تحریم ارز دیجیتال

آمریکا ارز دیجیتال ایرانی را تحریم می کند.

ایالات متحده آمریکا موضع بسیار قوی در خصوص برنامه های ایران برای توسعه مستقل ارز های دیجیتال دارد. براساس گزارش آمریکا، وارد کردن فضای رمز نگاری به ایران ممکن است باعث شود این کشور تحریم ها را دور بزند! خیلی عجیب نخواهد بود اگر آمریکا دست به تحریم ارز دیجیتال ملی بزند!

17 دسامبر کنگره آمریکا تصویب کرد که دارایی های غیر قانونی ایران را مسدود کند که ایران را با قدرت بیشتری تحریم کند. این تحریم های قوی در پاسخ به تلاش ایران در خصوص گسترش ارزهای دیجیتال ملی است. ایالات متحده آمریکا معتقد است این چنین فعالیت هایی موجب پولشویی و دور زدن تحریم ها از جانب ایران می شود.

یک لایحه مربوط به این موضوع که توسط Ted Cruz حمایت می شود، خواستار تحریم بیشتر تمام کسانی است که می توانند به ایران در این جهت یاری برسانند. ازجمله اشخاص خارجی که می توانند بستر خرید، فروش و یا انتقال چنین پولی را فراهم کنند.

پس از آن که آمریکا در ماه می 2018 از برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) عقب نشینی کرد، تنش ها بین ایران و آمریکا افزایش یافت. طبق این برنامه ایران توافق کرد فعالیت های هسته ای خود را محدود کند و اجازه بازدید بازرسان بین المللی را از تاسیسات هسته ای خود بدهد و در عوض آمریکا از فشار تحریم های علیه ایران بکاهد.

در این بین ایران مشغول فراهم آوری زمینه های لازم برای ارز دیجیتال ملی خود بوده است. ایران اخیرا اعلام کرده است که تکنولوژی بلاک چین میتواند قوای اقتصادی ایران را تقویت کند.

مقامات رسمی آمریکا در ماه July اعلام کرده اند که ایران قصد دارد ارز دیجیتال رسمی خود را صادر کند و البته که این خبر ماه بعد توسط مقامات ایران تایید شده است.

در این بازار پر تنش، اینکه آمریکا چه قدر می تواند تحریم های سفت و سخت علیه ایران اعمال کند و آیا ایران می تواند این تحریم ها را دور بزند، هنوز جای سوال دارد!

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments