استخراج غیر قانونی بیت کوین

واکنش مسئولین به خبر استخراج بیت کوین در استودیو حالا خورشید

چندی پیش یاشار سلطانی خبر از تبدیل استودیو حالا خورشید به مزرعه استخراج بیت کوین داد. باشگاه خبر نگاران جوان نیز با ویدیویی از سوله ضبط برنامه این موضوع را تکذیب کرد (برای دیدن ویدیو اینجا کلیک کنید) اما متاسفانه ویدیو خیلی واضح نبود و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به این خبر واکنش نشان داد.

فاطمه ذوالقدر در خصوص استخراج غیر مجاز بیت کوین توسط صدا و سیما در صحن مجلس اعلام کرد که شاید قانون مشخصی در خصوص رمز ارز ها در کشور وجود نداشته باشد اما واردات دستگاه های ماینر به علت مصرف برق زیاد ممنوع اعلام شده است. حال آنکه علاوه بر استفاده از برق صنعتی و کشاورزی که بهای کمی دارند، وجود این دستگاه ها خود قاچاق محسوب می شود.

نایب رئیس سندیکای صنعت برق در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده بود (شنبه 18 خرداد ماه) به خبر های منتشر شده واکنش نشان داد و اعلام کرد که بی تفاوتی و ندیدن افرادی که از برق های ارزان قیمت به نفع خود و بر خلاف سرمایه های ملی استفاده می کنند، مشکل را شدید تر می کند.

باید استخراج کنندگان ارز دیجیتال در سازمان‌ هایی خاص ساماندهی شده و آن گاه برق براساس تعرفه‌ های واقعی برای آنها برق اختصاص داده شود.

او همچنین اظهار داشت که با توجه به اینکه پایین ترین بهای برق مربوط به بخش کشاورزی است، ماینر ها دستگاه های استخراج خود را زیر پوشش برق کشاورزی قرار می دهند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز خبر از جلسه مشترک بین قوه قضاییه، دولت و مجلس داد. معصومه آقاپور علیشاهی از اعضای کمیسیون اقتصادی، در صحبت با خبرگزاری ملت اعلام داشت که استفاده از ارز های دیجیتال در کشور روز به روز در حال افزایش است و تا زمانی که قوه قضاییه و مجلس قوانین مدونی در حوزه ارز دیجیتال تصویب نکنند راه‌ اندازی مزارع بیت کوین جز سم برای اقتصاد ایران نتیجه‌ ای در پی ندارد.

در شرایط کنونی ایجاد مزارع ارز دیجیتال در ایران برای افرادیست که به دنبال پول‌شویی هستند و یا اینکه می‌خواهند فسادهای مالی انجام دهند، زمینه و شرایط را فراهم می‌کند.

نماینده مردم شبستر

معصومه آقاپور علیشاهی در این گفت و گو بیان کرد که برای توسعه ارز دیجیتال باید زیرساخت‌ های دولت الکترونیک ایجاد شود و بانک مرکزی تضمین های لازم در این بخش را ارائه دهد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments