بالاترین نرخ سود سپرده ارزی

بالاترین نرخ سود سپرده ارزی برای سرمایه گذاری در ایران چقدر است؟

اگر سرمایه دار بوده و قصد دارید از سرمایه گذاری خود به بهترین شکل محافظت نمایید، روش های زیادی برای آن وجود دارد. یکی از این روش ها داشتن یک حساب ارزی با سود ماهیانه مناسب است. ما در این مطلب به بررسی حساب های ارزی مختلف برای ایرانیان پرداخته و بالاترین نرخ سود سپرده ارزی قابل دریافت در ازای یک سرمایه گذاری مشخص را با ذکر مثال تعیین خواهیم نمود.

سود سپرده ارزی در بانک ها

سود سپرده ارزی در بانک ها

ابتدای شهریور ماه 1397، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه ای مقررات و شرایط مربوط به افتتاح حساب سپرده ارزی را به شبکه بانکی کشور ابلاغ نمود. بر اساس بخشنامه موجود نرخ سود سپرده ارزی بصورت سالیانه برای سپرده گذاری یورو، درهم و دلار به ترتیب 3 درصد، 2 درصد و 4 درصد خواهد بود و بازپرداخت اصل و سود سپرده ارزی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تضمین شده است.

بر اساس جدول زیر، نرخ سود سپرده ارزی برای حساب های ارزی موجود در بانک های داخل کشور با ذکر یک مثال با یکدیگر مقایسه شده است:

معادل ریالی سود سپرده ارزی
(ماهیانه)
معادل ریالی سود سپرده ارزی
(سالانه)
مجموع مبلغ ریالی سپرده گذاری سود سپرده ارزی
(ماهیانه)
سود سپرده ارزی
(سالانه)
میزان ارز
475 هزار تومان 5 میلیون و 750 هزار تومان 144 میلیون تومان 33 دلار 400 دلار 10 هزار دلار
425 هزار تومان 5 میلیون و 100 هزار تومان 170 میلیون تومان 25 یورو 300 یورو 10 هزار یورو
64 هزار تومان 780 هزار تومان 39 میلیون تومان 16.5 درهم 200 درهم 10 هزار درهم

گفتنی است بازپرداخت اصل و پرداخت سود سپرده ارزی نزد بانک های عامل به همان نوع ارز سپرده گذاری شده و به صورت اسکناس خواهد بود. در ضمن پرداخت سود به سپرده گذار به صورت ماهیانه و در تاریخ های مشخص از زمان افتتاح حساب خواهد بود.

در صورت درخواست ابطال حساب سپرده ارزی قبل از زمان سررسید، نرخ سود سالیانه برای سپرده یورو 1 درصد، برای سپرده دلار 1.5 درصد و برای سپرده درهم 0.5 درصد محاسبه و به سپرده گذار پرداخت خواهد شد. همچنین در صورتی که مشتری قبل از گذشت یک ماه از افتتاح حساب سپرده ارزی اقدام به بستن آن کند، سودی به‌ سپرده او تعلق نخواهد گرفت.

سود سپرده ارزی در پرفکت مانی

سود سپرده ارزی در پرفکت مانی

با نوسانات ارز از دو سال گذشته و ورود سفته بازان به بازار سکه، بسیاری از سرمایه گذاران ترغیب شده اند تا پول خود را به بازارهای بین المللی وارد نموده و از آن کسب درآمد ماهیانه نمایند. پرفکت مانی (Perfect Money) که به اختصار PM نوشته می شود، یک سیستم پرداخت بین المللی است که دفتر مرکزی آن در کشور سوئیس قرار دارد و امکان افتتاح حساب در آن برای کاربران ایرانی نیز فراهم شده است. کیف پول الکترونیک پرفکت مانی امکان اتصال به حساب های بین المللی شما در سراسر جهان را فراهم می کند.

سود سپرده ارزی برای حساب های دلاری شما در پرفکت مانی بصورت ماهیانه 0.33 درصد خواهد بود که طبق قوانین موجود به کمترین موجودی شما در یک ماه تعلق خواهد گرفت. به عنوان مثال اگر موجودی حساب شما در طول یک ماه افزایش یا کاهش یابد اما حداقل مقدار آن 1,000 دلار بوده باشد، در پایان ماه شما 3.30 دلار دریافت خواهید کرد که به عنوان سود سپرده ارزی محسوب می شود.

جهت سرمایه گذاری به دلار و دریافت سود سپرده ارزی خود در پرفکت مانی می توانید از طریق لینک زیر به وب سایت Pay98 مراجعه نموده و خدمات قابل ارائه برای کاربران ایرانی را مشاهده نمایید:

خرید و فروش دلار پرفکت مانی

سود سپرده ارزی در پی پکس

سود سپرده ارزی در پی پکس

پی پکس یک سیستم پرداخت همه جانبه مستقر در کشور قبرس است که امکان افتتاح سپرده ارزی برای ایرانیان را نیز فراهم نموده است. پس از ثبت نام و در صورت احراز هویت حساب کاربری خود، پی پکس به سپرده شما سود ماهیانه 1 درصد و سود سالیانه 15 درصد (در صورت سپرده گذاری بلند مدت یکساله) بصورت روزشمار اعطا خواهد نمود. در جدول زیر سود سپرده ارزی در سیستم پرداخت پی پکس و پرفکت مانی با یکدیگر مقایسه شده است:

میزان سپرده ارزی محل سپرده گذاری سود سپرده ارزی
(ماهیانه)
سود سپرده ارزی
(سالیانه)
10,000 دلار پرفکت مانی (PM) 33 دلار 400 دلار
10,000 دلار پی پکس (PX) 100 دلار 1500 دلار

شایان ذکر است در سیستم پرداخت پی پکس، سپرده گذاری ارزی با مبالغ بالا به شرط احراز هویت امری منطقی محسوب می شود؛ زیرا که خطر بلوکه شدن دارایی ها در آن برای کاربران ایرانی بسیار پایین است.

ورود به سایت PayPax

در نتیجه بالاترین نرخ سود سپرده ارزی برای دلار و سایر ارزهای خارجی که دسترسی به آن برای هموطنان ایرانی امکان پذیر باشد، سپرده گذاری در سیستم پرداخت پی پکس محسوب می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ندا
ندا
4 سال قبل

سلام در پی پکس حتما باید احزار هویت کنیم ؟ یا فقط با سرمایه بالا نیاز هست

مهلا مظفری
پاسخ به  ندا
4 سال قبل

بله باید مراحل احراز هویت کامل طی شود

حمید
حمید
4 سال قبل

سلام دوست عزیز این مقاله رو مطالعه کردم و حداقل برای من بسیار مفید بود برای افتتاح حساب ها هم با شماره های سایت هم تماس گرفتم اما در این مورد هیچ اطلاعات درستی به بنده ندادند و گفتن که سود به شکلی که شما گفتید وجود نداره من خیلی مایل هستم در این زمینه بیشتر اطلاعات داشته باشم شما میتونید کمکم کنید چون اینجا پول رو نگه داشتن کاملا اشتباه است حتی پشتیبانی سایت هم سودهی را منکر شدن و فکر میکنم اطلاعات کاملی حداقل در این زمینه نداشتن چون در مورد پرفکت مانی من با ایمیلی که به آنها زدم متوجه شدم سود آنها سالانه 4 درصد میپردازن و از اون مقداری که شما در مقاله بیان کردید کمتره مثل بانکهای داخلی است با حداکثر مبلغ 500 دلار پرفکت مانی اگر باز شما بتوانید بیشتر به اینجانب در این زمینه کمک کنید سپاسگذار خواهم بود .
باتشکر فراوان