ارز دیجیتال ایرانی

ارز دیجیتال ایرانی به نام پیمان با پشتوانه طلا معرفی شد

در حاشیه کنفرانس همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت، ارز دیجیتال پیمان از سوی شرکت ققنوس با همکاری چهار بانک معرفی شد. بانک پارسیان، پاسارگاد، ملت و ملی در طی همکاری با این شرکت، به ارائه ارز پیمان با پشتوانه طلا می پردازند.

ققنوس به عنوان یک نام اساطیری به ایران، مصر، یونان و چین و نام یک تمدن جدید می‌تواند محسوب شود که با اندیشه همکاران بیشتر این نهاد بتواند به اقتصاد ملی در کنار حاکمیت کمک کند.

رییس کانون بانک های خصوصی

توکن اولیه  این ارز بر اساس طلا صادر می‌شود. شرکت ققنوس دنبال توکنیزاسیون املاک و اموال مازاد بانک‌ها است و در ادامه این مسیر به دنبال فعالیت در سایر سرمایه‌ های مالی خواهد بود. توکن می‌تواند در قالب کیف پول در اختیار مردم قرار بگیرد و دارایی‌های منجمد را به چرخه اقتصاد وارد کند. بر اساس دغدغه کارشناسان تولید ارز دیجیتال با خلق ارزش افزوده ملی در کشور و حمایت از تولید، شرایط را بهبود خواهد بخشید.

ققنوس یک حرکت خوشحال کننده برخلاف مخالفت‌ ها در برابر ایده‌ های جدید است که با کمک و تلاش مجموعه ققنوس در یک سال اخیر و با همکاری چهار بانک به سرانجام رسیده است. نگاه بانکداری کشور رو به جلو، مبتکرانه همراه با تحولات جهانی است؛ بانک ملی همراه ققنوس و ایده‌های ناب برای خدمت به کشور و اقتصاد ملی است.

محمدرضا حسین زاده
مدیر عامل بانک ملی

به گفته مسئولان شرکت ققنوس با هماهنگی های انجام شده ۲ کیلو طلا تامین شده و قرار است بر اساس معادل طلا پیمان در اختیار میزبانان عرضه شود.در این میان ۲۰۰ میلیون پیمان برای میزبانان جدید صادر می‌شود و ۱۵۰ میلیون پیمان برای مردم عادی که طلای خود را به بانک ببرند و پیمان بگیرند. از سوی دیگر هم ۶۰۰ میلیون پیمان به صورت ماهانه با توجه به نیاز بازار صادر می‌شود. حضور نام “پیمان” در میان بازار ارز های دیجیتال به زودی ممکن می شود و امکان خرید و فروش آن فراهم خواهد شد.

گفتنی است این شرکت کنسرسیومی شامل پنج سهامدار است؛ تک‌ وستا (هولدینگ توسن)، داده‌ ورزی سداد (بانک ملی)، گروه داده‌ پردازی پارسیان (بانک پارسیان)، گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا (بانک ملت) و فناپ (بانک پاسارگاد).

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments