ثروتمند شدن

شغل ثروتمندان ایران چیست؟

اگر حس کنجکاوی ایرانیان را کنار بگذاریم، بسیاری از مردم زمانی که قصد شروع سرمایه گذاری دارند، ترجیح می دهند با بررسی شغل های پولساز، گزینه مناسب تری انتخاب کنند تا مدتی به بیراهه نروند. اگر به این سوال فکر میکنید که آیا پولساز بودن، از معیار های متمایز کننده مشاغل است؟ حداقل بگذارید از جانب بنده حقیر پاسخ مثبت بدهم ! برطرف کردن حس کنجکاوی و یا هر چیز دیگری … ما در این مقاله شغل ثروتمندان ایرانی را زیر ذره بین قرار می دهیم و لیستی از مشاغلی را مشخص می کنیم که درآمد ماهانه آنها از حد معمول بسیار بیشتر است.

انصاف نیست اگر تمامی ثروتمندان ایرانی را در یک گروه قرار دهیم و شغل آنها را بررسی کنیم. به نظر می رسد برخی از افراد از مسیر ساده تر و سریع تری به ثروت دست پیدا می کنند. مسیری که الزاما صحیح و درست نیست. اگر رد پای رانت و اختلاس های کلان را دنبال کنیم، بی شک به ثروتمندان و سلطان هایی می رسیم که بررسی میزان ثروت آنها از بازه اعدادی که ما آنها را در مدرسه فرا گرفتیم، بسیار بیشتر است. اما این اجازه را به ما بدهید، این مسیر اشتباه را ترویج ندهیم و بیان آن دسته از شغل ثروتمندان ایران که برای همه قابل دسترس است، اصول اخلاقی را رعایت کنیم.

حدس زدن اولین شغل ثروتمندان ایران خیلی عجیب نیست. هملن شغلی که آرزوی تقریبا اکثر پدر ها و مادر های ایرانی برای فرزندانشان است! اکثر فرزندان در دوران تحصیل حداقل یک بار از والدین خود شنیده اند که اگر دکتر شوی، موفق تر و شاید به طور واضح تر، ثروتمند تری.

دکتر

پزشکان متخصص و جراحان

اگر چه که این گروه از مشاغل زحمت زیادی در دوران تحصیل متحمل می شوند اما در مقایسه با سایر مشاغل درآمد بیشتری بدست می آورند. اغراق نیست اگر بگوییم طیف وسیعی از ثروتمندان ایران، جراح و متخصص هستند. البته این گروه، به زیر گروه های کوچک تری نیز تقسیم می شوند.جراحان پلاستیک آن گروهی هستند که سرآمد دیگر پزشکان از بعد مالی هستند.

جراحان پلاستیک به خصوص کسانی که جراحی بینی انجام می دهند، توانسته اند درآمد های نجومی بدست آورند. به لطف نظام مالی غیر شفاف، هیچ رقم و عددی در این زمینه در دسترس نیست. مگر آنکه به رقم 8 میلیارد تومانی سالانه ای اشاره کنیم که سال 1393 توسط یکی از اعضای وزارت بهداشت مطرح شده است.

البته پیش بینی می شود در آینده نزدیک گروهی دیگر از پزشکان که تخصص هایی در زمینه تزریقات مختلف و یا عمل های زیبایی مانند چال گونه (!) دارند به لیست ثروتمندان ایران دست پیدا کنند. خوب است بدانید از نظر پارامتر قدرت خرید، پزشکان ایرانی در جایگاهی به مراتب بالاتر از پزشکان کانادایی، استرالیایی، نروژی و… قرار دارند.

مربی و بازیکن فوتبال

مربی و بازیکنان فوتبال

اگر شما بتوانید به رده های بالا در این رشته دست پیدا کنید، خواهید دید که درآمد میلیاردی سالانه در انتظار شما خواهد بود. “سه میلیارد تومان” یک رقم متداول و معمول در سیستم باشگاه های فوتبال می باشد. البته به دلیل دست های پشت پرده در این رشته، سعی شده است قوانینی برای آن درنظر گرفته شود تا از رقم های نجومی قرارداد ها جلوگیری شود اما بیان اعدادی برای سقف قرارداد سبب شده ، بازیکنان و مربیان این رقم را به عنوان کف قرارداد در نظر بگیرند!

