تحلیل قیمت ریپل

تحلیل قیمت ریپل / آیا ریپل همچنان صعود خواهد کرد؟

ما در روزهای گذشته شاهد کاهش قیمت شدید بازار بودیم که باعث شد تا همه ارزهای رمزپایه با کاهش قیمت مواجه شده و مقاومت 6000 دلاری بیت کوین شکسته شود. این موضوع سبب شد قیمت ریپل نیز در هفته گذشته با کاهش قابل ملاحظه ای روبرو شود. اما با این وجود ریپل توانست خود را از این بازار کاهشی نجات دهد و حتی مکان دوم مارکت کپ را که در اختیار اتریوم بود، از آن خود کند. اما سوالی که ممکن است برای سرمایه گذاران ریپل پیش بیاید، این است که این مقاومت تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد و آیا ریپل همچنان سیر صعودی خود را حفظ می کند یا خیر؟ در ادامه همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر سخن گفته و چند تحلیلی که در این رابطه آمده است را بررسی کنیم.

دلیل افزایش قیمت ریپل

شکستن مقاومت 6 هزار دلاری بیت کوین سبب شد تا در یک بازار خرسی قرار گیرد. در یک پله پایین تر، ما مقاومت 5 هزار دلاری را داریم که اگر شکسته شود، تا رسیدن به قیمت 2900 دلار هیچ نقطه مقاومت تکنیکالی وجود ندارد. با این وضعیت، اگر مقاومت 5 هزار دلاری بیت کوین نیز شکسته شود، ما شاهد سقوط بزرگی در بیت کوین خواهیم بود که خواه ناخواه روی سایر آلت کوین ها نیز همچون ریپل، اثر گذار خواهد بود.

هنگامی که بیت کوین مقاومت 6 هزار دلاری خود را شکست و تا 5300 دلار نیز سقوط قیمت داشت، ریپل نیز نتوانست از این کاهش قیمت ناگهانی فرار کند و تا 0.42 دلار، قیمت هر واحد آن کاهش یافت. اما پس از مدتی توانست بر این کاهش فائق آمده و تا 0.52 دلار نیز افزایش قیمت را داشته باشد. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که سود معاملات XRP/BTC و XRP/ETH به سبب افت قیمت اتریوم و بیت کوین و افزایش قیمت ریپل، بیش از هر زمان دیگری شده است.

این موضوع سبب شده است تا حجم معاملات XRP/BTC و XRP/ETH افزایش چشم گیری داشته باشد که نشان می دهد بسیاری از دارندگان اتریوم و بیت کوین، روی به خرید ریپل آورده و کوین های خود را تبدیل کرده اند. افزایش رتبه یک پله ای ریپل در مارکت کپ و گرفتن جای اتریوم در رده دوم، می تواند دلیلی بر این موضوع باشد که بسیاری از دارندگان اتریوم و بیت کوین نتیجه گرفته اند که سرمایه گذاری در ریپل می تواند سود بیشتری برای آن ها داشته باشد.

نمودار ریپل
نمودار قیمت و حجم معاملات ریپل در هفته گذشته

قیمت ریپل در هفته آینده

در هفته پیش رو که از فردا آغاز می شود (میلادی)، چند سناریو محتمل بنظر می رسد. در سناریوی اول ما فرض می کنیم، روند کاهش قیمت بیت کوین همچنان ادامه یافته و مقاومت 5 هزار دلاری آن نیز شکسته خواهد شد و قیمت بیت کوین به زیر 5 هزار دلار سقوط خواهد کرد. اگر بیت کوین به زیر 5 هزار دلار سقوط کند، ریپل نیز سقوط خواهد کرد و قیمت آن به مقاومت S1 در دیاگرام نمایش داده شده خواهد رسید که در این صورت هر واحد آن حدود 0.35 دلار معامله خواهد شد. همانطور که می بینید، ما در دیاگرام یک مثلث آبی رنگ متقارن داریم که بین مقاومت S1 و مقاومت R2 قرار گرفته است. هنگامی که نمودار به این شکل می شود، هیچ حدس صددرصدی نمی توان در مورد اتفاقات آینده زد.

در سناریو دوم، فرض می کنیم که بیت کوین در طی این هفته می تواند مقاومت خود را حفظ کرده و در همان رنج 5500 تا 5700 دلار باقی بماند. این سناریو باعث می شود تا قیمت ریپل در همین مقدار فعلی ثابت بماند. البته این احتمال نیز وجود دارد که به علت بازار تهاجمی در این شرایط، به یک باره قیمت ریپل نیز کاهش پیدا کند اما با توجه به پیش بینی ها، گمان نمی کنیم که با ثابت بودن قیمت بیت کوین، قیمت ریپل از 0.45 دلار کمتر شود.

در سناریو سوم، فرض می کنیم که بیت کوین بتواند مقاومت 6 هزار دلار را بشکند و دوباره با افزایش قیمت مواجه شود. این سناریو بهترین سناریوی ممکن برای دارندگان ریپل محسوب می شود. در این شرایط ریپل می تواند تا 0.60 دلار نیز افزایش قیمت را تجربه کند و حتی پا را از این فراتر نیز بگذارد. در این شرایط بازار دوباره با آشفتگی روبرو خواهد شد و ممکن است تعدادی از سرمایه داران، موجودی ریپل خود را به دلار و یا بیت کوین و اتریوم تبدیل کنند که منجر به کاهش قیمت دوباره ریپل خواهد شد. اما آنچه که محتمل تر است این است که قیمت ریپل در این سناریو نهایتا بین 0.50 تا 0.60 دلار کاهش خواهد یافت.

مقایسه قیمت ریپل و بیت کوین
مقایسه رشد قیمت ریپل در برابر بیت کوین در هفته اخیر

کدام سناریو محتمل تر است؟

اما طبق نظر کارشناسان، سناریوی اول از همه محتمل تر است. کارشناسان بر این باورند که معرفی هارد فورک جدید بیت کوین کش باعث شده است تا قیمت بیت کوین به یک باره با کاهش روبرو شود. دو هارد فورک جدید بیت کوین کش، باعث شده تا یک دو دستگی بزرگ ایجاد شود و هر کدام استخر استخراج مخصوص به خود را داشته باشند. کارشناسان تحلیل قیمت بازار معتقدند که تاثیر منفی این هارد فورک در بازار همچنان به وجود خود ادامه می دهد و ممکن است در هفته های آینده قیمت بیت کوین را به 1500 دلار نیز برساند که این موضوع می تواند پایانی بر آرزوهای سرمایه داران عظیم ارزهای رمزپایه باشد.

البته در این میان صاحب نظران دیگری نیز هستند که معتقدند بیت کوین تا پایان سال 2018 با افزایش قیمت مواجه شده و می تواند مقاومت 10 هزار دلاری نیز بشکند. به هر حال برای تصمیم گیری دقیق در این رابطه ما باید همچنان منتظر اتفاقات آینده باشیم.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments