روند نزولی قیمت ها در بازار ارزهای رمزپایه

چهار نشانه نزولی بودن قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای رمزپایه روز چهارشنبه 8 آگوست شاهد سیگنال نزولی نسبتاً قوی بود که موجب از دست رفتن 30 میلیارد دلار از ارزش کل بازار شد. همانگونه که در وب سایت CoinDesk گزارش شده است، در حال حاضر حجم بازار تمامی ارزهای دیجیتال به کمترین میزان خود در سال 2018 رسیده است؛ در حالی که حجم کل بازار در ماه ژانویه امسال با رسیدن قیمت بیت کوین به 17,000 دلار تقریباً معادل 800 میلیارد بوده است.

در میان تحولات ناشی از آشفتگی بازار این واقعیت وجود دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز مشغول تصمیم گیری در رابطه با پذیرش یا عدم پذیرش ETF بیت کوین در جلسات خود میباشد. تصویب صندوق های قابل معامله در بورس (ETFs) برای بیت کوین می تواند حجم سرمایه قابل توجهی را از سوی سرمایه گذاران نهادی وارد بازار رمزارزها نماید.

در زیر به چهار عامل اشاره شده است که نشان می دهد ارزهای رمزپایه با سیگنال های نزولی قوی در میان مدت مواجه شده اند:

کاهش حجم کل بازار ارزهای رمزپایه

با توجه به ارقام جمع آوری شده توسط CoinDesk طی هفت روز گذشته، مبلغ 51 میلیارد دلار از حجم کل بازار ارزهای دیجیتال از دست رفته است. ارقام موجود در وب سایت CoinMarketCap نشان می دهد که در حین فعالیت روزانه بازار تا 30 میلیارد دلار از ارزش کل آن کاسته شده است. این مقدار نشان دهنده کاهش بیش از 18 درصدی در یک دوره زمانی است.

نمودار حجم کل بازار ارزهای رمزپایه در یک سال گذشته
نمودار حجم کل بازار ارزهای رمزپایه در یک سال گذشته

افت قیمت ارزهای رمزپایه برتر

کاهش حجم کل بازار ارزهای دیجیتال تنها بخشی از داستان را روایت می کند. تمامی 20 ارز رمزپایه برتر (که در وب سایت هایی مانند CoinMarketCap و OnChainFX نشان داده شده اند) طی 24 ساعت گذشته کاهش قابل ملاحظه ای داشته اند که مقدار آن بطور متوسط 14 درصد در این دوره بوده است. به طور خاص، روزهای گذشته هرگز برای بیت کوین فراموش نخواهند شد.

افت قیمت ارزهای دیجیتال طی 24 ساعت گذشته
افت قیمت ارزهای دیجیتال طی 24 ساعت گذشته

اتخاذ روند مشابه سال های گذشته توسط ارزهای رمزپایه

بازار ارزهای رمزپایه طی یازده روز گذشته شاهد مجموعه ای از رویدادها بود که از سپتامبر 2014 تا کنون رخ نداده است. در این میان نوسانات بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال حاکی از شروع یک روند نزولی میان مدت و نسبتاً قوی است.

این دوره طولانی کاهش قیمت ها به طور کامل در نمودار زیر نمایش داده شده است و نشان می دهد که بیت کوین پس از رسیدن به قیمت 8,000 دلار در ماه گذشته روند نزولی خود را در پیش گرفته است.

نمودار قیمت بیت کوین (BTC) در یک ماه گذشته
نمودار قیمت بیت کوین (BTC) در یک ماه گذشته

عدم وجود نشانه های صعودی در بازار ارزهای رمزپایه

اندیکاتورها و اطلاعات موجود طی یازده روز گذشته پیام دیگری نیز به همراه دارند. تجزیه و تحلیل وب سایت CoinDesk نشان می دهد در حال حاضر سیگنال های صعودی بطور کامل از بین رفته اند. با افت قیمت بیت کوین در چند روز گذشته، 80 درصد از نوسانات آن طی سال های گذشته خنثی شده است. نمودار قیمت بیت کوین طی 10 روز گذشته به همراه اندیکاتورهای RSI (شاخص قدرت وابسته) و MACD (همگرایی / واگرایی میانگین حرکتی) در تصویر زیر آمده است:

نمودار ده روزه قیمت بیت کوین به همراه اندیکاتورها

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments