سهم بیت کوین از حجم کل بازار ارزهای رمزپایه

سهم بیت کوین از حجم کل بازار ارزهای دیجیتال به بیش از پنجاه درصد رسیده است

در حال حاضر برای اولین بار در سال 2018، بیت کوین بیش از 50 درصد حجم کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل داده است. مدت کوتاهی پس از ساعت 3:00 به وقت UTC در تاریخ 11 آگوست، نرخ تسلط بیت کوین (Bitcoin Dominance Rate) در وب سایت CoinMarketCap برای اولین بار از 19 دسامبر 2017 به 50 درصد رسیده است.

آخرین بار که غلبه بیت کوین بر بازار بیش از 50 درصد بود، شرایط نیز بسیار متفاوت بود. با بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین مشاهده می شود که در تاریخ 19 دسامبر 2017 قیمت این ارز دیجیتال در پایان روز معاملاتی تقریباً 18,827 دلار بوده است که با توجه به قیمت فعلی آن با کاهش حدوداً 67 درصدی نسبت به زمان ذکر شده همراه بوده است. در زمان نگارش این خبر حجم بازار بیت کوین حدوداً 105.5 میلیارد دلار میباشد.

نمودار سه ماهه سهم بیت کوین و سایر آلت کوین ها از بازار ارزهای رمزپایه
نمودار سه ماهه سهم بیت کوین و سایر آلت کوین ها از بازار ارزهای رمزپایه

همانگونه که در نمودار بالا نشان داده شده است، میزان تسلط بیت کوین در چند ماه گذشته پایدار بوده و در حال حاضر نشان دهنده افزایش 14 درصدی از اول ماه مه است. در همین دوره زمانی، تسلط سایر ارزهای رمزپایه بر بازار تا حد زیادی کاهش یافته است.

در روزهای اخیر صنعت ارزهای رمزپایه در انتظار پذیرش یکی از اعضای اصلی خود یعنی بیت کوین بصورت صندوق قابل معامله در بورس (ETF) تا اواخر سال 2018 است. این در حالیست که برخی تحلیلگران معتقدند که این اتفاق تا سال آینده میلادی رخ نخواهد داد. ETF بیت کوین بطور بالقوه می تواند تأثیرات بسیاری بر بازار ارزهای دیجیتال و رشد قیمت آنها داشته باشد.

در پی اعلام خبر تأخیر در پذیرش Bitcoin ETF، قیمت ارزهای دیجیتال با افت شدیدی مواجه شده است. هم اکنون طبق شاخص قیمت بیت کوین در وب سایت CoinMarketCap این ارز دیجیتال با قیمت 6,157 دلار معامله می شود که طی 24 ساعت گذشته حدوداً چهار درصد افت قیمت داشته است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments