راه های میلیاردر شدن

قبل از میلیاردر شدن این مطلب را بخوانید

در اینترنت مقاله های زیادی در مورد میلیاردر شدن وجود دارد.
“هرگز اجازه نده بقیه ازت بهتر باشن”
گمان می کنم وقت آن است که تلاش خود را بیشتر کنیم البته میلیاردر شدن آنقدر هم مشکل نیست چرا که درس های مهمی را در مورد سرمایه گذاری و ایجاد ثروت به ما می دهد.

شاید بارها با خود اندیشیده باشید با توجه به میزان درآمد ماهیانه و قوانین مالیاتی، چند سال طول خواهد کشید که میلیارد ها دلار ذخیره کنید. خیلی ها شروع به حساب و کتاب می کنند و حدس می زنند شاید هیچ وقت میلیاردر نشوند. عدد های عجیب و غریبی که بدست می آید اغلب شما را نا امید می کند.

اگر فکر می کنید 223 سال طول میکشد اشتباه می کنید. با استفاده از توابع اکسل و میزان بازگشت ماهانه تنها در 84 سال به 100907627609 دلار می رسیم. پس از سن 20 سالگی شروع به این کار کنید و و قتی به 104 برسید میلیارد خواهید بود. به همین سادگی.

می دانم که این مثال عملی نیست اما درس های زیادی برای ما دارد. با تورم شروع می کنیم.

با یک میلیارد در سال 2100 نمی توان چیزی خرید! که اکنون می توان با این مقدار پول کلی خرید. به گفته یوگی برا (Yogi Berra)، “یک دلار ده سنت هم ارزش نخواهد داشت”. اگر نرخ تورم را 3% در نظر بگیریم، هدف ما برای 84 سال دیگر می شود 84 میلیون دلار که پول زیادی است اما با 1 میلیارد تفاوت زیادی دارد.

نکته اصلی این است که تورم اهمیت دارد. در دراز مدت، حتی تورم بسیار پایین قدرت خرید سرمایه ما را از بین می برد. این یکی از دلایلی است که سرمایه گذاری “ایمن” یکی از پر خطرترین سرمایه گذاری هایی است که انجام می دهید.

درس دیگری که می توان گرفت قدرت اعداد کوچک است. مثلا نرخ تورم را در نظر بگیرید. به جای نرخ 3% در 84 سال دیگر، نرخ 3.5% را در نظر بگیرید. اگرچه به نظر میرسد این مقدار تفاوت زیادی ایجاد نمی کند، قدرت خرید سرمایه ما را به قیمت دلار امروز از 84 میلیون دلار به 56 میلیون دلار کاهش می دهد.

همین نکته در مورد بازگشت سرمایه هم درست است. در عوض نرخ بازگشت 10%، 9% را در نظر میگیریم. در 84 سال اینده 1 میلیارد دلار نخواهیم داشت. درعوض، سرمایه گذاری ما تنها تا 487 دلار رشد خواهد داشت. سخت می توان باور کرد که 1% تفاوت برای ما بیش از 500 میلیون هزینه دارد.

دوباره به مثال بازمی گردیم. درعوض سرمایه گذاری برای 84 سال، دوره 40 ساله را در نظر می گیریم. دوباره حساب بازنشستگی خود را درنظر میگیریم که با 10% بازگشت پس از 40 سال 12.3 میلیون به ما می دهد. میزان بازگشت را به 9% کاهش می دهیم و سرمایه ما به 9.7 میلیون کاهش میابد. اگر دفعه بعد مشاور سرمایه گذاری بخواهد تنها 1 درصد هزینه ها را تغییر دهید، به خوبی فکر کنید.

یک درس دیگر هم می توان آموخت که اهمیت زمان است. به یاد داشته باشید که 84 سال طول می کشد تا به 1 میلیارد برسیم. تصور کنید اگر برای 83 سال سرمایه گذاری کرده باشم، چقدر جمع می کنیم؟ این مبلغ 100 میلیون کاهش قیمت دارد.

اکنون به مثال 40 سال بازمیگردیم. اگر دوره ی سرمایه گذاری تنها یک سال کاهش دهیم، سرمایه ی 12.3 میلیونی بازنشستگی ما به 11.1 میلیون کاهش میابد. آن یک سال برای ما بیش از 1 میلیون هزینه دارد.

حساب سود شگفت انگیز است زیرا میزان سرمایه ما را افزایش می دهد. حداقل از لحاظ اعداد، آخرین سال از سال اول اهمیت بسیار بیشتری دارد (بدون شک نمی توان بدون شروع سال اول به سال 40 رسید!!).

نکات قبل از میلیاردر شدن

نکاتی کوچک اما مهم برای شما که می خواهید میلیاردر شوید

1.  امروز سرمایه گذاری کنید. برای حساب سود، باید زمان داشته باشید. حتی از دست دادن یک سال هزینه زیادی برای شما دارد.

2. سرگذشت افراد میلیاردر را مطالعه کنید. طی نکردن مسیر شکست دیگری، خود پیروزی است.

3  ممکن است سرمایه گذاری هایی که “ایمن” نامیده می شوند، پرخطرترین سرمایه گذاری ها باشند. البته به این معنی نیست که تعهدات در این زمینه اهمیتی ندارند اما سرمایه گذاری بلند مدت موفق نیازمند سرمایه مناسب است.

4.  هر “یک درصد” اهمیت دارد. اجازه ندهید هرکسی اظهار نظر کند که 1% نرخ معقول است و تفاوتی ایجاد نمی کند زیرا هیچ کدام صحیح نیست.

5. به دنبال سرمایه گذاری های امن و پر بازده باشید و نظر تحلیل گران در آن مورد را پیگیری کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments