به تأخیر افتادن پذیرش ETF بیت کوین

به تأخیر افتادن پذیرش ETF بیت کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

بر اساس یک سند رسمی منتشر شده در تاریخ 7 آگوست، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تصمیم خود مبنی بر خرید و فروش بیت کوین به عنوان یک صندوق قابل معامله در بورس را تا 30 سپتامبر به تعویق انداخته است.

صندوق قابل معامله در بورس (ETF) گونه ای از صندوق های سرمایه گذاری مشترک میباشد که یک سبد از دارایی های گوناگون را تشکیل می دهند. بسیاری از تحلیلگران پذیرش ETF بیت کوین را یک گام بالقوه در جهت تدوین قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در سطح بین المللی تصور می کنند.

صندوق مورد نظر توسط شرکت مدیریت سرمایه گذاری VanEck و شرکت خدمات مالی SolidX طراحی شده و انتظار می رود در بورس اوراق بهادار شیکاگو (CBOE) لیست شود. SEC در نظر دارد تقریباً دو ماه دیگر یک قانون پیشنهاد شده توسط .CBOE Global Markets Inc را به تصویب برساند تا ETF بیت کوین نیز در بورس پشتیبانی شود.

اطلاعیه امروز اعلام می کند که SEC بیش از 1300 دیدگاه در رابطه با تغییر قانون پیشنهادی برای لیست کردن و فروش سهام SolidX BTC صادر شده توسط VanEck SolidX Bitcoin Trust دریافت کرده است. بر اساس این سند، در مدت 45 یا 90 روز از بایگانی تغییرات لحاظ شده در قانون پیشنهادی کمیسیون باید موضوع تأیید، عدم پذیرش یا تمدید دوره رسیدگی را بررسی کند. سند منتشر شده می گوید:

بر این اساس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا طبق بخش 19 (ب) (2) قانون، روز 30 سپتامبر 2018 را به عنوان تاریخی تعیین می کند که پذیرش یا عدم پذیرش ETF بیت کوین توسط این کمیسیون تصویب و تغییر قانون پیشنهادی اعمال خواهد شد.

– شماره پرونده : SRCboeBZX-2018-040

VanEck و SolidX برای اولین بار در تاریخ 6 ژوئن Bitcoin ETF با پشتوانه فیزیکی را معرفی نمودند. طبق گزارش SEC، قیمت هر سهم از VanEck SolidX Bitcoin Trust در حدود 200,000 دلار تعیین شده است. در همان ابتدا Daniel H. Gallancy، مدیر عامل شرکت SolidX، به خبرگزاری CNBC گفت که قیمت بالای سهام این صندوق نشان از تمرکز بر روی سرمایه گذاران نهادی و نه سرمایه گذاران فردی را دارد.

ماه گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تصمیم خود مبنی بر پذیرش ETF بیت کوین را تا 21 سپتامبر به تعویق انداخت. در همین تاریخ قانون گذاران نیز بار دیگر تقاضای برادران وینکلوس جهت پذیرش ETF بیت کوین را رد نمودند. گفتنی است در پی اعلام خبر تأخیر در پذیرش Bitcoin ETF، قیمت ارزهای دیجیتال با افت شدیدی مواجه شده است و هم اکنون بیت کوین با قیمت 6,566 دلار معامله می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments