تسلا و ارز دیجیتال پایدار

ایلان ماسک بهترین کمپین تبلیغاتی را در اختیار ریپل (XRP) قرار داد

در یک اقدام غیرمنتظره، ساعاتی پیش پس از این که مدیر عامل شرکت تسلا، ایلان ماسک، اعلام کرد که از این به بعد این کمپانی پذیرای بیت کوین برای فروش خودروهای خود نخواهد بود، قیمت این ارز قبل از این که دوباره به بالا برگشت کند، تا 45,700 دلار فرو ریخت.

ایلان ماسک علت این که پذیرش بیت کوین را در تسلا ادامه نخواهد داد، موضوع مصرف بالای انرژی و مشکلات زیست محیطی آن دانست و گفت به دنبال ارزی می گردد که در مقایسه با BTC به مراتب مصرف پایین تری داشته باشد و به نوعی دوستدار محیط زیست باشد.

حال Deaton، شخصی که نقش پررنگی در پرونده قضایی ریپل و SEC دارد، معتقد است که شاهد پوشش گسترده ای از رمز ارزهای پایدار خواهیم بود.

مدیرعامل ریپل، Brad Garlinghouse، و سایر مدیران اجرایی، همیشه از سبز بودن ریپل (مصرف انرژی پایین آن) گفته اند. اخیراً در یک مصاحبه، Brad Garlinghouse گفته بود که XRP درواقع 10 هزار برابر کمتر از بیت کوین مصرف انرژی دارد.

در همین حین، بنیانگذار ریپل، Chris Larsen، گفته است که Bitcoin، برای این که بتواند همچنان به عنوان کوین پیشتاز در بازار ارزهای دیجیتال باقی بماند، باید مکانیزم پرمصرف  proof-of-work (اثبات کار) را کنار بگذارد.

در ماه گذشته، ریپل به منظور کاهش کربن تولید شده توسط بلاک چین ها، به Crypto Climate Accord پیوست.

در این اعلامیه پر سر و صدا مدیر تسلا، ایلان ماسک صراحتاً بیا کرد که شرکت او به دنبال ارز دیجیتالی دیگر به عنوان جایگزین می گردد که کمتر از 1 درصد بیت کوین مصرف برق داشته باشد.

البته نمی توان XRP را تنها رقیب سبز برای این جایگزینی دانست. مدیرعامل شبکه الروند (Elrond) یعنی Beniamin Mincu، گفته است که چاره کار ارز Elrond می باشد.

هم چنین ارزهای Stellar, Algorand, Cardano, IOTA و Nano همگی به عنوان ارزهای دیجیتال پایدار به شمار می آیند.

در این بین، دوج کوین هم از سایر گزینه هایی است که حدس و گمان ها پیرامون آن زیاد است چرا که هم مصرف انرژی کمتری از BTC دارد، هم نظر سنجی ایلان ماسک مبنی بر پذیرش این ارز در تسلا، به هیجانات آن افزوده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments