کلاه برداری با ICO و وام جعلی COVID-19

کلاهبرداری از طریق ICO و ارائه جعلی وام های COVID-19

یک شهروند 24 ساله نیویورکی، به کلاهبرداری در راستای وام ویروس کرونا، به مبلغی بیش از 7 میلیون دلار اعتراف کرد. او همچنین مواردی دیگری از جمله گمراه کردن سرمایه گذاران در یک ICO (پیشنهاد اولیه سکه) جعلی که به سال 2018 برمی گردد، در سوابق خود دارد.

طبق اعلام وزارت دادگستری ایالات متحده در 20 آوریل (31 فروردین)، شهروند تایوانی، جاستین چنگ Justin Cheng که با نام “Justin Jung” هم شناخته می شود، مجموعه ای از درخواست های وام آنلاین را همراه با سوابق جعلی مالیات و حقوق بین ماه های می و آگوست 2020 (اردیبهشت و شهریور 1399) ارسال کرده است.

برنامه ای که این کلاهبردار طراحی کرده بود، به گونه ای بود که به صورت جعلی، منعکس کننده اسامی 200 کارمند با درآمد ماهانه 1.5 میلیون دلار، از مشاغل Cheng بود. جالب توجه است که در بین اسامی این افراد نام اشخاص مشهوری از جمله مجری برنامه صبح بخیر آمریکا و مربی سابق تیم فوتبال ایالت Penn هم دیده می شود!

این کلاهبردار، علاوه به استفاده از 5 بانک مختلف برای درخواست های خود، درخواست های وام را به برنامه های محافظت از حقوق و دستمزد دولت آمریکا و برنامه های وام در برابر آسیب های اقتصادی، ارسال کرده است.

جاستین چنگ همچنین به کلاهبرداری از طریق ICO (پیشنهاد اولیه کوین) بین آگوست و اکتبر سال 2018 اعتراف کرد.

در سال 2018، چنگ، در حالی که اطلاعات غلط و جعلی در خصوص بیزینس خود و آمادگی بستر های همتا به همتا (Peer-To-Peer) برای دریافت وام به مردم ارائه می داد، از سرمایه گذاران خواست تا در ICO کمپانی او مشارکت داشته باشند. وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد:

این سرمایه گذاری ها تماماً بر پایه اعلامیه ها و مدارک جعلی به انجام رسیده است. مواردی از قبیل دسترسی Alchemy Coin به بازار سرمایه، استفاده از درآمد سرمایه گذاران، آمادگی محصول و بستر های همتا به همتا وام، و ثبت توکن ها به عنوان بخشی از ICO.

قاضی این پرونده، برای این کلاهبردار، تاریخ مجازات که 80 سال زندان برای چنگ بود را، در روز 3 آگوست (12 مرداد) در نظر گرفت. 

امروزه کلاهبرداری های اینترنتی به روش های مختلف در بین هکر ها و کلاه بردار ها به شدت گسترش یافته است و به هیچ عنوان، بدون انجام تحقیقات کامل از منابع تایید کننده، نباید بر روی سرمایه گذاری بر روی شرکت ها و فرصت های نوظهور، حساب باز کرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments