بازار گاوی بیت کوین

قیمت رو به رشد بیت کوین و نبرد تریدرها بر سر قیمت 6400 دلار

قیمت بیت کوین امروز افزایش یافت و با جهشی از 5688 دلار به 6600 دلار رسید. بزرگترین ترس تحلیلگران، سقوط قیمت بیت کوین به زیر منطقه حمایتی 5400 دلار بود که این اتفاق رخ نداد و قیمت بالاتر از این منطقه باقی بماند و حالا بیت کوین با نگاهی چپ چپ به بازارهای سهام و اوضاع نابسامانشان با قدرت در مسیر بازگشت به روزهای خوب خود قرار گرفته است.

جالب اینجاست که قیمت های طلا و نقره هم به ترتیب 4.42% و 5.94% رشد داشت اند اما شاخص های S&P500 و دو جونز باز هم با ضرر همراه بودند. این مورد نشان می دهد که بازاریان اخیرا سهام خود را فروخته اند و به دنبال یک پناهگاه و دارایی هایی جدید می گردند که ارزش بالایی داشته باشد و بتواند سرمایه خود را حفظ کنند.

بنابراین سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به دقت شرایط را زیر ذره بین قرار داده اند تا ببینند نوسانات قیمت بیت کوین چه زمانی راهشان را از مسیر نوسانات بازارهای سنتی کج می کنند.

نمودار عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال
نمودار عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال (منبع:Coin360)

در زمان نگارش این مطلب، افراد خوش بین در حال دفاع از منطقه مقاومتی 6400 دلار هستند تا قیمت روزانه را در بالای این سطح ببندند. در روزهای گذشته تحلیلگران توصیه کرده بودند که سطح مقاومت 6400 دلاری باید تبدیل به یک سطح حمایتی شود و جهش امروز به قیمت 6600 دلار سبب دلگرمی افراد خوش بین شده و تریدرها انتظار دارند که حجم خرید ها به اندازه ای بالا باشد که شرایط فعلی حفظ حفظ شود.

نمودار چهار ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته بیت کوین (منبع: TradingView)

تریدرها در بازه زمانی کوتاه تر متوجه می شوند که میانگین متحرک همگرایی واگرایی (MACD) در فرایند همگرایی با خط سیگنال است و  نمودار بافتنگار (هیستوگرام) در شرف مثبت شدن در بالای صفر قرار دارد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در حال بالا رفتن به قلمرو گاوی است و در حال حاضر بالای 61 قرار دارد. هر مقداری بالاتر از 6455 دلار قیمت بیت کوین را در بالای 50% از سطح بازگشت فیبوناچی قرار می دهد، اما 61.8% از سطح بازگشت فیبوناچی نیز به عنوان یک سطح مقاومتی محکم عمل می کند.

با نگاهی به تاریخچه قیمت بیت کوین در بازه زمانی روزانه می توان دید که در زمان پایین تر بودن سطح بازگشت فیبوناچی از 61.8% این قیمت مکررا با مقاومت هایی در این سطح رو به رو شده و زمانی که بیت کوین با قیمت های بیشتری خرید و فروش شده این سطح حالتی حمایتی داشته است.

نمودار روزانه بیت کوین - تریدینگویو
نمودار روزانه بیت کوین (منبع: TradingView)

توجه داشته باشید که مورد حمایت قرار نگرفتن قیمت بیت کوین در 20 مارس در سطح 6900 دلار در نزدیکی 61.8% از سطح بازگشت فیبوناچی 7101 دلار به وقوع پیوست. سطح بازگشت فیبوناچی 61.8% از 27 نوامبر 2019 تا 3 ژانویه 2020 حمایت زیادی از قیمت بیت کوین به عمل آورد اما حالا احتمالا به عنوان یک سطح مقاومتی عمل می کند. محدوده قابل مشاهده نمایه حجم (VPVR) نیز نشان دهنده یک گره پر حجم در این سطح است.

در صورت کاهش قیمت از این سطح در 6400 دلار می توان شاهد مقاومت سطوح بعدی در قیمت های 6200، 5800 و 5500 دلار باشیم که پیش از این سطوح مقاومتی قابل اطمینانی بودند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین (منبع: Coin360)

با حرکت رو به رشد قیمت بیت کوین، آلت کوین ها نیز به پیروی از آن برخواستند. قیمت اتریوم با جهش 5.06% به 131.52 دلار رسید، لایت کوین با افزایش 6.23% تا سطح 38.25 دلار افزایش قیمت داشت  و قیمت تزوس هم 8.05% بالا رفت.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments