ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین خواهان راه اندازی سریع تر اتریوم 2.0 است

بنیان گذار اتریوم، ویتالیک بوترین اخیرا طرح پیشنهادی برای عرضه زودهنگام اتریوم 2.0 منتشر کرده است.

سه روز پیش در نوشته ای که در فروم ETH Research منتشر شد، بوترین “زمان بندی زود به هنگامی” را برای انتقال از اتریوم 1.0 به اتریوم 2.0 در نظر گرفت که در آن از نوع جدیدی از اعتبارسنج ETH به نام “eth1-friendly validators” استفاده می شود.

بنا به گفته ویتالیک، این طرح پیشنهادی جایگزین به “بازطراحی” کمتری در شبکه نیاز دارد.

مخصوصا، [در این طرح] نیاز به کلاینت های stateless است ولی نیازی به ماینر های stateless و وب اسمبلی نیست و بنابراین به بازطراحی کمتری برای رسیدن به هدف نیاز خواهد بود.

ویتالیک بوترین

انتقال به اتریوم 2.0 همچنان برای 3 ژانویه 2020 زمان بندی شده است

اتریوم 2.0 ارتقا گسترده ای برای این شبکه به حساب می آید چرا که در طراحی آن قرار است الگوریتم توافقی از اثبات کار به اثبات سهام تغییر یابد. به محض این که بلاک چین اتریوم به سبک توافقی اثبات سهام تغییر پیدا کند، وظیفه تایید بلاک ها از ماینر ها به یک سری اعتبار سنج های خاص شبکه داده می شود.

همانطور که پیش از این هم گزارش کردیم، “فاز صفر” گذر به اتریوم 2.0 برای تاریخ 3 ژانویه در نظر گرفته شده است.

بر اساس طرح پیشنهادی جدید ویتالیک، از اعتبارسنج های eth1-friendly انتظار می رود تا هر دو گره های بلاک چین قدیمی و جدید را فعال نگه دارند.

اعتبارسنج هایی که می خواهند در سیستم eth1 سهیم باشند می توانند خودشان را به عنوان اعتبارسنج های eth1-friendly ثبت نام کنند و از آن ها انتظار می رود که یک گره کامل eth1 در کنار گره اصلی خود فعال داشته باشند. گره کامل eth1 می تواند تمامی بلاک های روی shard 0 را دانلود کند و وضعیت یک گره کامل eth1 را داشته باشد.

طرح پیشنهادی ویتالیک بوترین

احتمالا کارمزد تراکنش در اتریوم 2.0 بین 5 تا 10 درصد افزایش می یابد

در نتیجه فرآیند انتقال مطرح شده، هزینه تراکنش در شبکه اتریوم ممکن کمی افزایش داشته باشد. طبق گفته های یکی از بنیان گذاران اتریوم، اجرای یک قرارداد هوشمند نیاز به 1 تا 2 gas بیشتر به ازای هر بایت از کد خواهد داشت و از طرفی یک تراکنش ساده ERC20 هم ممکن است 5 تا 10 درصد بیشتر هزینه داشته باشد.

این موضوع خیلی روی متوسط برنامه های کاربردی تاثیر ندارد ولی ممکن است بسیاری از برنامه های کاربردی نیاز داشته باشند تا دوباره بازنویسی شوند تا قرارداد های کم حجم تری تولید شود. برخی از برنامه های کاربردی ممکن است وجود داشته باشند که به طور قابل توجهی کارایی شان را از دست بدهند. یک تراکنش ساده ERC20 (شامل DAI) ممکن است بین 5 تا 10 درصد گران تر شود.

ویتالیک بوترین

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Ku
Ku
4 سال قبل

حداقل یه منبعی هم ذکر کنید فک کنم بد نباشه 😐