احتمال ممنوعیت بیت کوین

Ray Dalio از احتمال بالا ممنوعیت بیت کوین در آمریکا خبر می دهد

این امکان وجود دارد تا تاریخ بار دیگر تکرار شود و همانطور که در دهه 1930، مالکیت طلا در آمریکا ممنوع اعلام شده بود، این بار شاهد همین موضوع برای بیت کوین باشیم.

در حالی که کاهش قیمت بیت کوین به 52000 دلار رسیده است و اصلاح قیمت بیت کوین بیشتر و بیشتر می شود، نگرانی ها، ترس و شک ها هم از سر گرفته می شود و حالا آخرین صحبت های Ray Dalio، مدیر شرکت مالی و سرمایه گذاری Hedge FUND، بر این نگرانی ها دامن زده است.

در مصاحبه ای با یاهو فایننس (Yahoo Finance) در 24 مارس ( 4 فروردین)، مدیر عامل این شرکت 150 میلیارد دلاری بیان کرد که احتمال زیادی وجود دارد که دولت آمریکا ممنوعیت بیت کوین را اعلام کند. درست همانطور که در دهه 1930، همین اتفاق برای مالکیت طلا افتاده بود.

او افزود، این اتفاق در آن زمان به این دلیل رخ داد که رهبران حکومتی نمی خواستند نوع دیگری از دارایی، به رقابت با ارز فیات دولتی بپردازد.

آن ها نمی خواهند نوع دیگری از پول راه ندازی شود یا حتی با پول کنونی رقابت کند، چراکه در این صورت اوضاع از کنترل خارج می شود. بنابراین من فکر میکنم این احتمال خیلی بالا باشد که تحت یک شرایط خاص، بیت کوین هم به سرنوشت ممنوع شدن طلا دچار شود.

Ray Dalio که پیش از این در ماه ژانویه (دی 99) گفته بود که بیت کوین یک اختراع شگفت انگیز است، همچنین با اشاره به کشور هند، گفت دولت این کشور از قبل در حال بررسی و آمادگی برای اجرای قانون ممنوعیت مبادلات ارز دیجیتال به طور کلی، می باشد.

هرچند که در دل صحبت های تاریک ری دالیو، گوشه ای از روشنایی هم دیده شد؛ هنگامی که او به استقامت و موفقیت بیت کوین در آزمون زمان، به عنوان یک دارایی، اشاره کرد.

بیت کوین در ده سال گذشته خود را ثابت کرده است. تا به حال هک نشده است. در زمینه خود بزرگترین است. بنابراین به صورت عملیاتی کار کرده است. مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. نوعی جایگزین، یا به تعبیری انبار ثروت تلقی می شود. مثل یک پول دیجیتال است. این ها همه نکات مثبت هستند.

در 16 مارس ( 26 اسفند 99)، ری دالیو اظهار داشت دولت آمریکا ممکن است کسانی را مورد هدف قرار دهد که بیت کوین را جایگزین دلار دانسته و به سمت آن رفتند. چرا که این وضعیت به منظور آمادگی برای تغییرات تکان دهنده مالیاتی برای مقابله با بحران مالی ملی، وضعیت خوشایندی برای نظام سرمایه داری نمی باشد.

این صحبت ها و نظرات در حالی بیان شد که اصلاح قیمت بیت کوین همچنان در حال عمیق تر شدن است و نشانه ای از ورود به مرحله بعدی، پس از روز های خوب بازار است. بیت کوین شاهد یک اصلاح قیمتی 13.5 درصدی بوده است که آن را از بالا ترین قیمت خود تا کنون، که 60,100 دلار بوده است، به قیمت حال حاضر آن در حوالی 52,000 دلار رسانده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments