دلیل ترک بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو

سازمان CIA باعث ترک بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو شد!

سازنده ناشناس بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، از ابتدای پیدایش این شبکه غایب بوده است. تلاش های زیادی برای افشای هویت واقعی او شده است، ولی دلیل ناپدید شدن ناگهانی او در سال 2011 نیز نکته جالب توجهی است.

در حالی که ناکاموتو در توسعه بیت کوین همچنان فعال بوده، تماس او با دنیای بیرون، از طریق پست های فروم، ایمیل و کانال های IRC بوده است.

نکته اینجاست که هر کسی که نام ناکاموتو را به خود نسبت داده، به طور مستقیم نگفته که قصد دارد، صحنه را ترک کند. به طور غیر مستقیم مشخص شد که ناکاموتو کار خود را برای گسترش بیت کوین پایان داده و به طور اسرارآمیزی روی پروژه های دیگر کار می کند.

جریان سازمان CIA

یک تئوری مبنی بر این است که دلیل ترک ناکاموتو، سازمان CIA و یک توسعه دهنده نرم افزاری به نام گوین اندرسن است که پیش از این به عنوان رهبر فنی توسعه پروژه بیت کوین کار می کرد و حتی به عنوان جانشین ناکاموتو شناخته می شد.

7 اردیبهشت 90، اندرسن ادعا کرد که در حال آماده شدن برای صحبت درباره بیت کوین در کنفرانس فناوری های در حال ظهور در مرکز CIA است.

من فقط نگران این هستم که صحبت درباره بیت کوین در CIA شانس این را زیاد کند که آن ها بخواهند کار هایی انجام دهند که ما نمی خواهیم. من فکر می کنم پذیرش دعوت آن ها و باز کردن این موضوع که بیت کوین دقیقا چیست، نگاه آن ها به بیت کوین را به عنوان یک تهدید، کمتر می کند.

گوین اندرسن

درست 4 روز بعد از بیانیه ای که اندرسن منتشر کرد، ناکاموتو به مایک هرن، یکی از شخصیت های بیت کوین در آن اوایل، ایمیلی فرستاد و در آن نوشته بود که “من به چیز های دیگری روی آورده ام. [بیت کوین] در دستان [اندرسن] و همه در امان است.

اندرسن هم بیت کوین را ترک کرد ولی تحت شرایط متفاوتی

چند ماه پس از ملاقات اندرسن با CIA، او در پادکست Bitcoin برای صحبت درباره گسترش بیت کوین ظاهر شد. در آن جا از اندرسن خواسته شد تا بگوید که آخرین بار کی با ناکاموتو تماس داشته است.

در واقع من در چند ماهی هست که ایمیلی از سوی [ناکاموتو] نگرفته ام. آخرین ایمیلی که برای او فرستادم، به او گفتم که قرار است برای صحبت با CIA بروم.

گوین اندرسن

بنابراین ممکن است ارتباط با CIA دلیل این باشد که دیگر خبری از ناکاموتو نشده است.

ناگهان اندرسن بیت کوین را ترک کرد. در سال 2016، توسعه دهندگان اصلی، دسترسی اجرایی اندرسن را از بین برد، درست پس از این که او به طور عمومی از کریگ رایت که ادعای ناکاموتو بودن را داشت، حمایت کرد. البته او بعدا در بیانیه ای گفت که اشتباه کرده است.

اما سوالی که می توانیم از شما بپرسیم این است که اگر شما بیت کوین را می ساختید، آیا همینطوری در خیابان ها پرسه می زدید؟!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
شادمان
شادمان
4 سال قبل

چه عجیب
من بیت کوین رو میساختم در تمام جهان بیلبورد میزدم که من ساختمش