هک کیف پول لجر

اطلاعات کاربران کیف پول لجر به سرقت رفته است.

چندی پیش کیف پول لجر رسما اعلام کرد که اطلاعات کاربران این شرکت طی حملات مختلف به سرقت رفته است. این خبر که در مرداد 1399 رسانه ای شده بود، اکنون ابعاد گسترده تری به خود گرفته است و برخی گزارش ها خبر از انتشار عمومی اطلاعات کاربران در فروم های یک سایت را می دهند.

در طی این هک گسترده، اطلاعاتی مانند ایمیل، آدرس پستی و شماره تماس کاربرانی که در خبرنامه لجر ثبت نام کرده بودند، به سرقت رفته بود و اکنون بعد از چند ماه کاربری با نام کاربری JimmMcShill در توییتر تصاویری را منشتر کرده است که نشان از پخش شدن این اطلاعات در فروم یک سایت را می دهد.

البته برخی این اتهام را به لجر وارد کرده اند که کیف پول لجر مورد یک حمله جدید قرار گرفته است اما مدیران سایت لجر این موضوع را رد کرده اند و اعلام کرده اند اطلاعات که در Raid Forum منتشر شده است مربوط به هک گذشته بوده است و اتفاق جدیدی رخ نداده است.

این موضوع که کیف پول لجر نتوانسته از اطلاعات عمومی کاربران محافظت کند، این تصور را در ذهن افراد ایجاد کرده است، سیستمی که نمی تواند از اطلاعات محافظت کند، چگونه خواهد توانست ایمنی سرمایه ذخیره شده در کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger) را تامین کند!

هک و عدم امنیت

طبق گفته Hudson Rock ، هکر ها 1075382 آدرس ایمیل افرادی که در خبرنامه لجر عضو بودند و همچنسن 272853 سفارش خرید کیف پول سخت افزاری این شرکت در دسترس هکرها قرار گرفته است. علاوه بر آن تلفن تماس و آدرس های پستی این افراد نیز در بستر اینترنت منتشر شده است.

انتشار این اطلاعات کاربران را در معرض خطر های آنلاین بعدی قرار می دهد چرا که ممکن است هکر ها با ارسال پیام های تحریک آمیز، کاربران را به نصب اپلیکیشن های مخرب تشویق کنند. و یا از روش های متنوع و متعدد به دنبال دریافت کلمه های بازیابی ایشان باشند.

لجر در اطلاعیه عمومی خود اعلام کرده است که به هیچ عنوان 24 کلمه بازیابی خود را در اختیار دیگران، حتی کسانی که خود را بخشی از تیم لجر معرفی می کنند، قرار ندهید. همچنین در خواست کلمات بازیابی از طریق اعلام تلفنی یا پیامکی هیچگاه از سوی لجر صورت نمی گیرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments