پرچم کانادا

شغل های پردرآمد در کانادا

همان طور که پیش از این در توضیح برنامه اسکیل ورکر کانادا توضیح دادیم، این کشور به دنبال جذب افراد حرفه ای و کار بلد است و با بالاترین حقوق ها از افراد دارای توانمندی های کاری دعوت می کند. در ادامه شغل های پردرآمد در کانادا را خواهید شناخت.

بسیاری پس از به اتمام رساندن تحصیل خود یا حتی پیش از آن به دنبال شغل های پردرآمد هستند و حتی بسیاری تحصیلات خود را نسبت به این شغل ها جهت دهی می کنند.

لیست شغل های پردرآمد در کانادا

در ادامه به معرفی فهرستی از شغل های پردرآمد در کانادا که خواهان بسیاری هم دارد می پردازیم.

شغل مدیر مالی

شغل مدیر مالی

مدیران مالی حرفه ای هیچ گاه بیکار نمی شوند و همیشه از آن ها دعوت به کار می شود.
مدیران مالی برای موفقیت کسب و کار های مختلف نیروی حیاتی هستند چرا که نه تنها مشتریان جدید پیدا می کنند بلکه به دنبال ماندگار کردن مشتریان فعلی نیز هستند. به همین دلیل هم هست که روابط عمومی بالا، تفکر خلاقانه و قدرت حل مسائل مختلف پیش نیاز های گرفتن این شغل است. یک مدیر مالی کانادا به طور متوسط بیش از 53 هزار دلار کانادا در سال درآمد دارد.

شغل مدیریت پروژه های مهندسی

شغل مدیریت پروژه

مدیریت پروژه های مهندسی همچنان در صدر درخواست های کانادا و یکی از شغل های پردرآمد در کانادا به حساب می آید. در کانادا پروژه های ساخت و ساز بسیاری توسط دولت این کشور به راه افتاده است و بازار املاک بسیار داغ است. این شغل با حقوق سالانه حدود 125 هزار دلار شغل مدیریتی مناسبی برای شما به حساب می آید.

شغل مهندس هوافضا

مهندسی هوافضا

حقوق مهندسی هوافضا به طور متوسط سالانه 76 هزار دلار کانادا است.ناوگان هواپیمایی کانادا در حال منسوخ و قدیمی شدن است و بنابراین انتظار می رود صنعت هوافضا رشد کند. مهندسین هوافضا در راه ایجاد یک سیستم هوافضای ایمن تر، دوست دار محیط زیست و جدید، رهبر به حساب می آیند. بیشترین حقوق برای این شغل را می توانید در استان های کبک، انتاریو و آلبرتا کشور انتظار داشته باشید.حقوق مهندسی هوافضا به طور متوسط سالانه 76 هزار دلار کانادا است.

شغل مدیریت پروژه فناوری اطلاعات

مدیریت پروژه فناوری اطلاعات

مدیر پروژه فناوری اطلاعات روند توسعه یک پروژه فناوری را نظارت می کند و با افراد خبره دیگر در زمینه فناوری کار می کند تا یک پروژه را به سر انجام برسانند. برای پذیرفتن این کار نیاز به داشتن پیش زمینه ای در فناوری، قدرت مدیریت زمان و توانایی ارتباط با افراد و توانایی های تجاری داشته باشید. حقوق متوسط سالانه یک مدیر پروژه فناوری اطلاعات 100 هزار دلار در سال است.

شغل مهندسی نرم افزار

مهندسی نرم افزار

همان طور که زندگی روزمره ما روز به روز بیشتر به نرم افزار وابسته می شود، مهندسان نرم افزار هم دیگر فقط در صنایع مربوط به فناوری نیست که مورد تقاضای کارفرمایان هستند. مهندسان نرم افزار تقریبا در هر صنعتی می توانند برای خود شغل پردرآمدی پیدا کنند و به طور کلی مهندسی نرم افزار نه تنها جزو شغل های پردرآمد در کانادا است بلکه در هر کشوری دیگری نیز به همین صورت است. درآمد متوسط سالانه یک مهندس نرم افزار در کانادا 90 هزار دلار است.

شغل یادگیری ماشین – هوش مصنوعی

یادگیری ماشین

یک مهندس یادگیری ماشین، ماشین و سیستم های قدرت گرفته از هوش مصنوعی می سازد. سازمان استراتژی های هوش مصنوعی کانادا کمک می کند تا افرادی که در این زمینه خبره هستند، جذب بازار کار شوند.حقوق سالیانه متوسط یک مهندس یادگیری ماشین حدود 102 هزار دلار است.

شغل راننده کامیون

راننده کامیون

طبق آمار های وبسایت Trade Schools، حدود نیمی از رانندگان کامیون کم کم به سن بازنشستگی می رسند و این به معنای افزایش تقاضا برای راننده کامیون در سال های آینده است. راندن کامیون به ویژه در استان های آلبرتا می تواند شغل پردرآمد برای شما باشد.البته اگر راننده باشید، می دانید که در این شغل خواب و خوراک ندارید!رانندگی کامیون به صورت پایه در کانادا حقوق سالیانه حدود 50 هزار دلار دارد.

شغل تکنسین صنعتی

تکنسین صنعتی

رشد در بخش تولید به معنای افزایش تقاضا برای افراد ماهر از جمله تکنسین صنعتی است. جدای از این موضوع در کانادا کمبود تکنسین وجود دارد و اگر تجربه و مهارت داشته باشید، می توانید شغل های خوبی را پیدا کنید.از جمله استان هایی که برای تکنسین ها بهترین مکان برای کار کردن خواهد بود عبارتند از : نوا اسکوشیا، آلبرتا، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور.حقوق سالیانه یک تکنسین صنعتی در صورتی که در کار خود مهارت بالایی داشته باشد می تواند تا 63 هزار دلار در سال برسد.

شغل جوشکاری

جوشکاری

جوشکاران یکی از مشاغل با بیشترین میزان تقاضا در بخش تولید هستند.اگر می خواهید از بیشترین میزان حقوق در شغل خود بهره مند شوید، می توانید به دنبال شغل جوشکاری لوله یا حتی بهتر، جوشکاری زیر آب بگردید. این شغل ها می تواند برای شما بیش از 90 هزار دلار سالانه به همراه داشته باشد.

استاد دانشگاه

استاد دانشگاه

معلم ها در هر مقطعی بیشترین میزان تقاضا را دارند ولی اگر می خواهید حقوق بیشتری دریافت کنید، به دنبال این باشید که مربی در یک کالج یا یک آموزشگاه فنی حرفه ای شوید. در مورد آموزشگاه فنی و حرفه ای، تجربه صنعتی شما بیشتر از مدارک دانشگاهی اهمیت دارد. تدریس به صوت پاره وقت در این مقاطع به شما کمک می کند که به راحتی در 50 سالگی بازنشسته شوید.حدود متوسط سالانه در این نوع مشاغل بالای 47 هزار دلار در سال است.

داروساز

داروساز

تقاضا برای داروساز به دو دلیل اصلی رو به پیری رفتن جمعیت کانادا و افزایش تعداد خرده فروشان در حال رشد است. البته ممکن است این شغل خیلی نزدیک به شغل های پردرآمد کانادا نباشد ولی به اندازه ای که بازنشستگی خود را راحت به سر ببرید، می توانید از این شغل درآمد کسب کنید.حقوق سالیانه یک داروساز به طور متوسط سالانه 95 هزار دلار کانادا است.

روانشناس

روانشناس

آگاهی رو به رشد به معنای افزایش تقاضا برای روانشناس است و همان طور که آمار های سایت Training Schools می گوید، احتمالا در طی چند سال آینده کانادا با کمبود نیروی حرفه ای در این زمینه روبرو می شود.درآمد شما بستگی به تعداد مراجعینی که خواهید داشت، دارد و البته ویژگی مهمی که این شغل دارد این است که وقت آزاد زیادی برای شما باقی می گذارد و به این نسبت درآمد خوبی دارد.یک روانشناس با تجربه می تواند به طور سالیانه 160 هزار دلار درآمد کسب کند.

پرستاری

پرستاری

پرستاران توسط کانادا جذب می شوند و با پیری نسل بزرگی که در یک مقطع زمانی خاص متولد شدند، حالا نیاز به فردی که مراقب سلامتی آن ها باشد به شدت احساس می شود.این شغل یکی از شغل های پردرآمد در کانادا به ویژه بعد از سال 2020 خواهد بود. افراد تازه کاری که به تازگی تحصیل خود را به اتمام رسانده اند، حقوق سالیانه 59 هزار دلار دریافت می کنند.

خلبانی

خلبانی

خلبانی یکی از شغل هایی است که می تواند شما را خیلی زود بازنشسته کند به طوری که متوسط سن بازنشستگی برای خلبانان کانادا در سال 2014 حدود 44 سال برآورد شد.حتی نیازی هم نیست که برای کسب درآمد خوب از راه خلبانی استخدام یک ایرلاین بزرگ شوید.حقوق سالیانه یک خلبان در کانادا به طور متوسط 150 هزار دلار است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments