5000 خودپرداز بیت کوین

بیش از 5 هزار خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان فعال است

بر اساس تایید وب سایت CoinATMRadar، برای اولین بار تعداد کل خودپرداز های بیت کوین (BTM) در سراسر جهان به 5 هزار دستگاه رسیده است.

وب سایت CoinATMRadar در زمینه ارائه اطلاعات مربوط به خودپرداز های ارز دیجیتال فعال است و با وارد شدن به وب سایت آن می توانید بر اساس کشور و شهر مورد نظر بررسی کنید که در کجا ها می توانید خودپرداز برای تبدیل بیت کوین پیدا کنید.

طبق آخرین آمار، در حال حاضر 5,006 خودپرداز بیت کوین به طور مستقل در 90 کشور وجود دارد که افرادی که رمزارز دارند، می توانند از طریق این دستگاه ها به خرید و فروش بیت کوین بپردازند.

داده ها نشان می دهد که در طولانی مدت تعداد BTM ها رو به افزایش بوده است و در این میان ایالات متحده میزبان بخشی بزرگی از این دستگاه هاست.

در ماه ژوئن 150 دستگاه جدید، یعنی حدودا روزانه 6 دستگاه نصب شده است؛ کمپانی General Bytes اخیرا رکورد Genesis Coin را در تعداد BTM های نصب شده، شکست.

در سال 2019، فقط BTM های معمولی در حال توسعه نیستند و دیگر روش های کار با بیت کوین هم در دست انجام است.

در حال حاضر ایالات متحده پرچم دار میزبانی دستگاه های خودپرداز بیت کوین است و حدود 3,299 مورد از این دستگاه ها را میزبانی می کند.

افزایش رقابت در بازار BTM به نظر می رسد باعث کاهش کارمزد برای کاربران شود که در حال حاضر با صورت چشم گیری نسبت به روش آنلاین گران قیمت تر هستند.

دیگر گزینه ها از جمله خرید از اشخاص، به صورت ووچر و… نیز محبوبیت زیادی دارد چرا که در این صورت نیاز به طی کردن مراحل احراز هویت برای انجام معامله نیست.

به نظر می رسد یکی از نزدیک ترین کشور به ایران که دارای این خودپرداز ها باشد، کشور ترکیه است که همچنین مقصد بسیاری از مسافران ایرانی نیز می باشد. اگر چه امیدواریم پس از رایج تر شدن استفاده از بیت کوین در ایران، شاهد نصب این دستگاه ها در شهر های ایران باشیم، اما تا آن موقع به ناچار می توان از این دستگاه در کشور ترکیه استفاده کرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments