انتقال بیت کوین بدون کارمزد به کمک توییتر

16 فوریه خبری جنجالی در خصوص انتقال بیت کوین در توییتر منتشر شد. اپلیکیشن تیپین (Tippin) که نسخه بتای آن تازه منتشر شده است، افزوده جدید برای مرورگر کروم ایجاد کرده است که به کاربران توییتر امکان ارسال بیت کوین را می دهد.

تیپین اپلیکیشنی است که بر اساس شبکه لایتنینگ ساخته شده و می تواند بیت کوین های شما را در فضایی بسیار امن و سریع به صورت خرد جا به جا کند. البته برای استفاده از این اپلیکیشن به دو پلتفرم مجزا احتیاج دارید. اول شبکه لایتنینگ که باید به ان متصل شوید، و دوم یک کیف پول بیت کوین که می توانید در بلاک چین نیز تهیه نمایید. البته هنوز سیستم خرید و فروش بیت کوین به صورت قطعی روی شبکه لایتنینگ فعال نشده تا کاربران بتوانند در شبکه لایتنینگ به خرید و فروش بیت کوین بپردازند، اما تیپین راه حلی است برای مبادله ارز دیجیتال بیت کوین در شبکه اجتماعی توییتر.

اگر این افزونه در مرورگر کروم (Chrome) فعال باشد، آیکونی مانند صاعقه که نمادی از شبکه لایتینگ است در کنار دکمه های لایک و توییت مجدد قرا می گیرد.

این ایده در حقیقت همان باور قدیمی‌ ای که پرداخت‌ های خرد یکی از کاربردهای جذاب بیت کوین هست را زنده می‌کند. اپلیکیشن مبتنی بر بیت کوین چنج‌ تیپ (ChangeTip) نیز برای نخستین بار برای پرداخت بر بستر شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت اما در سال ۲۰۱۶ از بین رفت.

توسعه دهندگان تیپین در مصاحبه ای با کوین دسک از محبوبیت تیپین با شبکه لایتینگ سخن گفته اند.

این اولین باری است که مقادیر اندک بدون کارمزد با سرعت بالا ارسال می شود.

سرگیو آبریل (Sergio Abril)

برای استفاده از این خدمات شگفت انگیز شما به یک حساب توییتر نیاز خواهید داشت و همین طور نصب افزونه تیپین بر روی مرورگر کروم خود!

تیپین فعالیت خود را به عنوان یک پروژه‌ شخصی و کوچک چندین ماه پیش آغاز کرد. در آن زمان با شبکه لایتنینگ آشنایی مختصری داشتیم و فکر می‌ کنیم این پروژه به پذیرش عمومی لایتنینگ کمک کرده و روز‌به‌ روز بزرگ‌ تر خواهد شد.

ایده انتقال به کمک توییتر به همین جا ختم نخواهد شد. توسعه این برنامه بر روی سایر شبکه های اجتماعی نیز دور از ذهن نیست. تیم توسعه تیپین معتقد هستند تا بالغ شدن شبکه لایتینگ فرصت باقی است تا به توسعه و تکمیل طرح جذاب خود بپردازند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments