ارز دیجیتال آمازون

آمازون می تواند بیت کوین را به مرز نابودی برساند

آمازون بزرگ ترین شرکت خرده فروشی در اینترنت در سال 1994 در سیاتل تاسیس شد. این غول بازار خرید اینترنتی در سال گذشته 94 میلیارد دلار فروش داشته است. به طور واضح تر نصف خرید های صورت گرفته در آمریکا از طریق آمازون انجام می شده است. این شرکت بزرگ در بسیاری از کشور ها شعبه دارد. در این میان اندکی عجیب به نظر می رسد که چرا این شرکت تا کنون در خصوص ارز های دیجیتال صحبتی به میان نیاورده و حتی اجازه خرید با بیت کوین را به مشتریانش نمی دهد! پاسخ این سوال در ارزی است که آمازون قصد عرضه آن را دارد.

آمازون هیچ گاه رسما موضع خود را در خصوص ارز دیجیتال بیان نکرده است ولی چندین نشانه وجود دارد که ثابت می کند این شرکت بزرگ در حال کار بر روی ارز رمزپایه است و به زودی ارز دیجیتال خود را روانه بازار می کند.

در سال 2017 گزارشی مبنی بر خرید سه دامنه به نام های زیر توسط آمازون ارائه شد:

  • amazonethereum.com
  • amazoncryptocurrency.com
  • amazoncryptocurrencies.com

این حرکت ممکن است در جهت پوشش دادن پایگاه‌های داده‌ای خود و یا نوعی آینده نگری برای تلاش‌های آینده باشد. در حال حاضر سرویس‌هایی وجود دارند که کارت هدیه آمازون را با بیت کوین تعویض می‌کنند، آمازون در برخی موارد با پیشنهاد دادن بیت کوین بر روی وب‌ سایت خود این سرویس‌ها و یا واسطه‌ها را حذف می‌کند.

از آن جایی که آمازون در کشور های زیادی فعالیت می کند، وجود یک واحد پولی واحد به مشتریان کمک می کند که دیگر نگران تغییر پول خود نباشند. این در حالی است که اخیرا در یک رشته توییت رئیس صرافی بایننس اعلام کرده است که:

برای تمام کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت (نه فیزیکی)، درک نمی‌کنم که چرا همه، ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداخت نمی‌ پذیرند. این روش راحت‌ تر، سریع‌ تر و ارزان‌ تر از درگاه‌های پرداخت سنتی است. کاغذ بازی کمتری دارد و می‌توان به افراد و مناطق بیشتری خدمات داد.

ژائو چانگ پنگ

رئیس این صرافی بزرگ در جهت تایید صحبت های خودش مبنی بر ورود آمازون به بازار ارز دیجیتال گفته است:

این (بیت کوین) چیزی است که روی اینترنت متولد شد، روی اینترنت توسعه داده شد، روی اینترنت آزمایش شد؛ حالا جزئی از وجود اینترنت است. آمازون به عنوان شرکتی که در بستر اینترنت فعالیت می کند، ملزم به پشتیبانی بیت کوین است.

ارز دیجیتال مخصوص آمازون

در میان ارز های مطرح دنیای دیجیتال، بیت کوین و اتریوم دو نامزدی هستند که امکان همکاری آمازون با آنها پیش بینی می شود. مساله مهم در کار کردن این شرکت با ارز های دیجیتال سرعت تراکنش است. آمازون سال گذشته در هر ثانیه 600 تراکنش داشته است. این در حالی است که بیت کوین توانایی انجام هفت تراکنش و اتریوم توانایی پانزده تراکنش را دارند. حتی اگر آمازون بخشی از ترافیک خود را به خرید از طریق ارز دیجیتال اختصاص دهد، مشتریان باید چندین ساعت را صرف انجام تراکنش کنند و این مسئله از نظر تجربه کاربری، قابل قبول نیست. تنها ارزی که توانایی پاسخ به نیاز آمازون را دارد، ریپل با 1500 تراکنش در ثانیه است.

بیت کوین به علت تعداد پایین تراکنش گزینه ای نیست که آمازون به همکاری با آن فکر کند. همین موضوع می‌تواند قطعاً جایگاه بیت کوین را به عنوان بالاترین ارز به مرز سقوط برساند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که آمازون خارج از فضای ارز دیجیتال باقی بماند ولی اگر آمازون هر کدام از ارزهای دیجیتال را برای همکاری انتخاب کند، می‌تواند آن را به موفقیت چشم گیر برساند.

در میان انتخاب یک ارز دیجیتال و یا عرضه ارز دیجیتال منحصر به فرد، آمازون هنوز اعلام موضع نکرده است. اما دیر یا زود خبری جنجال بر انگیز در این زمینه، دنیای ارز رمز پایه را تحت تاثیر قرار می دهد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments