کاهش قیمت بیت کوین

کاهش قیمت بیت کوین برخلاف مبارزه گاوها

قیمت بیت کوین (BTC) پس از سه روز معامله در محدوده ای بی نوسان ، از ۸۳۰۰ دلار کاهش یافت و در ۸۲۶۴ دلار متوقف شد که کمی پایین تر از نرخ حمایت ۸۳۰۰ دلاری و میانگین متحرک روزانه با  ۸۲۰۰ دلار است.

در اوایل روز ، جان بولینگر ، خالق شاخص محبوب بولینگر باند ، توییت کرد که کاهش قیمت اخیر نباید باعث نگرانی سرمایه گذاران شود. بولینگر گفت:

این یک مکان منطقی برای بیت کوین است که برای یافتن پشتیبانی ، یک کاهش قیمت به سطح شکست و سطح میانگین BB است.

قیمت ارز های دیجیتال

همانطور که در تجزیه و تحلیل قبلی ذکر شد ، بسیاری از معامله گران پیش بینی می کنند که قیمت در جایی که خریداران به دنبال خرید در کاهش قابل انتظار هستند، به ۸۲۰۰ دلار کاهش پیدا می کند. در حال حاضر ، محدوده قابل مشاهده مشخصات حجم (VPVR) گره ای با حجم بالا را با قیمت ۸۲۰۰ دلار در محلی که 200- DMA است را نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین (منبع سایت : Trading View)

براساس جدیدترین حرکت قیمت ، اگر قیمت بیت کوین از ۸ هزار و ۲۰۰ دلار  پایین تر بیاید معامله گرها ممکن است به دنبال گزاف گویی در ۵۰-DMA با ۸۰۰۰ دلار و زیر این نقطه باشند ، قیمت می تواند به ۷۶۰۰ دلار برگردد که همتراز با باند پایین شاخص Bollinger Band است.

در چهارچوب زمانی روزانه ، واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) در حال حاضر از زیر خط سیگنال عبور کرده است ، یک شمع قرمز (منفی) روی هیستوگرام و شاخص قدرت نسبی (RSI) را در آستانه افت پایین تر از ۵۰ چاپ می کند. همچنین حجم تجارت کاهش یافته است و باندهای بولینگر گسترده است ، و اگر قیمت پایین تر از DMA دویست روزه باشد ، سقوط بیشتر به عنوان محتمل ترین سناریو پیشنهاد می گردد.

در یک بازه زمانی کوتاه تر ، می توانیم ببینیم که گاوها برای نگه داشتن پشتیبانی ۸۳۰۰ دلاری تلاش کرده اند و RSI و MACD به سرعت به مناطق فروش بیش از حد نزدیک می شوند.

معامله گرانی که به دنبال بازی گزاف گویی فروش بیش از حد هستند ، ۸۱۰۰ دلار را که در آن خط روند کانال نزولی سابق قرار دارد ، تماشا می کنند. در زیر این DMA ۲۰۰ قرار دارد که بین ۵۰٪ تا ۶۱.۸٪  سطح باز پس گیری فیبوناچی است.

نمودار تریدینگ ویو
نمودار قیمت 6 ساعته بیت کوین (منبع سایت Tarding view)

اگر یک گزاف گویی بیش از حد فروش یک واکنش قوی ایجاد کند که به بیت کوین اجازه می دهد تا EMA پنجاه روزه را باز پس گیری کند ، معامله گران تماشا خواهد کرد تا ببیند که آیا ۸۵۰۰ دلار مقاومت نشان می دهد یا خیر. بالاتر از ۸۵۰۰ دلار این امکان وجود دارد که گره VPVR با حجم بالا با ۸۶۲۳ دلار بتواند به عنوان یک سطح دشوار از مقاومت عمل کند. برای بازگرداندن روند صعودی ، معامله گران باید قیمت بیت کوین را بالای ۸۸۰۰ دلار و ۹۱۳۴ دلار نگه دارند.

نمودار های قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین ( منبع سایت coin360)

در حال حاضر ظرفیت کل بازار ارزهای رمزنگاری شده 228.9 میلیارد دلار و نرخ تسلط بیت کوین 63.3٪ است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments