کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده

فروش توکن گرام پس از عرضه اولیه 1.7 میلیارد دلاری ادامه داشته است

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) که روز جمعه اسنادی را در رابطه با پرونده تلگرام ارائه کرد، گفت که این شواهد از فروش بعد از برگزاری عرضه اولیه (ICO) خبر می دهد و ادعای تلگرام در رابطه با این که این عرضه نیاز به دریافت مجوز نداشته را رد می کند.

بنابر این مدارک، کمپانی سرمایه گذاری Da Vinci Cappital و یک موجودیت دیگر به نام Gem Limited برای “فروش متعاقب” قرارداد خرید گرام، همان توکنی که در پورژه بلاک چین TON استفاده می شود، به ترتیب کمیسیون هایی به مبلغ 209,783 و 1.1 میلیون دلار درخواست کرده اند.

طبق این صورتحساب هایی که توسط SEC ارائه شده، Da Vinci Capital در 20 ژوئن 2018 بیش از 2 میلیون دلار توکن گرام به یکی از کمپانی های مدیریت دارایی که خودش روی آن سرمایه گذاری می کند به نام ITI Funds فروخته است. همچنین Gem Limited به کمپانی به نام Goliat Solutions به ارزش 7.8 میلیون یورو و به Space Investment Limited در 2 جولای 2018 مبلغ 4.5 میلیون دلار توکن گرام فروخته است.

هر دو فروش پس از عرضه اولیه گرام بوده که تلگرام می گوید بنا بر اساس قانون Regulation D نیازی به مجوز نداشته و در فوریه و مارس 2018 به اتمام رسیده است.

مدیر سرمایه گذاری Da Vinci Capital، دنیس افرمو در این رابطه دیدگاه خود را ارائه نکرد. Gem Limited هم تا به حال چیزی در این باره نگفته است.

این مدارک هم به جمع دسته ای از مدارک اضافه می شود که SEC در دادگاه منطقه جنوبی نیویورک در حمایت از ادعای خود مبنی بر این که توکن های گرام به عنوان نوعی سهام غیر مجاز به فروش رسیده است، ارائه کرده است؛ تلگرام اما ادعای SEC را تا به حال رد کرده است.

نطر SEC این است که بر اساس قانون Regulation D، صادر کننده باید مطمئن شود که خریداران به عنوان واسطه ای برای فروش در ازای پرداخت کمیسیون فعالیت نداشته باشند.

در این رابطه، قانون گذاران می گویند که کمپانی هایی که برای تلگرام صورتحساب صادر کرده اند دقیقا همین موضوع را نقض کرده اند در حالی تلگرام می گوید که کمیسیون ها مربوط به واسطه گری هایی به افرادی غیر آمریکایی و به منظور معرفی گرام به سایر سرمایه گذاران بوده اند.

در فوریه و مارس 2018، تلگرام با پیش فروش توکن گرام توانست 1.7 میلیارد دلار سرمایه جذب کند. در قرارداد فروش گفته شده که سرمایه گذاران حق فروش گرام های خود را ندارند ولی به هر حال یک بازار ثانویه بلافاصله پدید آمد. هنوز تلگرام فروش عمومی دوم را تایید نکرده است.

SEC در ماه اکتبر از تلگرام شکایت کرد و باعث شد تا عرضه پروژه TON به عقب بیافتد. قانون گذار و تلگرام قرار است در 18 تا 19 فوریه یکدیگر را در دادگاه ملاقات کنند.

همین چند روز پیش هم SEC اسناد کامل بانکی تلگرام را در رابطه با فروش توکن ها درخواست کرده بود. در 9 ژانویه تلگرام از قاضی خواسته بود تا به این کمپانی 5 تا 7 هفته فرصت دهد تا اسناد را با رعایت حریم خصوصی ارائه کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments