تاریخ عرضه بکت

تاریخ عرضه قرارداد Bakkt مشخص شد : بیت کوین گران می شود

بَکِت (Bakkt) بازار رسمی ارز دیجیتال ، پس از چندین ماه تاخیر از ارائه قرارد داد های آتی خود در 23 سپتامبر خبر داد. این قرارداد ها به سازمان ها امکان می دهد که حق خرید و فروش بیت کوین در دوره های زمانی مختلف را داشته باشند و در حالی که به عنوان ابزار برای استراتژی های پیچیده تر معاملاتی عمل می‌ کنند، در معرض دارایی ها قرار بگیرند. به گزارش کوین تلگراف قبلا اعلام شده بود این قرارداد ها در مرداد گذشته اعلام می شوند اما با توجه به براورده کردن ملزومات قانونی مطرح شده توسط کمیسیون تبادلات ایالات‌ متحده (CFTC) عرضه این قرارداد با تاخیر مواجه شد.

علت اینکه این قرارداد ها برا رسیدن به مجوز های لازم با مشکلات متعددی رو به رو شده بودند، نظرات منفی برخی از دست اند درکاران در این زمینه بوده است. برای مثال استیون منوچین چندی پیش اعلام کرده بود:

ارزهای دیجیتال به عنوان مثال بیت کوین برای پشتیبانی از میلیاردها دلار فعالیت غیرقانونی نظیر جرایم سایبری، فرار از مالیات، اخاذی، باج افزارها، قاچاق مواد مخدر به کار گرفته شده اند.

تفاوت قرارداد های کنونی با قرارداد های آتی بکت

بکت به دنبال راهی برای سوق دادن ارزهای دیجیتال به سمت جریان اصلی بازار و پذیرفته شدن آن‌ها به عنوان ارزهای قانونی است. قرارداد های آتی بیت کوین به طور فیزیکی طی فرایندی به نام انبار سازی عرضه خواهد شد که به نظر می رسد به خوبی از دیدگاه کشف قیمت برخوردار خواهد بود. این بدان معناست که قراردادهای آتی بیت کوینی که با ارزهای رایج، از جمله دلار آمریکا، پوند و یورو تبادل می‌ شوند را به صورت فیزیکی ارائه خواهند کرد. به عنوان مثال، خرید یک قرارداد آتی بیت کوین/ دلار آمریکا منجر به تحویل روزانه یک بیت کوین به حساب کاربری مشتریان خواهد شد.

تاثیر بکت بر قیمت بیت کوین

تاثیر بکت (Bakkt) بر قیمت بیت کوین

با اعلام خبر قرارداد های Bakkt، قیمت بیت کوین امروز سه درصد رشد را تجربه کرده است. برخی معتقدند از انجایی که افراد مطرح زیادی در پروژه بکت سرمایه گذاری کرده اند، احتمال موفقیت این پروژه بالاست اما این بکت چگونه میتواند بر قیمت بیت کوین تاثیر داشته باشد:

متخصصین بیان می‌ کنند که نوسان بازار ارز دیجیتال به دلیل حضور خرده سرمایه گذاران و غیبت سرمایه گذاران سازمانی است. حتی با اعلام حضور افراد نامناسب، هربار که بازار دچار تغییر می‌شود، خریدهای احساساتی و غیرمنطقی و فروش بیت کوین توسط سرمایه گذاران را شاهد هستیم. این شرایط در بازارهای بالغ تر دیده نمی‌شود. در این بازارها بخش عمده بازار در دستان سرمایه گذاران سازمانی است و خرده سرمایه گذاران بخش کوچک تر بازار را در اختیار دارند. تاثیر سرمایه گذاران سازمانی را به بهترین شکل در بازار بورس می‌ توان مشاهده کرد که در آن با تغییرات طبیعی بازار، قیمت ها نوسان چندانی ندارند.

بکت با ارائه پلتفرمی سازماندهی شده و قانون مند می تواند شرکت ها و سرمایه گذاران زیادی را جذب خود کند. ابن امر سبب می شود تا بازار خرده سرمایه گذاران منسجم تر شده و نواسانات قیمت به سمت افزایش قیمت سوق پیدا کند.

حال باستی تا اول مهر ماه منتظر بود. آیا بکت عرضه می شود و یا باز هم تاخیر هایی را شاهد خواهیم بود!؟

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments