پاداش به ازای گزارش استخراج غیرقانونی

سخنگوی وزارت نیرو : در ازای معرفی استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال پاداش دریافت کنید

مقامات ایرانی به افرادی که استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در کشور را گزارش کنند، پاداش می دهد.

سخنگوی وزارت نیرو در گفتگویی با سرویس خبری IRIB سه روز پیش اعلام کرده است که به افرادی که استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال را گزارش کنند، پاداش داده می شود.

مصطفی رجبی، سخنگوی این وزارت، گفته که به افرادی که فعالیت استخراج غیرقانونی رمزارز با برق یارانه ای را گزارش دهند، 20 درصد از جبران خسارت به عنوان پاداش داده می شود.

آقای رجبی همچنین گفته که قوانین جدید، مانع از فعالیت ماینر ها در ساعات اوج مصرف برق می شود.

او همچنین گفت که قیمت 965 تومان به ازای هر کیلووات ساعت، قیمت متوسط برق برای ماینر ها خواهد بود که در واقع همان قیمت صادرات است. البته این نرخ در فصل های سرد سال به نصف کاهش می یابد و در ماه های گرم سال هم چهار برابر می شود چرا که در این فصل مصرف برق بالا می رود.

سخت گیری ها در زمینه استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال

به دنبال قوانینی که اخیرا برای صنعت رمزارز به تصویب رسیده، سخت گیری هایی در زمینه استخراج غیرقانونی نیز صورت گرفته است. گزارش های حاکی از برخورد پلیس با افرادی که دستگاه های استخراج قاچاق وارد کشور می کنند، روز به روز افزایش می یابد.

[telegram_embed post=”3005″]

اخیرا هم در کانال تلگرام پی98، خبر آغاز فرآیند دریافت مجوز برای استخراج ارز دیجیتال را از قول مصطفی رجبی منتشر کردیم.

حدودا دو ماه پیش سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده بود که کمپانی هایی که در زمینه استخراج رمزارز فعالیت دارند، در صورتی که درآمد خود حاصل از این کار را به کشور بازگردانند، از دادن مالیات معاف می شوند.

استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال فقط به افراد عادی یا کمپانی های خصوصی ختم نمی شود بلکه گاها شاهد این بوده ایم که خبر هایی مبنی بر استخراج پنهانی رمزارز در سازمان های دولتی، مثلا استودیو برنامه تلویزیونی حالا خورشید، نیز منتشر شده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments