نسل سوم وب

نسل سوم وب دنیا را دگرگون می کند نه بیت کوین

مایکل نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال و سرمایه‌ گذار برجسته و خوش‌ بین بیت کوین و یکی از مدیران اجرایی سابق در وال استریت، در 11 می اعلام کرد که بزرگترین ارز دیجیتال دنیا (بیت کوین) قرار نیست دنیا را تغییر دهد زیرا تنها یک سرمایه به حساب می آید. وی اظهاراتش را درمصاحبه ای با کوین تلگراف بیان کرد. به گفته نووگراتز بیت کوین خود را عملا به عنوان یک انبار سرمایه پایه گذاری کرده است. مانند طلا بیت کوین نیز یکی از ابزارهای سرمایه گذاری محسوب می شود وهر دوی آنها دارای ساختارهای اجتماعی ای هستند که در جامعه ارزشمندند.

وی افزود تنها به دلیل اینکه بیت کوین یک سرمایه به حساب می اید و با نام “طلای دیجیتال” شناخته می شود قرار نیست دنیا را تغییر دهد در عوض نسل سوم وب می تواند دنیا را تغییر دهد. به گفته وی نسل سوم وب انقلابی در عملکرد شبکه ایجاد می کند و داده ها به صورت پلتفورمی نامتمرکز برای پردازش اطلاعات در نظر گرفته می شوند. همچنین به گفته وی اکوسیستم های اجتماعی مانند اتریوم و سایر رقبا به دنبال این فضا هستند.

در نسل سوم وب که هم‌ اکنون در دروازه‌ های ورود به آن قرار داریم، بحث‌ های معناگرایی در وب به‌ وجود می آید. وب معنایی به معنی هوشمند شدن جستجوگرها است. به‌ طور مثال در نسل دوم با جستجو کردن عکس در موتور جستجو، موتور جستجو با توجه به تگ‌های مربوط به آن عکس به شما اطلاعات مناسب را ارائه می‌داد؛ ولی در نسل سوم، موتور جستجو مفهوم عکس را درک می‌ کند و حتی می‌تواند اجزای مختلف موجود در عکس را جدای از هم، شناسایی کند. در واقع با استقرار کامل این نسل تنها کافیست شما جمله‌ “می‌خواهم با خانواده به سینما بروم” را جستجو کنید! حال موتور جستجو با توجه به اطلاعات بسیاری که در گذشته از راه‌ های مختلف از شما جمع‌آوری کرده، دقیقا گزینه مورد نظر را با در نظر گرفتن تمام جوانب به شما پیشنهاد می‌ کند. حتی در این مرحله می‌تواند به‌ طور خودکار بلیط سینما را هم رزرو کرده تا شما هیچ دغدغه‌ ای برای برنامه خود نداشته باشید.

با مقایسه ارزهای دیجیتالی مختلف با عناصر شیمیایی در جدول مندلیف، نووگراتز نقش آلت کوین را مورد بررسی قرار می دهد و بیان می کند که هر ارز باید خود را ثابت کند تا در آینده بتواند کاربرد خود را داشته باشد. در این سخنرانی، نووگراتز بیان می کند که بر خلاف بلاک چین اتریوم هیچ کس از بلاک چین لایت کوین برای ساخت چیزی استفاده نمی کند. همچنین نووگراتز ادامه داد که

اگر واقعا فکر می کنید بیت کوین یک انبار سرمایه خواهد بود باید بیان کنم که سایر ارزهای دیجیتالی هم کاربرد خود را دارند.

اهمیت نسل سوم وب

اخیرا نووگراتز پیشبینی دیگری در مورد بیت کوین کرده است و بیان کرده است که این ارز در 18 ماه دیگر به قیمت 20000 دلار می رسد. در این میان بازار ارزهای دیجیتال از روز جمعه اوج گرفته است و بیت کوین 10% رشد دشته است و به قیمت 7000 رسیده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments