میلیاردر های جهان

میلیاردر های جهان چگونه تا این اندازه پول دار شدند؟

چندین روش برای تبدیل شدن به یکی از میلیاردر های جهان، وجود دارد. بعضی از این میلیاردر های جهان ماشین های بازی قدیمی را ساختند، برخی لباس های عروسی، بعضی ها سس سویا فروختند یا برنامه های کاربردی جدید و جذابی را ساختند و بعد کم کم ثروت خود را چند برابر کردند.

در سوی دیگر بعضی ها هم به واسطه توسعه یک شرکت فناوری به ثروت های هنگفت رسیدند. اگر چه راه برای میلیاردر شدن زیاد است ولی فقط بعضی از این راه ها می تواند شما را به ثروت های 10 رقمی برساند.

بسیاری از افرادی که در نوشته قبلی خود به عنوان پولدارترین افراد جهان در سال 2018 به آن ها اشاره کردیم، با به دست گرفتن پول مردم و کار کردن با آن تا این اندازه پول دار شدند.

میلیاردر های جهان چه نوع فعالیت هایی دارند؟

صنعت مالی و سرمایه گذاری شامل صاحبان سهام خصوصی، مدیران صندوق های سرمایه گذاری و کارگزاران نقل و انتقال کالا تلاش بیشتری در تولید میلیاردر ها داشته اند.

همه این ها روی هم رفته 310 مورد یا حدودا 14 درصد از کل این افراد را در لیست 2,208 نفری از ثروتمندان جهان را تشکیل می دهند.

ثروتمندان این جایگاه ها را از برزیل تا اندونزی بدست آورده اند و از این تعداد 24 نفر از آن ها تازه به این جمع وارد شده اند.

کریس لارسن خالق ریپل

یکی از این تازه وارد ها اولین میلیاردر ارز های رمزپایه و افرادی دیگری مانند کریس لارسن، چانگ پنگ ژائو و استفان اسمیت کانادایی است که خدمات وام مسکن خود را تنها چهار سال پس از ورشکستگی که شخصا داشت راه اندازی کرد.

مد و خرده فروشی در تولید میلیارد های جهان با 235 فرد و حدود 11 درصد جایگاه دوم را داراست. 6 فرد از 20 فرد در لیست میلیاردر های جهان در این دسته فعالیت دارند که هر کدام از آن ها صاحبان برند های چون زارا، برند لوازم آرایشی اورآل، لوئیس ویتون و والمارت هستند.

البته در این صنعت میلیاردر های دیگری نیز پا به میان گذاشته اند می توان در این بین به سارا بلیکلی، مدل پشت کمپانی Spanx، مدیر عامل آندرآرمور کوین پلنک و آرتور بلنک، کنس لانگون و برنارد مارکوس شرکای برند Home Depot نام برد.

اگر چه غول فروش کالا به صورت اینترنتی یعنی شرکت آمازون کمی از دسته بندی خرده فروش دور شده است، با این حال بسیاری از کارآفرینان همچنان در این دسته پول در میاوررند که شامل 19 تازه وارد می شود.

چهره های جدید

در بین چهره های جدید شاهد افرادی مانند شیلا گوتام، فروشنده تشک در هند، هلگا کلرهاس، صاحب خرده فروشی های الکترونیک در آلمان و لارنس رزی دارنده بزرگترین فروشگاه های زنجیره با کالا های یک دلاری به نام Dollarama است، هستیم.

روی هم رفته میلیارد هایی که در دسته مد و خرده فروشی طبقه بندی شده اند دارایی نزدیک به 1.2 تریلیون دلار دارند یا حدود 13 درصد از کل ثروت 9.1 تریلیون دلاری را تشکیل می دهند.

یک دهم پولدار ترین افراد جهان با کار در زمینه ساخت ملک و مستقلات به این جا رسیده اند. در این دسته 220 میلیاردر قرار دارد که سومین منبع بزرگ ثروت در این سال است.

کشور چین خانه اکثر صاحبان املاک است که 60 فرد را میزبانی می کند و ایالات متحده نیز میزبان 44 نفر از این افراد است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

در میان این افراد رئیس جمهور آمریکا، آقای دونالد ترامپ با ثروت خالص حدودی 3.1 میلیارد دلاری در این جایگاه قرار دارد.

اما شخصی دیگری به نام دونالد نیز در این فهرست و در این دسته بندی وجود دارد که ثروت آن 5 برابر بیشتر از دونالد ترامپ است. این شخص دونالد برن، ثروتمندترین فرد در زمینه ساخت و ساز در آمریکا است که حدودا ثروت خالصی برابر با 16.3 میلیارد دلار دارد.

تولیدات 9 درصد و 207 نفر از میلیاردر های جهان را شامل می شود که نسبت به سال گذشته که 171 نفر بودند جهش بزرگی است و تازه واردان زیادی را داشته است.

می شود حدس زد که دسته بندی فناوری بعد از تولیدات قرار می گیرد و در جایگاه پنجم قرار دارد.

دسته بندی فناوری 9 درصد از میلیاردر های جهان و 14 درصد از کل ثروت این افراد را تشکیل می دهد.

جف بیزس ثروتمندترین فرد سال 2018

از افراد در این دسته، 8 نفر آن ها در لیست 20 نفره از پول دار ترین افراد جهان قرار دارند که اولین آن جف بزوس، بنیان گذار آمازون است که توانسته جایگاه اول را برای خود حفظ کند.

در دسته بندی فناوری باز هم 4 نفر در لیست 30 نفره قرار دارند که یکی از آن ها جوان ترین میلیاردر خود ساخته، جان کالیسون، سیستم پرداخت انلاین استرایپ است که فقط 27 سال سن دارد.

اگر چه این لیست خیلی وقت ها تغییر چهره می دهد و افراد جدیدی به ناگهان به صدر این لیست اضافه می شوند، اما موضوع ثابتی که وجود دارد این است که افراد پول دار، پولدار تر می شوند.

در مورد بعضی میلیاردر ها به نظر ژن خوب کار خود را کرده است و آن ها جزو 33 درصد از لیست میلیاردر های جهان کرده است و در مورد افراد دیگر همچنان یک فاکتور باقی می ماند و آن این است که افرادی هم کاری که عاشقش بوده اند را انجام داده اند و به پول های هنگفت رسیده اند و البته که کمی هم شانس داشته اند.

در لیست زیر صنایعی که بیشترین حضور را در فهرست میلیاردر های جهان داشته اند را به همراه درصد آن ها آورده ایم.

صنعت تعداد میلیاردر ها درصد
سرمایه گذاری و مالی 310 14%
خرده فروشی و مد 235 11%
املاک و مستقلات 220 10%
تولید 207 9%
فناوری 205 9%
متنوع 194 9%
خوردنی و آشامیدنی 165 7%
مراقبت های سلامتی 134 6%
انرژی 94 4%
سرگرمی و رسانه 73 3%

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
احمدرضا پورولی
احمدرضا پورولی
5 سال قبل

برای میلیاردر شدن فقط دلار بخرید بیت کوین بخرید چون مطمئنا اینده سیستم مالی دنیا اینا هستن