ارز دانشجویی برای تحصیل در خارج از کشور

ارز دانشجویی به دانشجویان لیسانس خارج از کشور نیز تعلق می گیرد

بانک مرکزی در طی اطلاعیه دیروز اعلام کرد که امکان تامین و انتقال شهریه و انتقال و پرداخت هزینه های اقامت دانشجویان مقطع لیسانس (کارشناسی) در صورتی که پیش از تاریخ 1397/2/31 دانشجو بوده و مشغول به تحصیل باشند، صرفا بابت ترم تحصیلی جاری و ترم های تحصیلی آتی آن ها وجود دارد.

به گفته روابط عمومی بانک مرکزی، تامین و انتقال ارز بابت شهریه دانشجویان آزاد خارج از کشور از مقطع لیسانس (کارشناسی) به بالا با ارائه درخواست متقاضی در مقابل تایید وزاتخانه مربوط به آن (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) مبنی بر مشغول به تحصیل بودن دانشجو در خارج از کشور و ارائه صورتحساب دانشگاه مربوط با تایید به میزان مبلغ درج شده در آن و حداکثر تا سقف پانزده هزار دلار یا معادل آن به سایر ارز ها، سالانه در وجه موسسه یا دانشگاه به نرخ روز اعلامی از سوی بانک مرکزی امکان پذیر است.

تاییدیه های این وزارتخانه ها می تواند بدون ذکر نام بانک یا شعبه مربوط صادر شود.

گفتنی است که پیش از این تامین و انتقال ارز بابت شهریه دانشجویان آزاد خارج از کشور از مقطع فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) به بالا امکان پذیر بود؛ بر این اساس دانشجویان مقطع لیسانس به شرطی که پیش از تاریخ 31 اردیبهشت سال جاری دانشجو بوده و در حال تحصیل باشند از خدمات ارز دانشجویی تعیینی در سال 97 برای شان بهره مند می شوند.

در ادامه سیاست های یکسان سازی نرخ ارز، بانک مرکزی مقررات تازه ای را برای دریافت ارز دولتی بنا بر دلایل مختلف اعلام کرده است و چند روز پیش نیز شرایط دریافت ارز دانشجویی و ارز مسافرتی را نیز اعلام کرد.

این اولین باری است که بانک مرکزی در خصوص ارائه ارز دانشجویی با دانشجویان خارج از کشور در سال 97 اطلاعیه صادر می کند و از امکان تخصیص ارز به آن سخن می گوید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments