شکایت SEC علیه پروژه TON

پاول دورف درباره پرونده توکن گرام شهادت می دهد

در تازه ترین رویداد از دعوای قانونی تلگرام با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، پاول دورف، بنیان گذار تلگرام، به همراه دو کارمند تلگرام شهادت می دهند.

دو روز پیش، قاضی دادگاه منطقه جنوبی نیویورک، کوین کستل، حکم به برگزاری جلسه شهادت در مکانی که توسط طرفین دعوا مورد توافق است، در روز 7 یا 8 ژانویه 2020 داد.

ایلیا پرکوپسکی، که سمت معاونت را در کمپانی تلگرام داراست نیز در تاریخ 16 دسامبر 2019 شهادت می دهد. شهادت شیام پارخ؛ یکی از کارمندان تلگرام که در فروش توکن های گرام شرکت داشته نیز در 10 دسامبر 2019 صورت می پذیرد؛ تلگرام در طی این فروش توانست 1.7 میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

دورف قرار است در زمینه ادعا SEC مبنی بر مشارکت تلگرام در فروش سهام های ثبت نشده در حین فروش توکن های گرام به سرمایه گذاران تایید صلاحیت شده، شهادت دهد. در مقابل شکایت SEC، تلگرام در 16 اکتبر یک شکایت متقابل به ثبت رساند که در آن ادعا شده که رمزارز بومی این پروژه سهام به حساب نمی آید و درخواست منع تعقیب پیشگرانه را داده است.

به عقب افتادن عرضه TON

عرضه پروژه TON تلگرام که پیش از این حرف های زیادی درباره زمان عرضه آن به میان آمده بود، بعد از مطرح شدن این شکایت از سوی SEC از 31 اکتبر به زمان دیگری موکول شد.

در قرارداد خرید توکن های گرام مطرح شده که در صورتی که شبکه تا تاریخ تعیین شده عرضه نشود، با برگزاری یک رای گیری، سرمایه گذاران در این توکن قادر خواهند بود که سرمایه خود را پس بگیرند.

بنابراین تلگرام برای سرمایه گذاران طرح پیشنهادی را فرستاد که یا عرضه شبکه به طور رسمی به عقب بیافتد یا بخشی از دارایی آن ها را بازگرداند. در نهایت، سرمایه گذاران TON و توکن گرام علیه بازگرداندن دارایی ها رای دادند که تاریخ عرضه به آپریل 2020 تغییر یافت.

برگذاری دادگاه تلگرام، که در ابتدا برای 24 اکتبر تعیین شده بود، تا فوریه سال 2020 به تعویق افتاد چرا که هر دو طرفین دعوا به دنبال بررسی بیشتر در زمینه پرونده هستند. در نامه ای به سرمایه گذاران که 10 اکتبر منتشر شد، تلگرام گفت که تغییر تاریخ دادگاهی که در آن موارد مطرح می شود به 18 تا 19 فوریه 2020 گامی مثبتی برای حل مشکلات مربوط به قانون گذاری است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments