اتریوم و بیت کوین

24% اتریوم ها در صرافی نگهداری می شوند : سه برابر بیت کوین

طبق پلتفرم های تجزیه و تحلیل ViewBase، تقریبا یک چهارم گردش موجودی اتریوم در صرافی های ارز دیجیتال نگهداری می شود.

این وب سایت نشان می دهد که 26,768,260 اتریوم در صرافی ها هستند که معادل 23.6 درصد موجودی اتریوم بوده و ارزش حدودی 10.3 میلیارد دلار دارد. تقریبا 26 میلیون از این توکن ها توسط 10 صرافی متمرکز نگهداری می شوند به طوری که صرافی کوین بیس 8,521,807 اتریوم (7.5 درصد کل اتریوم ها) را در خود جای داده است.

اتریوم از نظر درصد نگهداری توکن در صرافی ها، فرسنگ ها از بیت کوین جلوتر است. برای بیت کوین این درصد حدود 8.1 می باشد.

در اوایل این ماه، ویلی وو (Willy Woo) که به بررسی آمار مربوط به ارز دیجیتال می پردازد، گفت که او معتقد است وقتی تعداد سکه های نگهداری شده در صرافی ها کاهش پیدا کند، نشان این موضوع است که خریداران جدید وارد بازار شده اند و قصد خارج کردن ارز از بازار و انتفال آن به کیف پول های سرد دارند. در ادامه Woo معتقد است که سهم اندک بیت کوین از موجودی صرافی ها نشان از یک صعود بزرگ و روند گاوی است.

طبق گفته Glassnode، تعداد کل بیت کوین های نگهداری شده در صرافی ها تقریبا در تمام امسال کاهش پیدا کرده است و از رقم 2.97 میلیون بیت کوین در فوریه به زیر 2.6 میلیون در زمان نگارش این خبر رسیده است. Glassnode همچنین نشان میدهد که سیگنال های صعودی برای بیت کوین با تعداد 480 هزار آدرس جدید در روز، شش برابر اتریوم است که در هر روز کمتر از 80 هزار آدرس جدید ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که میانگین متحرک هفت روزه مربوط به حجم جریان خالص (net flow volume) هر دو ارز بیت کوین و اتریوم از اوایل ماه آگوست منفی بوده است. حجم جریان خالص برابر تعداد کوین های فرستاده شده به صرافی ها منهای تعداد حذف شده است. اینکه چرا اتر حجم بالاتری از کوین های نگهداری شده در صرافی ها،در مقایسه با سایر ارز ها دارد، احساسات کلی بازار را در چند ماه گذشته به سمت یک روند صعودی حرکت داده است.

البته Glassnode مانند سایت ViewBase عددهای مشابهی گزارش نمی دهد. بر اساس گزارش این سایت کمتر از 16.6 میلیون اتریوم (14.7 درصد) و تقریبا 2.6 میلیون بیت کوین ( 14 درصد) در صرافی ها وجود دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments