افزایش قیمت اتریوم به 300 دلار

بالای 300 دلار : اتریوم به بالاترین قیمت خود طی 10 ماه گذشته رسید!

قیمت رمزارز شبکه اتریوم (ETH) امروز از مرز 300 دلار گذشت و به بالاترین قیمت خود در 10 ماه گذشته رسید.

دومین رمزارز بزرگ جهان از حجم بازار در ساعت 01:10 UTC از مانع 300 دلار گذشت و افزایش قیمت را حتی تا 306 دلار رساند. سطحی که پیش از این در 19 آگوست 2018 دیده شد. در حال حاضر هم در زمان نوشتن این خبر قیمت اتریوم طبق داده های کوین مارکت کپ 314 دلار است.

اما نسبت به سال گذشته، این رشد قیمت حاکی از افزایش 129 درصدی دارد.

اتریوم امسال چیزی بیشتر از قیمت دو برابر را تجربه کرده است و نسبت به پایین ترین قیمت خود در دسامبر یعنی 82 دلار چیزی در حدود 260 درصد افزایش قیمت داشته است. البته با این حال همچنان قیمت 78 درصد کمتر از بیشترین قیمتی که در ژانویه 2018 ثابت شده است یعنی 1,431 دلار است.

در این صورت این رمزارز توانسته 16 درصد از ضرری که داشته است، از قیمت 1,431 تا 82 دلار را جبران کند. از طرفی دیگر بیت کوین هم حدود 40 درصد بازگشت ارزش نسبت به بازار ناخوشبینانه اش داشته است و در حال حاضر با بیشترین قیمت در طی 15 گذشته یعنی 10,800 دلار ترید می شود.

اگر به خواهیم نگاهی به جلو داشته باشیم، به نظر می رسد اتریوم قرار است این روند صعودی را نگهدارد چرا که نمودار های فنی نیز حاکی از خوشبینی هستند.

نمودار قیمت 3 روزه تیر 98 اتریوم

متوسط قیمت 50 و 100 شمعی در نمودار سه روزه برای اولین بار در طی 2 سال گذشته نمایانگر تقاطع خوشبینانه است. خوب است بدانید که قیمت ها با بیش از 900 درصد افزایش در سه ماه به دنبال افزایش قیمت ماه می 2017 بوده است.

بنابراین اگر گذشته قرار باشد ما را راهنمایی کند، به نظر می رسد این رمزارز قرار است تا چند ماه آینده کمترین قیمت ماه آپریل یعنی 364 دلار را به چالش بکشد و کاهش قیمت داشته باشد. یک افزایش قیمت دیگر می تواند مقاومت 401 دلار – 23.6 درصد اصلاح قیمت فیبوناچی از افت بازار بدبینانه را بشکند.

باید این موضوع را نیز به میان آورد که خوشبینانه نگریستن به اتریوم باعث شده تا متریک های دیگری از این شبکه نیز که به قیمت ارتباطی ندارد رشد کند. برای مثال، میزان مبادله اتریوم در اپلیکیشن های نامتمرکز (DApps) نیز در ماه آپریل افزایش یافته است.

در همین هنگام، فعالیت شبکه که از طریق میزان استفاده از GAS به صورت روزانه مشخص می شود، در ماه می به بیشترین میزان خود از ابتدای آغاز به کار رسیده است. GAS سوخت بلاک چین اتریوم است. این توکن برای انجام تراکنش در شبکه اتریوم، به عنوان کارمزد مورد استفاده قرار می گیرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments