راه اندازی یونی سواپ 3

امروز نسخه سوم یونی سواپ راه اندازی خواهد شد

با مجموع ارزش قفل شده به ارزش 89 میلیارد دلار در امور مالی غیر متمرکز اتریوم، اکنون تمام بازار مشتاقانه منتظرند تا ببینند آیا راه اندازی یونی سواپ 3 (Uniswap 3) آغاز تحولی بزرگ دیگر در رشد دیفای خواهد بود؟

از پیشرفت هایی که یونی سواپ 3، وعده آن را با راه اندازی در 5 مه (15 اردیبهشت) داده است، ایجاد فرصت ها و بازدهی تولید بیشتر است.

از برنامه های مهمی که در دستور کار Uniswap 3 قرار دارد، ارتقاء و بهینه سازی در استخرهای نقدینگی، دسترسی ارزان تر به اوراکل های بهبود یافته و تغییرات مثبت در کارمزد ها می باشد.

با این برنامه های منحصر به فردی که وعده آن به کاربران داده شده، یک بخش DeFi نوظهور با تخصص بر توکنیزه کردن بازده آتی، در حال شکوفایی می باشد.

توییت UMA

به دنبال آن رشد 3.5 میلیون دلاری پلتفرم pendle توسط سرمایه گذاران بزرگ در ماه گذشته، صرافی های غیر متمرکز جدید، در حال تسهیل معاملات در بازدهی های آتی توکنیزه شده می باشند. 


شریک شرکت Cinneamhain Ventures، آدام کاکرن (Adam Cochrane) مبادلات آینده را با عنوان ایجاد یک دسته کاملاً جدید در فضای بازار DeFi، توصیف کرد.

توییت آدام کاکرن
توییت آدام کاکرن

تاریخچه یونی سواپ 2

یونی سواپ 2 در 18 مارس 2020 (28 اسفند 98) بر روی شبکه اصلی اتریوم راه اندازی شد. در آن زمان مجموع دارایی قفل شده در این صرافی غیر متمرکز، تقریباً معادل 13.7 میلیون دلار بود؛ در حالی که مجموع دارایی قفل شده در بخش های دیفای گسترده تر، حدود 550 میلیون دلار بود.

علیرغم اختلاف نظر های قبلی پیرامون سیاست های باز در میان کلاهبرداران و هکرها، و کارمزد نسبتاً بالا در مقایسه با برخی پلتفرم های متمرکز، مجموع دارایی قفل شده یونی سواپ به بیش از 100 میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

در حالی که بازار دیفای در یک چهارم پایانی سال 2020 همزمان با صعود بیت کوین به بالاترین قیمت خود در آن زمان، سر و سامان گرفت، مجموع ارزش قفل شده در این بخش با آغاز سال 2021 یک افزایش شدید را تجربه کرد. در همین حین، ارزش قفل شده در یونی سواپ، از 2.15 میلیارد دلار به 8.53 میلیارد دلار صعود کرد.

توییت هایدن آدامز

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments