پیش بینی آینده بیت کوین

با بدترین پیش بینی های بیت کوین در سال 2019 آشنا شوید!

پیش گویی کردن در ذات طبیعی انسان است. هر کسی که بتواند پیش بینی درستی داشته باشد مورد تشویق دیگران قرار می گیرد. از طرفی هم اگر پیش بینی اشتباهی بکنید به ویژه اگر خیلی دور از واقعیت باشد، مورد خشم و تنفر دیگر قرار می گیرید. بسیاری بیت کوین را در سال 2019 پیش بینی کردند و خیلی از آن ها هم رقم های بسیار دور از واقعیتی گفتند. در ادامه قرار است با این افراد و پیش بینی های بد آن ها درباره بیت کوین آشنا شویم.

برای سال ها، صنعت رمزارز دچار نوسان های شدید بوده است. هیچ کس واقعا نمی تواند پیش بینی کند که یک ثانیه بعد، یک دقیقه بعد، یک ساعت بعد، یک روز بعد، یک هفته بعد و یک ماه بعد چه اتفاقی برای قیمت بیت کوین میافتد، چه برسد به این که یک سال بعدش را پیش بینی کند.

زمانی که همه پیش بینی می کردند که بیت کوین از بین خواهد رفت، قیمتش تقریبا با 20,000 دلار رسید. درست برعکس زمانی که مردم فکر می کردند که به یک میلیون دلار می رسد، به حدود 3,200 دلار سقوط کرد.

در ابتدای سال 2020، قیمت بیت کوین در حدود 7,300 دلار تغییر می کند. اما پیش بینی هایی وجود دارد که کاملا با قیمتی که حالا از بیت کوین می بینیم، متفاوت است به ویژه پیش بینی آن هایی که با اعلام ارقام جذاب سعی داشتند دیگران را به سمت خرید بیت کوین بکشند.

پیش بینی هایی که درست از آب در نیامد

مایک نوگراتز

مایک نووگراتز – بیست هزار دلار

اولین پیش بینی در لیست ما پیش بینی واقع گرایانه و محاسبه شده ای می باشد که توسط مدیر عامل Galaxy digital، مایک نووگراتز صورت گرفته است. با در نظر گرفتن علاقه مندی موسسات به رمزارز، نووگراتز اعلام کرده بود که قیمت بیت کوین پیش از پایان سال 2019 به بالاترین مقدار خود یعنی 20,000 دلار می رسد.

او مشابهت ها را در زمان تغییر قیمت بیت کوین از 4,000 دلار تا تقریبا 13,500 دلار را بررسی کرد و متوجه شد که اگر علاقه مندی موسسات دوباره افزایش پیدا کند، قیمت بیت کوین می تواند به 20,000 دلار برسد. دلیل دیگری که نووگراتز را به پیش بینی که کرده بود مطمئن می کرد، گمانه زنی ها درباره پروژه استیل کوین فیسبوک یعنی لیبرا و عرضه بلاک چین تلگرام بود که هر دو آن ها تبدیل به واقعیت نشدند.

بانک آلمانی BayernLB

بانک آلمانی BayernLB – نود هزار دلار

کم پیش می آید که بانک ها درباره افزایش قیمت بیت کوین چیزی بگویند. اما بانک دولتی BayernLB که در مونیخ مستقر است پیش بینی رشدی قابل توجه برای رمزارز کرده است. در گزارشی که یک اکتبر منتشر شد، این بانک آلمانی گفته بود که حتی تاثیر نصف شدن پاداش بیت کوین هم باید در دیدگاهش درباره قیمت در نظر گرفته شود.

آنتونی پومپلیانو

آنتونی پامپلیانو – صد هزار دلار

پیش بینی او از این که بیت کوین به قیمت 100,000 دلار می رسد در سال 2017 منتشر شد؛ درست قبل از این که قیمت آن از بیشترین مقدار خود کاهش پیدا کند. او بعد ها اظهار کرد که بیت کوین می تواند تا رسیدن به 3,000 دلار افت کند که پس از آن ها شروع به گاوی شدن می کند که این روند از سال 2019 شروع می شود و همین اتفاق هم افتاد.

خوشبینی او درباره این که بیت کوین به 100,000 می رسد هنوز از بین نرفته است. در 2 جولای 2019، در مصاحبه ای که با BloxLive.tv داشت، پیش بینی کرد که بیت کوین تا پایان سال 2021 به 100,000 دلار می رسد. او گفت که ساده ترین مفهوم پشت پیش بینی او همان اقتصاد عرضه و تقاضا است با این اشاره که نصف شدن پاداش بیت کوین در می 2020 اتفاق میافتد که در طی آن پاداشی که به ماینر ها داده می شود، نصف خواهد شد.

با نگاه به تاریخچه نصف شدن پاداش بیت کوین، داده ها از حرف پامپلیانو طرفداری می کنند. در سال 2012 و در طی اولین رویداد نصف شدن پاداش، قیمت بیت کوین به میزان 10 برابر افزایش پیدا کرد. پس از دومین رویداد در سال 2016، قیمت افزایش 400 درصدی را تجربه کرد. هر دو افزایش قیمت تقریبا یک سال پس از این که پاداش نصف شود، رخ داده است.

سیمون پیترس

سیمون پیترز – صد هزار دلار

در 26 ژوئن، تحلیلگر eToro، سیمون پیترز گفت که وقتی بیت کوین 11,800 دلار بود، 14 روز طول کشید تا به 20,000 دلار برسد. بر پایه پیش بینی او در الگویی مشابه، او فرض را بر این گرفت که بیت کوین الگوی پارابولیک خود را امسال هم تکرار می کند.

او بر این باور بود چیزی که باعث متفاوت کردن این افزایش قیمت از افزایشی که تبدیل به بیشترین قیمت بیت کوین شد، می شود، طبیعت عادی آن است.

او پیش بینی کرده بود که قیمت بیت کوین تا پایان سال 2019 به 50,000 تا 100,000 دلار می رسد.

پیش بینی های کاملا پرت

پیش بینی تیم دراپر در رابطه با رشد ارزش کل ارزهای دیجیتال

تیم درپر – دویست و پنجاه هزار دلار

سرمایه گذار سریالی و میلیاردر، تیم درپر به خاطر سرمایه گذاری هایی که بر روی بیت کوین کرده است، توجه عموم را به خود جلب کرد. در ژوئن 2014، او حدودا 30,000 بیت کوین خریداری کرد که توسط سرویس مارشال های ایالات متحده ضبط و در به صورت عمومی حراج شد.

درپر در یکی از گفته هایش اشاره کرد که پیش بینی قیمت 250,000 دلاری او برای بیت کوین محافظه کارانه بوده است. پیش بینی قیمت قبل تر او بر اساس فاکتور هایی از جمله پذیرش جهانی بود اما او گفت که شبکه لایتنینگ بیت کوین، که امکان سریع تر و ارزان تر شدن تراکنش های بیت کوین را فراهم می کند، عامل بعدی برای افزایش قیمت بیت کوین خواهد بود.

جان مکافی

مک آفی – یک میلیون دلار

زمانی که سخن از نظرات عجیب و پیش بینی های غیر قابل باور می آید، نام جان مک آفی می درخشد! در مصاحبه ای که در 30 سپتامبر با فوربز داشت، از او درباره پیش بینی اش مبنی بر رسیدن قیمت به 500,000 دلار تا پایان سال آینده پرسیدند، او پیش بینی اش را دو برابر کرد و گفت که قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار می رسد.

در همان مصاحبه، هنگامی از او درباره دلیل پیش بینی اش پرسیدند.

بیایید واقع بین باشیم، فقط 21 میلیون بیت کوین وجود دارد که 7 میلیون از آن برای همیشه گم شده است و اگر هم ساتوشی مرده باشد، چند میلیون دیگر هم به آن اضافه کنید

مک آفی در مصاحبه با فوربز – 30 دسامبر

فاکتور نایاب بودن برای افرادی جذاب است که به تئوری اقتصادی عرضه و تقاضا اعتقاد داشته باشند. با این حال از نظر عموم کاربران، این فاکتور تاثیر زیادی ندارد با توجه به این که فقط 800,000 کیف پول بیت کوین بیش از یک بیت کوین در خود دارند. بخش بزرگی از دارندگان بیت کوین فقط بخشی از یک بیت کوین دارند.

دیدگاه پیتر شیف درباره بیت کوین در سال 2017

پیتر شیف – حدود 4 هزار دلار

در حالی که پیش بینی هایی که پیش از این به آن ها اشاره کردیم همگی از سوی افرادی بود صحبت از قیمت های بیشتر برای بیت کوین می کردند، این یک پیش بینی توسط فردی انجام شده که همیشه به بیت کوین بدبین بوده است. در ماه سپتامبر، هنگامی که بیت کوین از 9,700 دلار فقط در چند ساعت به 8,000 دلار سقوط کرد، منتقد قدیمی بیت کوین، پیتر شیف ادعا کرد که این فروپاشی بزرگ فقط آغاز یک سقوط بدتر بوده است و اضافه کرد که “خطر افت قیمت به 4,000 دلار یا کمتر بالاست”.

انتقاد های پیتر شیف برای طرفداران بیت کوین موضوع عجیب و تازه ای نیست.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments