باینری آپشن

انواع روش های باینری آپشن چیست؟

اهمیت و محبوبیت باینری آپشن به عنوان یک روش ترید بر کسی پوشیده نیست. امروزه افراد زیادی وجود دارند که ترید باینری آپشن به عنوان روش اصلی کسب درآمد آنها محسوب می شود. اما اغلب ما فقط یک نوع از باینری آپشن را می شناسیم در حالی که در برخی از انواع باینری آپشن می توان تا 700 درصد سود بدست آورد. آنچه در این مقاله می خوانید توضیحی بر تمام روش های ترید باینری آپشن می باشد.

Touch option

تاچ آپشن نوعی از باینزی آپشن است که بروکر ها برای ترید به کاربران خود پیشنهاد می دهند. در touch option تریدر بایستی نقطه ای که تصور می کند که قیمت ارز به آن می رسد (یا نمی رسد) را مشخص کند و منتظر نتیجه پیش بینی خود باشد. تاچ آپشن خود انواع مختلفی دارد.

one touch

در one-touch option سرمایه گذار قیمت هدف، زمان انقضا و میزان جایزه ای که در صورت درست بودن پیش بینی دریافت می کند، را مشخص می کند. در این نوع ترید کاربران می توانند از خاصیت باینری، ترید باینری آپشن استفاده کنند. زمانی که تریدر این نوع از ترید را انتخاب می کند، نتیجه یکی از این دو حالت است:

1- قیمت ها به آن نقطه هدف که معامله گر مشخص کرده است، می رسد و لذا مبلغی که خود برای پاداش در ابتدا تعیین کرده است، تریدر دریافت می کند.

2- روند قیمت ها به قیمتی که که معامله گر تعیین کرده است نمی رسد و تریدر همان مبلغی که به عنوان جایزه در نظر گرفته است، از دست می دهد.

No-Option

یکی دیگر از انواع تاچ آپشن No touch option است. درست نقطه مقابل One Touch option است و شما فقط باید پیشبینی کنید که قیمت ارز مورد نظر به آن نقطه مشخص نمی رسد.

استفاده از این نوع از باینری آپشن می تواند برای شما بین 200 تا 400 درصد سود داشته باشد، و قطعا نیز ریسک بالاتری دارد. برای فعالیت در این ترید، بایستی به دنبال بروکری باشید که از این ترید پشتیبانی کند. این نکته را در نظر داشته باشید که برخی مواقع بروکر ها استفاده از این نوع از باینری آپشن را محدود می کنند و کاربران فقط چند ساعت در روز و یا فقط آخر هفته ها می توانند از این گزینه استفاده کنند.

High/Low option

این نوع ترید که با نام Above/Below در برخی منابع از آن یاد می شود، یکی از معروف ترین انواع باینری آپشن است که بسیاری از افراد نیز باینری آپشن را به همین نوع می شناسند. در این روش، شما سطحی را به عنوان مرزی که ارز از آن بالا تر یا پایین تر می رود، در نظر می گیرید. اگر فکر می کنید روند قیمتی ارز صعودی خواهد بود ( و مثلا از قیمت مشخص 1000 دلار بالاتر می رود) پیش بینی خود را برای این قیمت مشخص می کنید. علاوه بر این شما باید مشخص کنید در چه بازه زمانی روند صعودی باقی خواهد ماند. مبلغی که بر اساس آن پیش بینی می کنید نیز در این مرحله مشخص باشد. به مثال زیر توجه کنید:

من بر روی بیت کوین از ترید High/Low option استفاده می کنم و پیش بینی می کنم قیمت این ارز طی 4 دقیقه آینده از 9266.87 دلار پایین تر می آید و روی این ترید به اندازه 1000 دلار سرمایه گذاری می کنم.

تصویر زیر نمونه این ترید را در بروکر امن ترید انجین نشان می دهد. اگر پیش بینی تریدردرست باشد، مبلغ 1810 دلار ( 1000 دلار + سودی که بروکربه کاربران می دهد) به موجودی اکانت معامله گر اضافه می شود در غیر این صورت این مبلغ از حساب تریدر کم می شود.

ترید باینری بیت کوین

مدت زمانی که یک ترید High/Low در بروکر انجام می شود، بازه زمانی اغلب کوتاه بوده و کمتر از یک روز است. این نوع ترید سود کمتری دارد اما به همان نسبت تریدر ریسک کمتری را نیز متحمل می شود.

Boundary option

یا Range trade یکی از انواع باینری آپشن است که خود به دو نوع تبدیل می شود.

  • Range Trade
  • Out of Range Trade

در Range trade شما یک بازه قیمتی مشخص می کنید و بر اساس پیش بینی شما نوسان ارز مورد نظر فقط در همان بازه باقی مانده و از آن محدوده خارج نمی شود. اما در Out Of Range اگر قیمت از بازه مشخص شده خارج شود، تریدر سود بدست می آورد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
برهان
برهان
3 سال قبل

برعکس دیدگاه هایی که منتشر میکنید و همه میگن عالی، دمتون گرم، پرسرعت ،انلاین، من میگم اینجوری که گفتن نبود
آزمایشی مبلغی واریز کردم که بببنم با این اوصاف به حساب ریالیم واریز میشه یانه
هنوزم تا این لحظه که دارم این ایمیل رو ارسال میکنم واریز نشده و واقعیتش امیدی به واریز شدنش ندارم اگرم واریز بشه تعجبی نداره چون پول کمیه ادم از پولای بزرگ میترسه بفرسته به پی ۹۸ متاسفم که اینجوری پیش اومد دیدگاه واقعیمو نوشتم

seyed mahmod
seyed mahmod
پاسخ به  برهان
3 سال قبل

چه ربطی به ترید داره حرف شما. باید تیکت بدید پشتیبانی

میلاد
میلاد
پاسخ به  برهان
2 سال قبل

بروکری هست که بشه باهاش no Toch option فعالیت کرد و برای ایران کار کنه؟لطف میکنین اگه معرفی کنین