دندانپزشکان

دندانپزشکان

احتمالا با قرار گرفتن دندان پزشکان عزیز به عنوان 5 شغل ثروتمندان ایران، این ایراد وارد شود که دندانپزشکی از جمله مشاغلی است که سرمایه اولیه زیادی می طلبد. بله درست است. هر یونیت دندان پزشکی گاهی قیمتی برابر یک ماشین دارد و البته مواد مصرفی در دندان پزشکی اغلب گران هستند اما از سوی دیگر هزینه های دندان پزشکی نیز کم نیست!

هر مراجعه به دندانپزشکی به طور حداقلی 150-300 تومان هزینه دارد. تحقیقات نشان می دهد که حدود 10 تا 12 درصد هزینه های پرداخت شده، صرف مخارج کلینیک می شود و مابقی سود و دستمزد دندانپزشکان است. این یعنی به طور متوسط حداقل درآمد دندانپزشکان هر ماه بیشتر از 300 میلیون تومان است.

پول و سینما

بازیگران سینما

همانند بسیاری از مشاغل دیگر، مافیای سینمای ایران می تواند شما را به یک میلیاردر تبدیل کند. بازیگران مشهور سینمای ایران درآمد میلیاردی دارند و البته نکته برجسته آن است که مالیاتی پرداخت نمی کنند و هیچ کس از رقم دقیق قراردادهایشان خبری ندارد!

توصیه می کنم اگر شما علاقه به رشته های هنری دارید، یک تست بازیگری بدهید. شاید شما هم به جمع بازیگران پیوستید و از خرج کردن حجم زیاد پولی که در حسابتان وجود دارد، لذت بردید.

ودینگ پلنر

تشریفات مراسم عروسی

احتمالا شما عنوان ودینگ پلنر ها را شنیده اید؟! کسانی که مدیریت مراسم شما را بر عهده می گیرند و هماهنگی تمامی قسمت ها را برای شما به نحو احسن انجام می دهند، بدون اینکه آب در دل شما تکان بخورد! البته بگذارید کمی کامل تر بگوییم، یکی از شغل های ثروتمندان ایران، کسانی هستند که خدمات مربوط به عروسی را انجام می دهند. از لباس عروس تا عمارت هایی بزرگ که همگی برای طبقه ثروتمند آمده شده اند. افراد فعال در این حوزه اگر خدمات خود را به صورت لوکس ارائه دهند می توانند درآمد بسیار زیادی بدست آورند. مسلما افراد گروه های قبلی علاقه مند به برگزاری مراسمی بزرگ و باشکوه برای یک شب ویژه در زندگی شان هستند و به طور قطع می توان درآمد زیادی از این شغل بدست آورد.

آرایشگاه های حرفه ای ، طراحان لباس و عمارت های باشکوه همگی در این گروه قرار می گیرند. گروهی که می توانند در لیست مشاغل ثروتمندان ایران قرار داشته باشند اگر خدمات خود را به صورت حرفه ای و در سطح بالا ارائه دهند.


خود نیز بر این موضوع واقفیم که اگر لیست ثروتمند ترین افراد ایران را بررسی کنید، متوجه می شوید عنوان مشاغل اندکی متفاوت است. توصیه ما این است در هر کدام از این مشاغل ذکر شده اگر قصد دارید درآمد بالایی داشته باشید، از قدرت معرف ها و نزدیکان خود بی بهره نمانید. شاید اینگونه مسیر برای شما کوتاه تر شود.

شما فکر می کنید چه مشاغلی درآمد بالایی دارند؟ آنها را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امین
امین
3 سال قبل

سلام یه سوال داشتم من الان 14 سالمه و حدود 1000 تا ترون دارم میخوام بفروشم میشه تو سایت شما فروش یعنی زیر 18 سال میشع بعد من ک کارت ملی ندارم چ کنم

امین
امین
پاسخ به  مهلا مظفری
3 سال قبل

با سلام. الان عکس کارت ملی میخواد چکار کنم

معین
معین
3 سال قبل

سلام. شما اصلا بعضی از شغل هارو که الان ادم رو پولدار میکنه نام نبردید ! مثل برنامه نویسی – هک و امنیت-درست کردن گوشی و تبلت-درست کردن کامپیوتر- فروش قطعات کامپیوتر

میترا قانع
میترا قانع
3 سال قبل

کسب درامد به چه صورت است؟