افزایش قیمت بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین تا 12000 و تحلیل وضعیت آن

قیمت بیت کوین امروز صبح به بالای 12000 دلار صعود کرد و یک بار دیگر برای نگه داشتن سطح بالای کلیدی تلاش کرد. این حرکت بیت کوین همچنین یک نرخ قیمتی جدید در عملکرد سالانه بیت کوین ثبت کرد. اما آیا این آخرین حرکت از افراد خوشبین و بازار گاوی است و می تواند بیت کوین را به 14000 دلار برساند یا بعد از چند هفته مثبت، بیت کوین به یک روند نزولی نزدیک شده است؟

صبح دوشنبه، با شروع فعالیت معاملات در سراسر ایالات متحده آمریکا، قیمت بیت کوین به 12200 دلار در Bitstamp رسید. این پامپ، نرخ جدیدی را برای سال تعیین کرده است و بالاترین قیمتی است که این ارز از 6 آگوست سال گذشته تجربه کرده است.

در ماه های گذشته قیمت بیت کوین پس از آنکه به 14000 دلار نرسید، بعد از اندکی نوسان تحکیم شد و در نهایت به زیر 10 هزار دلار سقوط کرد و تا همین چند وقت قبل، یک بازار خرسی را تجربه می کرد.

نمودار قیمتی بیت کوین
نمودار قیمت روزانه بیت کوین/دلار (منبع :Tradingview)

بیت کوین و باقی بازار ارز های دیجیتال، در نیمه اول سال 2020 نمایش قدرتمندی داشته اند اما در نیمه دوم سال، به همان اندازه بازار صعودی بوده است و نه بیشتر. اکنون بیت کوین در روند بازار نزولی را شکسته است و همچنان سعی می کند سطوح جدیدی را ایجاد کند. درست مانند آنچه امروز اتفاق افتاد. اما هدف های جدید بیت کوین چه هستند و آیا ممکن است پیش از آنکه رخ دهند، Pull back اتفاق بیفتد؟

بیت کوین پس از آنکه چند هفته قبل سطح 10 هزار دلار را شکست، دیگر به عقب باز نگشته است اما با این وجود بیت کوین با مقاومت بالایی دست و پنجه نرم می کند. گویا این ارز در وضعیت بغرنج و دشواری قرار گرفته است. جمع آوری سود در بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مستواند منجر به تضعیف روند بازار در روزهای آتی شود.

جمع آوری سود یا Profit Taking یعنی چه؟

به سفارش هایی گفته می شود که تریدر در آنها منتظر است، ارز مورد نظر به سطح مناسبی برسد، تا ارز خود را بفروشد، ریسک کمتری کند و به سود خود برسد.

بیت کوین در سال بیش از 60 درصد رشد داشته است، در حالی که بقیه ارزها توانسته اند بیش از 80 درصد سود کنند. علاوه بر این برخی آلت کوین ها در روزهای گذشته توانسته اند 490 درصد رشد داشته باشند.

نمودار قیمت هفتگی بیت کوین
نمودار قیمت هفتگی بیت کوین/دلار (منبع :Tradingview)

با وجود سرمایه گذارهایی که بسیار به سود خود متکی هستند، نمی توان حرکت های سطح پایین را رد کرد. سطوحی که نمودار نشان میدهد، یک سطح مقاومتی در 10 هزار دلار را یادآور می شود. در زیر آن یک گپ CME در محدوده کمتر از 9000 دلار قرار دارد که می تواند هدف ایده آلی برای بازگشت بیت کوین و کم شدن قیمت آن باشد.

روند نزولی قیمت بیت کوین می تواند عمیق تر باشد و در سطوح پایین خود به میانه سطح 8000 دلار برسد و یا حتی به میانه 7000 دلار رسیده و سپس رویه صعودی خود را آغاز کند.

اگر افراد خوشبین بتوانند روند گاوی را ادامه دهند، فشار زیادی برای رسیدن به 14000 دلار وجود دارد. البته مقاومت شدیدتری در حدود 16000 تا 17000 دلار وجود دارد.

آیا واقعا بیت کوین می تواند به سطوح پایین جمعه سیاه بازگردد بدون اینکه هیچ pull back معناداری داشته باشد؟ به نظر می رسد این سناریو بعید است. چیزی که مسلم است، روند گاوی کنونی ست.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments