هک صرافی بیسام به مبلغ 13 میلیون دلار

13 میلیون دلار EOS از صرافی بیسام (Bithumb) به سرقت رفت

صرافی رمز ارز کره جنوبی، بیسام دچار سرقتی به ارزش 13 میلیون دلار EOS شده است که خود این صرافی به فردی در داخل خود صرافی برای این سرقت مضنون است.

روز شنبه این کمپانی در یک بیانیه رسمی تایید که در ابتدا متوجه یک “برداشت غیر عادی” رمز ارز در سیستم نظارتی خود ساعت 22:00 به وقت کره در روز جمع شده است.

پس از این اتفاق، این صرافی برداشت و واریز ها را در این پلتفرم متوقف کرد.

تمام رمز ارز های به سرقت رفته متعلق به کمپانی است و دارایی تمامی کاربران در یک کیف پول سرد محافظت شده است.

بیسام

روی هم رفته از این صرافی 3.07 میلیون EOS به سرقت رفته که این میزان از کیف پول گرم (متصل به اینترنت) این صرافی و در طی چند تراکنش برداشت شده است.

بر اساس قیمت EOS در سایت کوین مارکت کپ، هر EOS در حدود 4.22 دلار معامله می شود که یعنی ارزش EOS های به سرقت رفته از این صرافی 13 میلیون دلار می شود.

این کمپانی در بیانیه اش گفته که فکر می کند این هک از داخل صورت گرفته چرا که هیچ شواهدی مبنی بر نفوذ به سیستم وجود ندارد.

بیسام از مراجع قانونی این موضوع را به جریان انداخته است و تحقیقات خودش هم در جریان است. این کمپانی همچنین می گوید که با دیگر صرافی ها به امید بازگرداندن بخشی از این مبلغ در همکاری است.

علاوه بر این، باقی مانده دارایی بیسام در کیف پول گرم به کیف پول سرد (آفلاین) منتقل شده تا از دست درازی های آینده جلوگیری شود تا این که روش دسترسی مشخص شود و جلوی این آسیب پذیری گرفته شود.

شخصی به نام لی سنگ سانگ، یک منتقد مستقل در کره جنوبی می گوید که صرافی های خارجی از جمله بیت فینکس، کیف پول های EOS خود را با سیستم چند امضایی مدیریت می کنند در حالی که بیسام کیف پولش را با یک کلید مدیریت می کند.

در حالی این خبر منتشر می شود که یک سال پیش هم بیسام یک بار دیگر هک شد و رمز ارز به ارزش 30 میلیون دلار از این صرافی به سرقت رفت. در این جریان این صرافی 2,016 بیت کوین، 2,219 اتریوم و سایر کوین ها را از دست داد ولی بعد ها ادعا کرد که 14 میلیون دلار از این سرقت را بازگردانده است.

این خبر روی قیمت خرید EOS تاثیر زیادی خواهد گذاشت و معمولا در پی هک شدن یک صرافی، قیمت ارز به سرقت رفته کاهش می یابد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments