هش ریت بیت کوین

رکورد جدید نرخ هش بیت کوین : هشت روز مانده به هاوینگ

هشت روز مانده به زمان هاوینگ بیت کوین و شش هفته پس از سقوط 40 درصدی نرخ هش،  شاهد ثبت رکورد جدیدی در این زمینه هستیم.

پس از سقوط قیمت بیت کوین در میانه های ماه مارس که سبب توقف موقتی فعالیت ماینرهای قدیمی شده بود، این روزها با بهبود وضعیت قیمت ها و فعالیت مجدد ماینر ها نرخ هش هم بالا رفته و به 142 اگزاهش بر ثانیه رسیده است. حدود یک هفته با سومین هاوینگ بیت کوین فاصله داریم و با توجه به وضعیت کنونی ممکن است تا آن زمان شاهد رکورد بالاتری در نرخ هش نیز باشیم.

اگر به یا داشته باشید حدود 2 هفته پس از رکورد بالای پیشین نرخ هش بیت کوین در روز 8 مارس، به صورت ناگهانی شاهد سقوط 40 درصدی آن از 123 به 75 اگزاهش در ثانیه بودیم. با این حال، در پی بالا رفتن قیمت ها در شش هفته گذشته، شاهد افزایش 90 درصدی نرخ هش بوده ایم. برخی از تحلیلگران بر این باورند که ترکیبی از افزایش قیمت ها و منسوخ شدن قریب الوقوع بسیاری از ماینرهای قدیمی و ضعیف، با توجه به هاونیگ در چند روز آینده، سبب شده نرخ هش در کمتر از دو ماه دو برابر شود.  

جانسن ژو مدیر بخش تحلیل شرکت TokenInsight در مصاحبه ای با وب سایت کوین تلگراف اعلام کرده که درصد بالایی از ماینرهای قدیمی مثل مدل های S9 پس از هاوینگ بیت کوین خاموش خواهند شد.

علیرغم اختلالاتی که قرار است در بخش استخراج رخ دهد، جانسن ژو معتقد است که :

فرایند هاوینگ سبب متعادل سازی مجدد نیرو شبکه در جهت تنظیم و بهینه سازی آن می شود و ماینرها می توانند سودی کافی به دست آورند.

وی افزود:

 هاوینگ بیت کوین سبب آشفتگی موقتی شبکه می شود، اما پس از آغاز به کار فرایند تنظیم سختی کار و متعادل شدن وضعیت شبکه، شاهد پایدار شدن سریع موقعیت شبکه بیت کوین خواهیم بود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments