذب کند.

با این حال، حدود چند هفته پیش، SEC شکایتی علیه این کمپانی و پروژه TON مطرح کرد با این ادعا که ICO آن به ثبت نرسیده بوده و بنابراین در ایالات متحده غیرقانونی است. پس از چند هفته، که جامعه رمزارزی ها درباره نتیجه این درگیری گمانه زنی می کردند، تلگرام نهایتا پاسخی رسمی به قانون گذاران ایالات متحده منتشر کرد.

پاسخ رسمی تلگرام

درست مانند سایر ICO هایی که توسط SEC هدف قرار گرفته اند، تلگرام نیز تصمیم گرفت که در پاسخ رسمی خود همه ادعا ها را رد کند. این کمپانی متنی 35 صفحه ای را منتشر کرده که در آن تمامی ادعا هایی که توسط SEC صورت گرفته را رد می کند.

تلگرام بیان کرده که در آن زمان شفافیت در قانون وجود نداشته که به وضوح اثبات کند که اقدامات آن ها خلاف قوانین SEC است. علاوه بر این، تلگرام اعلام می کند که شاکی جنبه ای از قانون را که نوظهور می باشد در نظر گرفته است.

این کمپانی همچنین اشاره می کند که تلگرام تقریبا دو سال پیش به صورت داوطلبانه به منظور ارزیابی قانونی با SEC در ارتباط بوده که نتیجه آن یک ارتباط معمولی بود. هدف کمپانی، جلوگیری از مشکلاتی از این جمله بود و SEC نه تنها نتوانسته راهنمایی های قانونی را ارائه کند بلکه حتی هیچ هشداری هم به کمپانی درباره پیشروی کردن در برنامه به اجرا در آوردن فروش توکن نداد.

تلگرام تایید می کند که هیچ درخواستی مبنی بر ثبت فعالیت خود به قانون گذاران ارائه نداده است ولی همچنین گفته که بنا بر قوانین بورس فدرال، نیازی به چنین کاری نبوده است.

علاوه بر این، این کمپانی می گوید که توکن های GRAM هنوز اصلا وجود ندارند ولی اگر هم به وجود بیایند، حکم کالا را خواهند داشت و نه اوراق بهادار.

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، پاسخ تلگرام با رد کردن تمامی ادعا هایی که توسط قانون گذاران مطرح شده، ادامه می یابد و با جزئیات بیشتر درباره موضع خود توضیح می دهد و این که چرا آن ها بر این باورند که اقداماتشان قوانین فعلی را نقض نکرده است. قانون گذاران هنوز عکس العملی به این متن منتشر شده نشان نداده اند و این یعنی این بحث ها فعلا پایانی ندارد.

شما درباره پاسخ تلگرام چه فکری می کنید؟ آیا باور می کنید که این کمپانی بی گناه است یا به نظر شما حق با قانون گذاران است؟ دیدگاه خود را در پایین همین نوشته با دیگران به اشتراک بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
NT Company
NT Company
4 سال قبل

با توجه به متون ارایه شده توسط تلگرام, تمامی کار هایی که تا به حال کرده اند قانونی بوده و هیچ مشکلی ندارد. به امید گرام برای ایرانیان 💙