افزایش قیمت بیت کوین

4 دلیل که ثابت می کند بیت کوین به بالاترین قیمت خواهد رسید.

به نظر می رسد که قیمت بیت کوین به خاطر این 4 دلیل به بالاترین مقدار خود (ATH) خواهد رسید. اوایل امروز قیمت بیت کوین (BTC) برای اولین بار در حدود سه سال گذشته، به 18815 دلار در Binance رسید. همراه با این افزایش ناگهانی، به چهار دلیل مهم ، که BTC را در مسیر دستیابی به بالاترین سطح تاریخی در بازه ای کوتاه می رساند، اشاره شده است.

عواملی که امکان وقوع یک رکود قیمتی را افزایش می دهد: کاهش فشار فروش ، رالی بازار؛ اهمیت شکست مقاومت 18500 دلاری است.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین
نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین

بیت کوین شاهد کاهش فشار فروش است

 دارندگان بیت کوین برای فروش، ابتدا باید BTC را به صرافی ها واریز کنند. هنگامی که ذخایر ارز BTC کاهش می یابد، اغلب نشان می دهد که فشار فروش کمی در بازار وجود دارد.

طبق داده های Glassnode ، موجودی بیت کوین در صرافی ها در سال جاری 18٪ کاهش یافته است. تحلیلگران شرکت تجزیه و تحلیل on-chain گفته اند که نقدینگی BTC به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

این روند قابل توجهی است زیرا نشان می دهد با وجود افزایش قیمت آن از 3600 دلار به 18،700 دلار ظرف مدت هشت ماه، میل زیادی برای فروش بیت کوین در سطح قیمت فعلی وجود ندارد.

میزان بیت کوین در صرافی ها
میزان بیت کوین نگهداری شده در صرافی ها

تقاضای سازمان ها در حال رشد است

پس از اینکه مدیر ارشد اطلاعاتی BlackRock از fixed income Rick Reider درباره بیت کوین در CNBC بحث کرد ، مایک نووگراتز ، سرمایه گذار میلیاردر عنوان کرد که BTC اکنون یک دارایی نهادی است. به این معنا که سازمان ها می توانند به عنوان یک دارایی به آن نگاه کنند.

در طی مصاحبه CNBC ، ریدر گفت که بیت کوین توانایی بالقوه تکامل را دارد. وی اظهار داشت که جوانان BTC را ترجیح می دهند و تقویت این واقعیت که ارزهای دیجیتال به گزینه اصلی برای پرداخت تبدیل شده اند، دو عامل مهم برای BTC بوده است.

با توجه به روندهای سازمان ها، Novogratz گفت سال 2021 احتمالاً برای بیت کوین به همین خوبی و یا بهتر از سال 2020 خواهد بود. او بیان کرد:

بیت کوین اکنون یک دارایی نهادی است. خوبی این مساله این است که اکثر موسسات هنوز در آن حضور ندارند. به همین دلیل سال 2021 احتمالاً برای بیت کوین به همین خوبی و یا بهتر از سال 2020 خواهد بود.

بازار در میان یک بحران فروش نقطه ای است

در 10 اکتبر ، یک معامله گر مشتقه ارز رمزپایه معروف به “Light” گفت بیت کوین نشانه هایی از بحران نقدینگی طرف فروش را نشان می دهد. وی در آن زمان خاطرنشان كرد:

بیت کوین آغاز بحران نقدینگی در سمت فروش را تجربه می کند. و این امر به سبب قانون عرضه و تقاضا باعث افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد

عملکرد بیت کوین در طی شش ماهه گذشته کمبود فروشنده در بازار را به وضوح نشان می داد. به ویژه پس از هاوینگ ، که در ماه مه رخ داد ، کاهش فشار فروش بر BTC یک نکته قابل توجه است.

علاوه بر کاهش فروشندگان ، معامله گر مشتقات رمزنگاری ، “Cantering Clark” خاطرنشان کرد که بازار Spot بقیه بازار را هدایت می کند.

بازار spot که بازار مشتقات را رهبری می کند از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بازار دوم معاملات را قادر می سازد از اهرم بالا استفاده کنند. هنگامی که بازار آتی منجر به یک صعود گاو نر شود، روند صعودی مستعد تحرکات بزرگ قیمت می شود.

حفظ 18000 دلار به عنوان پشتیبانی بسیار حیاتی است

در تاریخ 18 نوامبر، دقایقی پس از رسیدن به بالاترین قیمت در دو سال گذشته خود قیمت بیت کوین از 18،500 دلار به حدود 17200 دلار سقوط کرد.

رد شدید در آن  روز نشان داد که مقادیر زیادی سفارش فروش بالاتر از 18،500 دلار ثبت شده است. رشد ناگهانی دوم امروز در  بالای 18،500 دلار تأیید می کند که ممنتوم کافی در بازار وجود دارد که می تواند سطوح حساس چند ساله را شکسته و با چرخش،  آنها را به سطوح پشتیبانی تبدیل کند.

بر اساس ترکیب این چهار عامل و این واقعیت که سیاست های بانک مرکزی جهانی در مورد تزریق نقدینگی مداوم ممکن است تورم را افزایش دهد ، احتمال بالا نگه داشتن قیمت BTC برای دستیابی به بالاترین رقم در تمام مدت زمان گذشته، همچنان بالا است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments